Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام یحیی احمدی زاده، گفت: شاخص های نهضت عاشورا، ایثارحسینی، صبر و استقامت، نجات مردم از جهالت و گمراهی و نیزتنها نگذاشتن ولی خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، حجت الاسلام « یحیی احمدی زاده »، در خطبه های نماز جمعه این هفته ( ۲۲شهریور) ضمن توصیه به تقوای اللهی و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) گفت: نبی مکرم اسلام می فرمایند؛ زمانی بر امت من پیغمبر می آید که پنج چیز را دوست دارند و پنج چیز را فراموش می کنند، سـَیـَأتی زَمانٌ علیَ اُمتـّی یـُحـِّبونَ خمساً و یـَنـْسـَونَ خـَمـْساً- یـُحـِبـُّون الدنیا و یـَنـسـَونَ الـْاخرة.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت قلعه گنج، افزود: حب دنیا موجب می شود انسان به پرتگاه سقوط کند، مگر شریح قاضی بخاطر مال دنیا حکم قتل امام حسین(ع) را صادر نکرد؟ مگر عمر سعد به خاطر دنیا آخرت خود را نفروخت؟ و گروه دوم کسانی هستند که مال را دوست دارند ولی حساب را فراموش کردند، اهل دادن خمس و زکات نیستند، یحبون المال وینسون الحساب.
وی، اضافه کرد: گروه سوم کسانی هستند که زنان را دوست دارند ولی حورالعین را از یاد می برند، و یـُحـِّبـُونَ النــِّساءَ و یـَنـْسـَونَ الـْحـَوْر.
حجت الاسلام احمدی زاده، بیان داشت و گروه چهارم، قصرها و کاخ ها را دوست دارند ولی قبرها را فراموش می کنند، بعضی از مسئولان باید از زندگی تجملاتی و کاخ نشینی خودشان دست بردارند، و به داد مردم محروم رسیده و مشکلات معیشتی مردم را که رهبری در بیانیه گام دوم تاکید کردن حل کنند و از شعار و شایعه پراکنی در فضای مجازی دست بردارند - و َ یـُحـِّبونَ الـْقـُصـوُرَ و یـََنـْسـَوْنَ الـْقـُبـُور.
خطیب موقت جمعه قلعه گنج، اظهار داشت: و گروه پنجم نیز افرادی هستند که جان خود را دوست دارند ولی پروردگار را از یاد می برند اما داستان شهدای کربلا بر عکس بود حسین بن علی بهترین عزیزان خودش را فدا کرد تا درخت اسلام را آبیاری کند و یاد پروردگار در ذهن ها ماندگار شود،- وَ یـُحــِّبـونَ الــّنـْفسَ وَ یــَنــْســَونَ الــّربَ.
وی، اضافه کرد: کسانی که دارای این پنج صفت هستند از من خدای متعال بیزارند و من هم از آنها بیزارم، اولئکَ بـَریــئونَ منـّی و انا بـَریئٌ مــِنـْهـُمْ اما این گروه باید بدانند که عذاب دردناکی در انتظارشان است.
حجت الاسلام احمدی زاده، خاطرنشان کرد: بعد از واقعه  عاشورا قیام های مختلفی صورت گرفت از جمله این قیام ها، قیام سلیمان بن صرد، قیام مختار، قیام زید ابن علی اما آنچه مهم است حرکت و اقدام تنها برای خدا باید باشد اگر نهضت حسینی ماندگار شد چون حرکتش الله بود.
امام جمعه موقت قلعه گنج، بیان داشت: امام خمینی(ره) فرمودند؛ هر چه داریم از عاشوراست یعنی این نهضت ها قیام ها و انقلاب نشات گرفته از فرهنگ عاشوراست.

وی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می فرماید: درس عاشورا درس فداکاری، دینداری، شجاعت، مواسات، درس قیام الله و درس محبت وعشق است.
حجت الاسلام احمدی زاده، افزود: امسال تجلی ابعاد نهضت حسینی با جبهه فراگیر مقاومت ارتباط معنا داری گرفته بود که در کشورهای جهان بازتاب گسترده ای داشت، اما متاسفانه شبکه های جهانی آن را به نمایش نگذاشتند.
خطیب موقت جمعه قلعه گنج، ادامه داد: شاخص های این نهضت، ایثار حسینی، صبر و استقامت و نجات مردم از جهالت و گمراهی و تنها نگذاشتن ولی خداست، که در شب عاشورا دبیر کل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله خطاب به ولی امر مسلمین جهان الامام خامنه ای گفتند؛ حاضریم بدن هایمان را اربا اربا کنند  سرهای مان را بالای نیزه بزنند هزار بار کشته شویم اما دست از یاری حسین زمانمان امام خامنه ای بر نداریم.
وی، در پایان به ۱۳ محرم آوردن اسرا و سرهای مطهر نزد ابن زیاد، ۱۵ محرم فرستادن سرهای مطهر به سوی شام و۱۹ محرم حرکت کاروان اسرا از کوفه به سوی شام اشاره کرد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: عاشورا عاشورای حسینی عزاداری محرم ماه محرم مسجد تاسوعای حسینی محرم خبرگزاری شبستان استان بوشهر عزاداری امام حسین ع خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین یادواره ۱۲ شهید روحانی شهرستان مهر پیش از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، امام جمعه مهر و مسؤولان محلی و شهرستانی در روستای قلعه سید بخش مرکزی شهرستان مهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مهر در این همایش گفت: در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس روحانیون سراسر شهرستان مهر همدوش و همسنگر با اقشار مختلف مردم در دفاع از کیان ایران اسلامی مردانه جنگیدند و ۱۲ آلاله سروقامت روحانی شهرستان مهر با خون سرخ خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری نمودند.

حجت الاسلام علیرضا سفار افزود: همیشه شهدای روحانی و روحانیت ما در مسائل فرهنگی، علمی، مبارزه و مجاهدت پیشتاز بودند و به نسبت جمعیتشان بیشترین شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

در پایان این آئین با اهدای لوح تندیس سپاس و هدایایی از صبر و مقاومت ۱۲ خانواده روحانی شهید شهرستان مهر تجلیل شد.

کد خبر 6098016

دیگر خبرها

  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا