Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی برنا، «کاظم غریب آبادی» که در نشست گروه کاری کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته سازمان ملل متحد در وین سخن می گفت، با بیان اینکه قاچاق و بهره کشی انسان همچنان یک واقعیت تلخ برای بسیاری از زنان و کودکان در سراسر جهان است، این پدیده را یکی از بزرگترین نقض های حقوق بشر و کرامت انسان دانست که هنوز بسیاری از کشورها از آن رنج می برند و هیچ کشوری از این جرم در امان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کشورمان با بیان اینکه تجاوز و دخالت خارجی، اشغال، جنگ، تروریسم، بی ثباتی سیاسی، پاکسازی نژادی، نسل کشی و اقدامات قهری یکجانبه از جمله عواملی هستند که در نهایت سبب آوارگی و قربانی شدن افراد در پدیده قاچاق انسان و بردگی می شوند، افزود: رسیدگی به این چالش در وهله اول وظیفه سازمان های بین المللی از جمله دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل بوده و این سازمان ها نباید فقط بر روی نشانه های این پدیده ها تمرکز کنند.

غریب آبادی ضمن تاکید بر اینکه مبارزه موثر با چنین پدیده هایی می تواند از طریق رویکرد جامع و منسجم از جمله از طریق گفت وگو و همکاری در همه سطوح به دست آید، تصریح کرد: رسیدگی به ریشه ها، پیشگیری، محافظت از قربانیان، تعقیب و مجازات قاچاقچیان و مشارکت در همه سطوح جهانی، باید ستون هر رویکرد جامع در مبارزه با قاچاق افراد باشد. همچنین، با اشاره به نیاز فوری برای ارتقا همکاری های بین المللی از طریق ارائه کمک های فنی و ظرفیت سازی برای مبارزه با قاچاق انسان، تاکید شده است که ارائه آموزش و آگاهی افزایی به ویژه برای افرادی که احتمال ارتباط و استفاده از سرویس های ارائه شده توسط قاچاقچیان را دارند، ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به تعهد جمهوری اسلامی ایران در پیشگیری و مبارزه با تمامی اشکال قاچاق پرداخت و افزود: ایران در سال های اخیر گام های بزرگی را در همه سطوح ملی، منطقه ای و جهانی در مبارزه با قاچاق انسان برداشته است. در سطح بین المللی نیز ایران عضو چندین کنوانسیون بین المللی بوده و یادداشت تفاهم های جداگانه ای را با سازمان بین المللی مهاجرت و سازمان بین الملی کار جهت تقویت ظرفیت نهادهای خود در مبارزه با قاچاق انسان، امضا کرده است.

غریب آبادی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در مبارزه با قاچاق انسان تصریح کرد: جمهوری اسلامی معتقد است که اقدامات قهری یکجانبه برخلاف حقوق و اصول بین الملل و نیز تعداد بی شماری از قطعنامه های سازمان ملل متحد، همچنان مانع اختصاص منابع برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق انسان شده و در همکاری های بین المللی اختلال ایجاد کرده است.

وی گفت: چنین تدابیر غیرقانونی که به مثابه تروریسم اقتصادی هستند، مانع ارائه به موقع کمک های فنی که برای پیشگیری موثر و مبارزه با قاچاق انسان ضروری است، شده اند.

به گفته سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی، جمهوری اسلامی تحریم های غیرقانونی یکجانبه را برای واکنش جمعی به جرایم فراملی از جمله مبارزه با قاچاق انسان مضر دانسته و نگرانی عمیق خود را در مورد اثرات منفی اقدامات قهری غیرقانونی بر حاکمیت قانون در همه سطوح اعلام می کند.

نشست گروه کاری کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته سازمان ملل متحد در وین از 19 تا 23 شهریور ماه (۹ تا ۱۳ سپتامبر) برگزار می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل سازمان های بین المللی قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین

ناظران تحریم‌های سازمان ملل متحد در گزارشی به کمیته شورای امنیت مدعی شدند بقایای موشکی که ۲ ژانویه در شهر خارکیف اوکراین فرود آمد، از یک موشک بالستیک سری Hwasong-۱۱ کره‌شمالی بود.

به گزارش ایسنا، در این گزارش ۳۲ صفحه‌ای که نسخه‌ای از آن دوشنبه به دست خبرگزاری رویترز رسید، آمده است ناظران تحریم‌های سازمان ملل «به این نتیجه رسیدند بقایای به دست آمده از موشکی که ۲ ژانویه ۲۰۲۴ در خارکیف اوکراین فرود آمد، از موشک سری «هوآسونگ-۱۱» (Hwasong-۱۱) کره‌شمالی ناشی می‌شود و این نقض تحریم تسلیحاتی کره‌شمالی است.»

هیئت‌های روسیه و کره‌شمالی در سازمان ملل در نیویورک به درخواست ناظران تحریم‌ها برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ ندادند.

کره‌شمالی که به طور رسمی به‌عنوان جمهوری دموکراتیک خلق کره شناخته می‌شود، از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های سازمان ملل به دلیل موشک‌های بالستیک و برنامه‌های هسته‌ای خود قرار گرفته و این اقدامات در طول سال‌ها تقویت شده است. روابط نظامی پیونگ‌یانگ-مسکو هم بعد از جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ بیش از پیش تقویت شده اما طرفین جزئیات همکاری‌های خود را علنی نکرده‌اند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که سه ناظر تحریم‌ها اوایل ماه جاری برای بازرسی بقایای یافت شده به اوکراین سفر کردند و هیچ مدرکی دال بر ساخت این موشک در روسیه پیدا نکردند. آنها نمی‌توانستند به‌طور مستقل تشخیص دهند که موشک از کجا پرتاب شده و همچنین نمی‌دانستند چه طرفی آن را پرتاب کرده است.

با این حال آنها بعدا در گزارش ۲۵ آوریل به کمیته تحریم‌های کره‌شمالی در شورای امنیت مدعی شدند: «اطلاعات در مورد مسیر ارائه شده توسط مقامات اوکراینی، نشان می‌دهد که این موشک از داخل خاک فدراسیون روسیه پرتاب شده است. و اگر این موشک در کنترل نیروهای روسیه بوده باشد، اصابت در چنین نقطه‌ای احتمالا نشان‌دهنده این است که از سوی طرف‌های مرتبط با فدراسیون روسیه تهیه شده است. این می‌تواند نقض تحریم تسلیحاتی علیه کره‌شمالی باشد که سال ۲۰۰۶ معرفی شد.»

ایالات متحده و متحدانش، کره‌شمالی را به انتقال سلاح به روسیه برای استفاده علیه اوکراین متهم کرده‌اند، با این حالی مدرکی در اثبات ادعای خود ارائه نمی‌کنند. مسکو و پیونگ‌یانگ با اینکه سال گذشته متعهد شدند روابط نظامی خود را تعمیق کنند، هر دو این اتهامات را رد کرده‌اند.

در نشست شورای امنیت سازمان ملل در فوریه، ایالات متحده روسیه را به پرتاب موشک‌های بالستیک ارائه شده توسط کره‌شمالی علیه اوکراین در حداقل ۹ مورد متهم کرد. ناظران سازمان ملل همچنین گفتند که موشک‌های بالستیک سری هوآسونگ-۱۱ اولین بار در سال ۲۰۱۹ توسط پیونگ‌یانگ آزمایش شد.

روسیه ماه گذشته تمدید سالانه فعالیت ناظران تحریم‌های سازمان ملل را وتو کرد. این گروه به عنوان هیاتی متشکل از کارشناسان شناخته می‌شود که به مدت ۱۵ سال بر اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی به دلیل برنامه‌های موشکی و هسته‌ای این کشور نظارت داشته‌اند. ماموریت هیات کارشناسان فعلی امروز (سه‌شنبه) به پایان می‌رسد.

چند روز پس از حمله ۲ ژانویه، دفتر دادستانی منطقه خارکیف قطعاتی از موشک را در اختیار رسانه ها قرار داد و مدعی شد که این موشک با مدل‌های روسی متفاوت است و «ممکن است این موشکی باشد که کره‌شمالی تهیه کرده باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل