Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@04:29:58 GMT

در سه سال گذشته یارانه بسیاری از افراد مستحق قطع شده

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۱۳۵۸

به گزارش تسنیم، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو در خصوص اعلام حذف دهک های بالای درآمدی از دریافت یارانه نقدی با عباس آرگون عضو اتاق بازرگانی تهران و حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.
عباس آرگون در آغاز با اشاره به اینکه طرح حذف سه دهک بالای درآمدی، در سه سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی مطرح شد، گفت: با وجود تصویب این قانون در مجلس، دولت آن را اجرا نکرد اما مطابق تبصره 14 قانون سال 97، مجددا طرح حذف سه دهک مطرح شده است و در این طرح، دولت موظف شده است با استفاده از تمام بانک های اطلاعاتی که در اختیار دارد، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آئین نامه اجرایی این تبصره به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارت خانه های اقتصاد و امور دارایی، نفت، نیرو و تعاون و کار و رفاه اجتماعی تهیه شد و در نهایت به تصویب هیئت وزیران رسید که این مهم در 16 تیر ماه انجام شد.
عضو اتاق بازرگانی از ضرورت توجه دولت برای حذف دهک های بالای درآمدی از دریافت یارانه با حداقل خطا گفت و اظهار داشت: در شرایط فعلی و با توجه به تورمی که در دو سال گذشته وجود داشته است، باید این اقدام به صورتی انجام شود که فشار حداقلی به طبقات مختلف جامعه وجود داشته باشد و به طبقات مستضعف و نیازمند جامعه فشاری وارد نشود.
وی تاکید کرد: دولت باید پس از حذف یارانه طبقات پر درآمد، منابع درآمدی را به سمت دهک های کمتر برخوردار هدایت کند تا فشار به این طبقات نیز کاهش یابد.
حسینعلی حاجی دلیگانی در ادامه در مورد حذف دهک های پر درآمد از دریافت یارانه توسط دولت گفت: باید منتظر ماند و دید دولت در این زمینه چگونه عمل می کند. حقیقت آن است، حذف دهک های بالای جامعه خیلی کار سختی نیست.
وی به مشکلاتی که در زمینه دریافت یارانه توسط قشرهای مختلف جامعه وجود دارد اشاره کرد و بیان داشت: در سه سال گذشته یارانه برخی از افراد قطع شده است در حالی که آنها مستحق دریافت یارانه بودند. همچنین یارانه فرزندانی که تازه متولد شده اند نیز برقرار نشده است و یا برخی از جوانانی که ازدواج کرده اند و یارانه را از پدر و مادرشان جدا کردند نیز قطع شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، یارانه پرداختی کشور را 36 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بنا بر اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور در سال 97، بالغ بر 853 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور توزیع شده است. بنا بر همان گزارش، برخی از افراد تا 28 برابر دیگران از یارانه پنهان استفاده کرده اند که مصادیق این نوع یارانه، سوخت و برخی از دیگر خدمات است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نظر می رسد علاوه بر ضرورت حذف یارانه افراد پردرآمد جامعه، دولت باید یارانه پنهان را نیز باید مدیریت کند و اگر این یارانه به درستی توزیع شود، می توان بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کرد و امکان کاهش فاصله فقیر و غنی در این صورت وجود خواهد داشت زیرا افراد غنی بیش از افراد نیازمند از این یارانه استفاده می کنند که این موضوع ناعادلانه است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر

سرهنگ احمد کرمی اسد، رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا، گفت: «طرح صدور گواهینامه یک‌روزه موتورسواران به‌صورت آزمایشی از سال گذشته در برخی از استان‌ها آغاز شد و بعد از اتمام طرح آزمایشی و برطرف شدن نواقص، اکنون در سراسر کشور به جز استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان و مازندران در حال اجرا است و در روز‌های آینده در ۳ استان باقی مانده اجرای می‌شود.»

به گزارش مهر، وی افزود: متقاضیان با داشتن شرایط لازم، موتورسیکلت به نام خود یا والدین و حداقل ۱۸ سال سن می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش موتور سیکلت ایرانیان پس از ثبت نام در سامانه و پرداخت هزینه، برای مراحل آزمایش و آزمون نوبت دریافت می‌کند که تمامی امور به صورت غیر حضوری انجام‌می‌شود.

وی ادامه داد: در روز مراجعه به آموزشگاه، سلامت متقاضی توسط پزشک متخصص کنترل و سپس مهارت سنجی و گواهی مهارت صادر می‌شود سپس فرد اقدام به شرکت در آزمون نظری و عملی می‌کند و به محض قبولی، همان روز پرونده صدور گواهینامه تایید می‌شود.

وی بیان داشت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۹۴ هزار نفر به سایت مراجعه کرده‌اند و از این تعداد ۲۷۴ هزار نفر در مراحل مختلف فرایند ثبت نام هستند، همچنین ۲۱۹ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه در تهران است، گفت: در طی چند روز اخیر ۱۰۵ هزار نفر در تهران برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت ثبت نام کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو