Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:51:47 GMT

تحویل شوکا و بوف مصدوم به محیط زیست گلستان

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۲۰۵۵

تحویل شوکا و بوف مصدوم به محیط زیست گلستان

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن غرب گلستان روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : بوف مصدوم توسط یکی از روستاییان حاشیه خلیج گرگان به محیطبانان این اداره تحویل شد.

 بگفته علی بیانی این بوف از ناحیه پا دچار جراحت بود که پس از بیومتری جهت مداوا به مرکز نگهداری از حیوانات مصدوم حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در روستای 'گناره' گرگان انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، بوف یکی از ۸ نوع جغد موجود در ایران است که مانند اکثر جغدها شب گرد است و پرواز بی صدا، ماهرانه و شگفت انگیز دارد.

زیستگاه این پرنده در نواحی کوهستانی و مناطق صخره ای است و از پستانداران کوچک، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، ماهی ها و حشرات تغذیه می کند.

 در همین پیوند و به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست گلستان یکی از علاقه مندان به حیات وحش در منطقه محمد آباد شهرستان علی آباد کتول یک راس شوکا گرفتار شده در یک نهالستان را تحویل محیط زیست استان داد.

 شوکا که به آن کوچک‌ترین گوزن ایرانی گفته می‌شود، جثه‌ای به‌ مراتب کوچک‌تر از مرال دارد و تقریبا به اندازه آهو است

این حیوان دم بسیار کوتاهی دارد و از آنجا که پاهایش بلندتر از دست‌هایش است کمی قوزدار به‌نظر می‌آید.

 گلستان با دارا بودن زیستگاه های متعدد و منحصر بفرد میزبان طیف گسترده ای از حیات وحش است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست گرگان گلستان حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان