Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه "تایمز او ایندیا" روز جمعه نوشت: «راویش کومار» سخنگوی وزارت امور خارجه هند روز گذشته(پنجشنبه) در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که دهلی نو از نزدیک تحولات پیرامون مذاکرات صلح افغانستان را دنبال می کند.

وی افزود: ما تحولات افغانستان از جمله مذاکرات میان آمریکا و طالبان را از نزدیک دنبال می کنیم. معتقدیم که تمام جامعه افغانستان از جمله دولت قانونی این کشور باید باید بخشی از پروسه صلح باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه گروه طالبان  مسوولیت حمله تروریستی هفته گذشته در کابل  را بر عهده گرفت، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مذاکرات مخفیانه با این گروه را لغو کرد.

در این حمله چندین نفر از جمله یک سرباز آمریکایی کشته شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند تصریح کرد: ما از روند انتخابات افغانستان که در اواخر ماه جاری برگزار خواهد شد حمایت کرده ایم. نظر هند این است که هر تحولی باید بر اساس قانون اساسی افغانستان انجام شود و نباید فضایی برای رشد و قدرت گرفتن دوباره گروه های تروریستی در این کشور باقی بگذارد.

هند در موضع خود از روند صلحی در افغانستان حمایت کرده است که  با حمایت و رهبری مردم و دولت افغانستان انجام شود.

این کشور در ماه مه به آمریکا اعلام کرد که واشنگتن نباید قبل از ایجاد یک ساختار سیاسی منتخب جهت اداره افغانستان، نیروهای نظامی خود را از این کشور خارج کند.

هند مخالف به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است.

در طول سفر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به هند، «اجیت دووال» مشاور امنیت ملی هند به او اعلام کرده بود که برگزاری به موقع انتخابات سراسری افغانستان بسیار اهمیت دارد. هند همچنین با تشکیل یک دولت موقت در افغانستان مخالفت کرده است.

هند که دارای منافع بسیار مهمی در افغانستان است در این مذاکرات شرکت نکرده است. هند از دولت افغانستان حمایت می کند اما طالبان همچنان دولت افغانستان را به عنوان یک بازیگر مشروع نمی پذیرد.

هند گروه طالبان را یکی از مشکلات اصلی در افغانستان می داند.

دهلی نو اعلام کرده که فرقی میان تروریسم خوب و بد وجود ندارد و گروه طالبان باید به خط قرمزهای شناخته شده بین المللی احترام  بگذارد و با توقف خشونت و تروریسم ارتباط  خود را با گروه القاعده قطع کند.

طالبان همچنین نباید هیچ اقدام مخربی که دستاوردهای ۱۵ سال گذشته افغانستان را با خطر روبرو می کند، انجام دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند ایالات متحده آمریکا مذاکرات صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است

دولت سوئیس امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شدند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

به گزارش ایسنا، دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده است، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد.

دولت سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سوئیس متقاعد شده است که روسیه باید در این روند مشارکت داشته باشد. روند صلح بدون روسیه ممکن نیست.»

دولت اوکراین به نوبه خود سودمندی مشارکت روسیه در مذاکراتی را که قرار است از ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن سوئیس برگزار شود، زیر سوال برده است.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین پیشتر در مصاحبه‌ای با مجله فارن پالسی گفت: «می‌دانیم که اگر نتوانید اطمینان حاصل کنید که روسیه با حسن نیت عمل می‌کند، وجود روسیه در میز مذاکره منطقی نیست.» کولبا گفت اعمال فشار بر روسیه در میدان نبرد و گرد هم آوردن کشورهایی که «اصول مشترک» دارند، باید به تمایل بیشتر مسکو برای مشارکت در گفت‌وگو کمک کند.

مقامات روسی به تصویب تحریم‌های کرملین از طرف اتحادیه اروپا و تایید از سوی سوئیس اشاره و استدلال می‌کنند که اقدام این کشور به‌عنوان یک واسطه بی‌طرف فاقد اعتبار است. سوئیس در ژانویه اعلام کرد به درخواست رئیس‌جمهور اوکراین میزبان این نشست خواهد بود.

دولت سوئیس گفت مذاکرات بر اساس «فرمول صلح زلنسکی» و سایر پیشنهادات صلح مبتنی بر منشور ملل متحد و اصول کلیدی حقوق بین‌الملل استوار است. سوئیس گفت هیأت‌های دعوت‌شده شامل اعضای گروه ۷، گروه ۲۰، گروه‌ بریکس، اتحادیه اروپا، سازمان‌های بین‌المللی و دو نماینده مذهبی هستند.

هدف از این گفت‌وگوها ایجاد چارچوبی برای صلح پایدار و نقشه‌راه برای مشارکت روسیه در این روند اعلام شده است. دولت سوئیس گفت: «هدف اصلی این اجلاس الهام بخشیدن به یک روند صلح در آینده است.»

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • هشدار حزب التحریر به طالبان