Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@18:44:49 GMT

انتخاب شعار اربعین سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۱۸۰۶

انتخاب شعار اربعین سال ۹۸

خبرگزاری میزان- نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: «حب الحسین یجمعنا» شعار اربعین سال گذشته بوده که امسال این شعار «الحسین یجمعنا» است. تاریخ انتشار: 12:31 - 22 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۹۱۶۲

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در آئین رونمایی از پوستر شعار اربعین، عنوان کرد: شعار به عنوان علامت و نشانه بوده و امروزه پرچم کشور‌ها و علامت‌های موجود در این پرچم‌ها یکی از نشانه‌ها و شعار‌های آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اطاعت از خدا و قرآن از شعار‌هایی است که در دین اسلام مورد تأکید قرار گرفته و پیامبر اکرم (ص) در هر جنگی متناسب با آن جنگ شعاری انتخاب می‌کردند.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه تمامی شعار‌های پیامبر (ص) و اهلبیت ایشان از جنس سمائی و آسمانی بوده است، گفت: شعار باید الهام بخش، حیات بخش، فراگیر، شایسته و هدفمند باشد.

حجت الاسلام نواب مطرح کرد: از دیگر ویژگی‌های شعار واقعی بودن است و همانطور که در تاریخ می‌بینیم خوارج در شعار «لا حکم الا لله» یک هدف غلطی را دنبال می‌کردند.

وی ابراز کرد: «حب الحسین یجمعنا» شعار اربعین سال گذشته بوده که امسال این شعار «الحسین یجمعنا» است. اگر خلوص کسانی که پیاده روی اربعین حسینی (ع) را ایجاد کردند نبود، این شور‌ها و حرکت‌ها ایجاد نمی‌شد، اخلاص‌ها و دلدادگی‌های کسانی که جان خود را برای زیارت سیدالشهدا (ع) دادند موجب ایجاد این موج خروشان زائران حسینی شده است.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: امروز به راحتی می‌توان در رسانه کلیپ‌های زیبایی از حماسه اربعین ایجاد کرد و وظیفه ما این است که با استفاده از ابزار رسانه مظلومیت حسین زهرا (ع) را به جهانیان ابلاغ کنیم.

حجت الاسلام نواب ادامه داد: دنیا گذرا و فانی بوده و خوشا به حال کسی که در راه ترویج فرهنگ حسینی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حجت الاسلام نواب شعار سال اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در مجموع ۹ کاروان در حج سال‌جاری کار اعزام حجاج استان را بر عهده خواهند داشت و به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل حج و زیارت استان، قدرت‌الله چتری با اشاره به اینکه هفته آینده نخستین کاروان حجاج استان سمنان به سرزمین وحی اعزام خواهد شد، اظهار کرد: در سال‌جاری، یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی افزود: در حج تمتع سال‌جاری ۴۴ درصد حجاج مرد و ۵۶ درصد خانم هستند و میانگین سنی حجاج استان سمنان در تمتع سال‌جاری ۵۶ سال برآورد شده که نسبت به سال قبل جوان‌تر است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه جوان‌ترین زائر سال‌جاری استان سمنان ۲۳ سال و مسن‌ترین آنها ۸۵ سال دارد، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از مدیران کاروان‌های ما جوان و نخستین بار است که کاروان‌داری می‌کنند و این یکی از محسنات حج سال‌جاری محسوب می‌شود.

چتری با بیان اینکه دو هفته قبل یک کاروان از استان سمنان راهی عمره مفرده شد، تصریح کرد: دوشنبه هفته جاری شاهد بازگشت این کاروان به کشورمان خواهیم بود، کاروانی که ۸۵ نفر در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم.

کد خبر 751049

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نقش جدی در جریان زیارت داشتند
  • اعزام ۶۰۰ نفر به اردوهای راهیان نور غرب کشور
  • امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳
  • امتداد «زیارت» با تدارک 380 برنامه در دهه کرامت / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت 1403
  • آغاز ثبت‌نام پشت‌کنکوری‌های متقاضی «ترمیم نمره» + جزئیات و هزینه
  • ببینید | شعار مرگ بر اسرائیل در حیاط خلوت صهیونیست‌ها
  • آغاز ثبت‌ نام پشت‌ کنکوری‌ ها برای «ترمیم نمره» + جزئیات و هزینه
  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی