Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:25:39 GMT

هفت کشته و ۱۰ زخمی در انفجار جنوب شرق ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۰۵۴۲

هفت کشته و ۱۰ زخمی در انفجار جنوب شرق ترکیه

در جریان انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در جنوب شرق ترکیه هفت تن کشته و ۱۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بمب کنار جاده‌ای در حالی در منطقه "قولپ" واقع در استان دیاربکر، جنوب شرق ترکیه منفجر شد که یک خودروی حامل روستاییان از محل می‌گذشت.

در جریان این انفجار، هفت تن جان خود را از دست داده و ۱۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر فرماندار دیاربکر در بیانیه‌ای اعلام کرد، گمان می‌رود که این بمب توسط حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در محل قرار داده شده بود.

انفجار مذکور پنجشنبه عصر رخ داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تصویری حماس درباره کشته شدن اسیر اسرائیلی

شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین با انتشار ویدئویی، نحوه کشته شدن یکی از اسرای اسرائیلی را شرح داد و تأکید کرد که کابینه اسرائیل درباره وضعیت اسرا به شهرک‌نشینان صهیونیست دروغ می‌گوید.

به گزارش فارس؛ گردانهای عزالدین القسام –شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین- امروز سه‌شنبه بار دیگر پیام ویدئویی خطاب به خانواده‌های اسرای اسرائیلی منتشر کرد.

القسام در این فایل، خطاب به این خانواده‌ها گفت: «انهدام بیمارستانها توسط ارتش شما و خارج کردن آن از مدار خدمات‌رسانی، باعث شده است که اسرایتان کشته شوند. ملت ما نیز از این مسئله در عذاب هستند. زمان رو به پایان است و دولت شما دروغ می‌گوید.

ابو عبیده سخنگوی القسام امروز اعلام کرد که «جودی فاینشتاین» اسیر زن اسرائیلی که ماه گذشته به همراه یک اسیر دیگر طی بمباران‌ها زخمی شده بود، امروز جان خود را از دست داد.

القسام هم در این ویدئو درباره نحوه کشته شدن وی خبر داد: این اسیر، در هفتم اکتبر به شدت زخمی شد و در یکی از بیمارستانهای نوار غزه تحت درمان قرار گرفت. وی بلافاصله پس از بهبودی، به محل بازداشت خود بازگردانده شد».

به گفته این گروه مقاومت، فاینشتاین پس از آن، در یک حمله هوایی اسرائیل به همراه یک اسیر دیگر، زخمی شد و به خاطر نبود امکانات پزشکی در نوار غزه، جان خود را از دست داد؛ زیرا ارتش صهیونیستی بیمارستانها را منهدم کرده بود.

این در حالی است که حماس شب گذشته موافقت خود را با طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه و به تبع آن تبادل اسرا اعلام کرد، ولی صهیونیستها با انجام حملات هوایی به «رفح»، مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند.

یک مقام اسرائیلی امروز گفت که یکی از نقاط کلیدی اختلاف نظر در مذاکرات آتش بس این است که آیا 33 اسیری که قرار است در مرحله اول توافق آزاد شوند زنده هستند یا مُرده.

به گفته این مسئول صهیونیست، حماس متعهد شده که 33 «گروگان» اسرائیلی را در مرحله اول توافق آزاد کند اما حماس گفته که این 33 نفر می‌تواند شامل گروگانهای زنده یا مرده باشد.

 این مقام اسرائیلی همچنین گفته، اختلاف دیگری که در مذاکرات وجود دارد این است که چه تعداد «گروگان» در هر هفته از توافق باید آزاد شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیام تصویری حماس درباره کشته شدن اسیر اسرائیلی
  • چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!
  • تصادف در محور فارس به یاسوج با ۶ کشته و زخمی
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • یک کشته و ۳ زخمی بر اثر نزاع مسلحانه در زاهدان (فیلم)