Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-09@02:12:46 GMT

مضرات سیگار الکترونیکی را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۲۳۱۹

مضرات سیگار الکترونیکی را جدی بگیرید

ساعت24 - رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نسبت به مضرات و معایب مصرف سیگار الکترونیک هشدار داد.

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نسبت به مضرات و معایب مصرف سیگار الکترونیک هشدار داد.

 غلامرضا حیدری، با بیان این مطلب که سیگارهای الکترونیکی در جهان با هدف کاهش مصرف سیگارهای سنتی وارد بازار شدند، گفت: برخلاف تصور افراد این سیگارها برای سلامتی انسان ضرر دارد و طبق هشدار سازمان جهانی بهداشت مواد معطر موجود در سیگارهای الکترونیکی به سلامت افراد آسیب می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات بیمارستان مسیح دانشوری، افزود: سیگارهای الکترونیکی نه تنها باعث ترک دخانیات نمی‌شود، بلکه عاملی برای شروع مصرف سیگارهای سنتی و حتی قلیان در بین نوجوانان و جوانان محسوب می‌شود.

به گفته وی، مواد معطر موجود در سیگارهای الکترونیکی و دود آنها، حاوی ترکیبات حلقوی است و باعث بروز سرطان می‌شود.

حیدری با اشاره به ورود نیکوتین موجود در سیگارهای الکترونیکی به دهان فرد به صورت اسپری؛ وابستگی به مواد دخانی را از تبعات مصرف این محصولات برشمرد و گفت: مصرف سیگارهای الکترونیک، کنجکاوی نوجوانان برای شروع استعمال قلیان و حتی سیگارهای سنتی را بیشتر می‌کند و متأسفانه در برخی از کشورها واردات و توزیع سیگارهای الکترونیکی آزاد است.

وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت واردات، تولید و توزیع این سیگارها به سازمان‌های مرتبط ابلاغ شده و سیگار الکترونیکی به عنوان یک کالای آسیب‌رسان معرفی شده است؛ به نحوی که عرضه سیگار الکترونیکی یک نوع قاچاق محسوب می‌شود و توزیع و فروش آن ممنوع است.

حیدری اظهار داشت: اخیرا فردی که به دلیل کشیدن سیگار الکترونیکی دچار بیماری شدید تنفسی شده بود در ایالات متحده امریکا جان خود را از دست داده است و این اولین مرگ مرتبط با مصرف سیگار برقی است.

وی با اشاره به علائم ناشی از مصرف سیگار الکترونیک در مبتلایان، افزود: مبتلایان علائمی نظیر سرفه، تنگی نفس، خستگی و در برخی موارد استفراغ و اسهال داشتند و هیچ سند و مدرکی دال بر وجود یک بیماری عفونی ناشی از ویروس یا باکتری در بدنشان وجود نداشت.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی با دولت در قم

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد آقامیری بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت گفت: مرکز سامد در راستای ارتباط‌گیری آسان‌تر شهروندان استان قم با رئیس‌جمهور و هیئت دولت در سفرهای استانی راه‌اندازی می‌شود که در دور دوم سفر رئیس جمهور به قم این مرکز در قم راه اندازی شده است.

استاندار قم افزود: شهروندانی که قصد دارند با رئیس جمهور و وزرای دولت سیزدهم ارتباط بگیرند می‌توانند با شماره ۱۱۱ تماس بگیرند و درخواست‌های خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: ۶۰۰ کارشناس در این مرکز مستقر شدند و تا روز جمعه ۲۲ شهریور ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

آقامیری اضافه کرد: تلاش می‌شود تا به همه درخواست‌ها پاسخ داده شود و شهروندان از طریق سایت ۱۱۱.ir نیز می‌توانند نسبت به ثبت درخواست‌های خود اقدام کنند.

همچنین در آستانه سفر رئیس‌جمهوری به استان قم محل استقرار میزهای ارتباطات مردمی در حوزه‌های مختلف وزارتی و سازمانی در زمان سفر دکتر رئیسی به این استان با هدف دسترسی بهتر مردم و دیدارهای چهره به چهره با مدیران و نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و ارائه مطالبات و نقطه نظرات خود، اعلام شد.

به همت و پیگیری مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در ۳۰ نقطه از استان قم میزهای ارتباطات مردمی نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده تا مردم شریف این خطه با توجه به موضوعات خود دسترسی آسان‌تر و سریع‌تری به نمایندگان وزارتخانه‌ها داشته و مطالبات و موضوعات مدنظرشان را مطرح و پیگیری کنند.

کد خبر 6100958

دیگر خبرها

  • این سرطان علائم اولیه ندارد، غربالگری را جدی بگیرید
  • خواص و مضرات چای سیر
  • راه اندازی مرکز سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی با دولت در قم
  • خواص و مضرات چای سیر + طرز تهیه
  • پابند الکترونیک سارق حرفه‌ای را به دام انداخت
  • انتخابات مجلس|را‌ی‌گیری در۶۰درصد شعب«الکترونیکی»انجام می‌شود
  • پابند الکترونیک سارق را حین سرقت به دام انداخت
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید