Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ترامپ با وجود مخالفت های فعالان محیط زیست قصد دارد به شرکت های نفتی برای تولید نفت از منطقه حفاظت شده ملی قطب شمال اجازه دهد. ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت ترامپ در روز پنجشنبه قدمی بزرگ در جهت باز کردن منطقه حفاظت شده ملی قطب شمال برای حفاری نفت برداشت و باعث انتقاد حامیان محیط زیست شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانونگذاران دموکرات تلاش می کنند این منطقه دست نخورده را در معرض توسعه قرار ندهند .
وزارت کشور آمریکا روز پنجشنبه نتایج نهایی مطالعات محیط زیستی در مورد طرح بازگشایی این منطقه برای حفاری نفت را اعلام کرد. این منطقه که 19 میلیون آکر ( هر آکر 4047 متر مربع ) وسعت دارد، محل زندگی گوزن کانادایی، خرس های قطبی و میلیون‌ها پرنده ایست که به 6 قاره از 7 قاره جهان مهاجرت می کنند .
مدارک منتشر شده نشان می‌دهد دولت آمریکا در حال بستن قراردادهایی برای اجاره اکتشاف نفت و گاز در این منطقه در سال آینده است .
سه قانونگذار آمریکایی از آلاسکا و تمام جمهوری خواهان موافق این تصمیم هستند. مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای تصویب کرده برای لغو قانون سال 2017 که اجازه حفاری نفت و گاز در بخشی از این منطقه حفاظت شده را می داد .
منطقه حفاظت شده آلاسکا همچنین محل زندگی خرس، گوزن، سیاه گوش و گاومشک است و بیش از 16 میلیارد بشکه ذخایر نفت خام قابل بازیافت دارد .
از دهه 1970، بین شرکت‌های انرژی که می خواهند این منطقه را توسعه دهند و محافظه‌کارانی که سعی در حفظ آن دارند اختلاف بوده است .
گروه های حامی محیط زیست از طرحهای دولت برای باز کردن این منطقه حفاظت شده برای حفاری نفت و گاز انتقاد می کنند و می گویند :« اکثر مردم آمریکا خواهان حفظ این منطقه هستند و طی چند ساعتی که کنگره تصمیم به این کار گرفته، دولت ترامپ با عجله در صدد تخریب این منطقه است» .
حامیان حفاری در منطقه حفاظت شده آلاسکا می گویند بستن این منطقه باعث افزایش وابستگی آمریکا به نفت خارجی و از بین بردن فرصت های شغلی و منابع جوامع محلی می شود .
روز چهارشنبه مجلس نمایندگان آمریکا دو لایحه برای ممنوعیت حفاری های جدید نفت و گاز در سواحل فلوریدا و اقیانوس اطلس و آرام تصویب کرد .
انتهای پیام/33

 

R1012122/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت جهانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت جهانی نفت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در پی انتشار خبری مبنی بر اعلام ساکنان محله سلطان‌منش به ویژه خیابان‌های پشت انبار هلالی منطقه هفت شهرداری اهواز در خصوص نشتی و سرایت بنزین به آب‌های جاری خیابان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز جمعه شب بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در بارندگی شدید اخیر به علت ارتباط کانال‌های فاضلاب ایستگاه آتش‌نشانی پشت جایگاه با زمین نسبتا آلوده باند مخازن جایگاه، آلودگی‌هایی در فاضلاب ایستگاه و خیابان مجاور جایگاه ایجاد شد.

در ادامه آمده است: طرح کهاب (جمع آوری بخارات فرآورده نفتی) و تغییر سیستم لوله‌کشی تخلیه قدیمی در این جایگاه به منظور جلوگیری از این مشکل در حال اجرا است.

این بیانیه می‌افزاید: مشکل در حال رفع است و ضمن رعایت اصول ایمنی از آلودگی زیست محیطی کاسته خواهد شد.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه‌شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش‌ها افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا