Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال میرزایی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آلمان در رابطه با اینکه اگر ایران نخواهد اروپا به تنهایی نمی‌تواند برجام را حفظ کند، گفت: ایران از ابتدا تمام تلاش خود را برای حفظ برجام به کار گرفت و در یکسال اخیر و بعد از خروج آمریکا از برجام به اروپا فرصت داد تا در راستای اجرای تعهدات خود گام بردارد و اروپایی ها نیز تلاش خود را به کار گرفتند تا تعهدات برجامی خود را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: اما واقعیت این است که اجرایی شدن تعهدات برجامی از توان اروپایی ها خارج است و در عمل نیز آن ها با محدودیت هایی روبه رو هستند. اروپایی ها از لحاظ سیاسی می توانند حامی جمهوری اسلامی بوده و یک دلگرمی برای سایر کشورها برای ادامه همکاری های خود با ایران باشند، اما از همان روزی که آمریکا از برجام خارج شد برای مسئولان ما روشن بود که اروپایی ها توان اجرایی کردن تمام تعهدات برجام را ندارند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: می توان در قبال ناتوانی اروپایی ها در اجرای تعهدات برجامی دو واکنش نشان داد. اول اینکه بدون توجه به منافع ملی به اروپا پشت کرده و راه خود را پیش بگیریم و یا اینک به واقعیت های جامعه بین الملل توجه کرده و به دنبال آسیب شناسی و پیدا کردن راه حلی برای برون رفت از وضع کنونی باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: باید به دیپلماسی میدان دهیم و سر هر مسئله فورا انگشت را به سمت وزارت خارجه و دیپلماسی نگیریم. اروپایی‌ها این توان را دارند که مانع شکل گیری اجماع بین المللی علیه ایران شوند، اما اینکه انتظار داشته باشیم که اروپا بتواند وعده هایی که آمریکا در برجام داده است را اجرایی کند بعید بنظر می رسد. توقع ما از اروپا نیز باید مبتنی بر واقعیت های بین المللی باشد.

آمریکا پشیمان شده و می‌خواهد به برجام برگردد

همچنین خانه ملت نوشت؛

علی بختیار؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین تحولات در حوزه برجام گفت: مدیران و مسئولان کشور باید برای برون رفت از شرایط فعلی راه حلی را پیدا کنند. با اقداماتی که در حوزه اقتصادی طی چندماه اخیر انجام شده شرایط از وضعیت چالشی و بحرانی  شرایط خارج شده است.

وی با بیان اینکه کشور ما در برجام متعهد بوده است، افزود: جهموری اسلامی ایران متعهدترین کشور در تعهدات بین المللی بوده و هست. راهی که دکتر ظریف  در پیش گرفته  در این جهت است که  اگر اروپایی ها با موانعی از سمت آمریکا روبرو هستند ما میتوانیم این چالش ها رامدیریت کنیم که این رویکرد فعال و غیرمنفعل سیاست خارجی را باید تحسین کرد.

بختیار عنوان کرد: آمریکایی ها از خروجشان از برجام پشیمان هستند و می خواهند به برجام برگردند، دعوت هایی که از سوی کشورهای مختلف و اخیرا نیز از سوی رییس جمهور فرانسه انجام شده از سمت مقامات آمریکایی بوده است و آمریکا می خواهد به برجام برگردد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیش بینی ما این است که آمریکایی ها در نهایت به برجام برمی گردند. اگر آمریکا به برجام برگردد و باب مذاکرات باز شود ایران نیز استقبال خواهد کرد، پیش بینی مان در این راستا مثبت است که ما بدون چالش، پیش شرط و در جهت پیشرفت برجام گام برداریم تا کشور را از شرایط پرمخاطره نجات دهیم ولی لازم به ذکر است که مذاکرات ما باید مقتدرانه و در راستای منافع ملی باشد.

۲۱۷۲۱۵

کد خبر 1298957

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جلال میرزایی ایران و آمریکا ایران و اروپا ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم سینمای ایران باشگاه پرسپولیس تلویزیون دونالد ترامپ تیم ملی فوتبال ایران رژیم صهیونیستی اسرائیل خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه شش فرد و نهاد ایرانی که به ادعای آنها با سپاه پاسداران مرتبط هستند و همچنین درخواست پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: معتقدم تحریم سپاه توسط اروپا و آمریکا یک امر بدیهی است، چون اگر تحریم نکنند باید در نوع عملکرد سپاه شک کرد. 

وی اظهار کرد: عملکرد موفق سپاه باعث شده تا اتحادیه اروپا و کشور‌های دیگر علیه آن موضع بگیرند البته ما نباید نسبت به این موضوعات احساس رنج کنیم و ذهنمان را درگیر کنیم، چون نقطه قوت سپاه این است که کشور‌های غربی آن را تحریم می‌کنند و این امر سلامت کار سپاه را می‌رساند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس بیان کرد: تحریم‌ها اثری بر سپاه ندارد و اگر بحث شدت عملکرد آمریکایی‌ها در قبال سپاه باشد ما در مذاکرات گفتیم که نیرو‌های مرکزی سنتکام را به‌عنوان یک تهدید تلقی کردیم و مجلس قبلی سنتکام را به‌عنوان یک نیروی تروریستی شناخته است.

گلرو تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید رایزنی کند و دنیا را درباره عملکرد و ماهیت کار سپاه توجیه کند البته وزیر خارجه رایزنی‌های خوبی با دنیا در خصوص تحولات اخیر فلسطین داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: جایگاه سپاه آن‌قدر قوی است که هیچ تحریمی بر سپاه اثر ندارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی فلسطین در مجلس گفت: تحولات دانشجویی در آمریکا نقطه آغازین فروپاشی لیبرالیسم غربی و آمریکایی است، چون جامعه آمریکا از اصالت خود خارج شده است و طیف‌های وسیعی که شدیدا به سیاست‌های آمریکا معترض هستند آینده نظام آمریکا را رقم می‌زنند و تحولات شگرفی در درون آمریکا رقم می‌خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل