Web Analytics Made Easy - Statcounter

نباختن درشهرآوردها یکی از اصول رایج در فوتبال و فوتسال و حتی سایر رشته‌های توپی در ایران است و آنها سعی می کنند این بازی را واگذار نکنند چرا که تا مدت‌ها بحث باختن در دربی  مطرح است و حاشیه هایی هم برای تیم‌ها و تماشاگران بوجود می‌آورد.

حساسیت دربی‌ها در ایران بیشتر از سایر کشورهایی است که این‌گونه بازی‌ها را  دارند که می‌توان به بازی استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و آن‌ها بر این باورند که جام قهرمانی را بدهند اما در شهرآورد بازنده نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همین نگاههاست که در ایران بر خلاف کشورهایی نظیر اسپانیا، آلمان، انگلستان، فرانسه و بسیاری از کشورهای دیگر بازی‌های شهرآورد خسته کننده و بی کیفیت از آب در می آید چرا که آن‌ها برای نباختن بازی می کنند در حالی‌که در کشورهایی که نام برده شد دربی‌ها با جذابیت برگزار می شود و گل‌های زیادی هم ردوبدل می شود.

در شهر شیراز هم  دربی سابقه زیادی دارد که می توان به دیدار تیم‌های برق و فجر شهید سپاسی اشاره کرد که اکثر این بازی‌ها مساوی می شد و کیفتی هم نداشت و هر ۲ تیم و تماشاگرانش هم راضی بودند که نباخته اند.

از زمانی که فوتسال بانوان در شیراز اوج گرفت و این شهر صاحب ۲ تیم در لیگ برتر شد، تیم‌های پارس آرا و پویندگان صنعت فجر ۲ بار با هم بازی کردند و هر ۲ دیدار نیز با مساوی و بدون کیفیت و هیجان تمام شد.

باید ببینیم در سومین دیدار بازهم دیدار این دو تیم مساوی خواهد شد و یا اینکه تیم‌ها این بار بازی زیبا، پرگل و  تماشاگر پسند را به نباختن در شهر آورد  ترجیح می دهند.

اگر نگاهی به وضعیت جدول رده بندی لیگ برتر بانوان بکنیم می بینیم که نتایج تیم پارس آرا نسبت به همشهریش فجر بهتر است اما این دلیل نمی شود که تیمی که پایین تر قرار دارد بازنده  شهر آورد است و عکس این قضیه هم اتفاق افتاده و تیم ضعیف‌تر در دربی پیروز شده است.

تیم صنعت فجر که میزبان این شهر آورد است هم اینک پس از انجام سه بازی بدون امتیاز در رده دوازدهم لیگ ۱۳ تیمی  قرار دارند اگرچه این تیم سابقه بیشتری نسبت به پارس آرا دارد اما هنوز در این فصل نتوانسته است به پیروزی برسد و آمار خوبی هم از نظر تفاضل گل ندارد.

این تیم اگرچه در سه دیدار گذشته خود بازی را باخته است اما در بعضی از دیدارها نیز شاستگی آن را داشته که بازنده نباشد اما با بدشانسی این اتفاق افتاده است .

شاگردان محبوبه رضوی سر مربی تیم صنعت فجر توانایی رسیدن به بالای جدول را دارند و یک بُرد می تواند برای این تیم شروع خوبی باشد تا به وضیعت خود در جدول سروسامان بدهند .

آیا آنها می خواهند سنت شکنی کنند و با بُرد در دربی نوار بدشانسی های خود قطع کنند؟

اما تیم پارس آرا که ۲ سال است سابقه حضور درلیگ برتر را دارد در این فصل بر خلاف همشهریش بازی ها را طوفانی آغاز کرد و حتی تا رده دوم جدول هم صعود کرد  اما به یکباره  شاگردان نجمه بزرگر اسیر غرور شدند و بازی هفته چهارم را در خانه به تیم نه چندان مطرح رهیاب تهران باختند و به رده پنجم سقوط کردند.

هر ۲ تیم شیرازی برای بازی شهرآورد تمام بازیکنان خود را در اختیار دارند، تیم صنعت فجر می کوشد به نخستین برد دست یابد و تیم پارس آرا هم به دنبال بازگشت به بالای جدول است .

اگر چه مربیان هر ۲ تیم بر این باورند که برای برد بازی خواهند کرد، شاید در این  دربی سنت شکنی شود و یک تیم با پیروزی میدان را ترک گوید.

بدشانس بودیم

سرمربی تیم صنعت فجر شیراز که میزبان این بازی است، روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: شهرآورد هم به مانند سایر بازی‌ها سه امتیاز بیشتر ندارد و ما نیز به دنبال آن هستیم هم بازی زیبا ارایه دهیم و هم به سه امتیاز دست یابیم و در بازی‌های گذشته بدشانس هم بوده‌ایم.

محبوبه رضوی با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل ما نداشتن سالن برای تمرین است، ادامه داد: از ابتدای فصل این مشکل را  داشتیم و نتوانستیم  یک سالن را در یک ساعت معین برای تمرین در اختیار بگیریم و فکر کنم این معضل خود یک مانع برای موفقیت است .

وی اضافه کرد : تیم ما دیر بسته شد و نیاز به زمان دارد تا به هماهنگی برسیم و بازی به بازی روند تیم بهتر خواهد شد و بدشانسی هم دست از سر تیم ما بر نمی دارد و گرنه در این سه بازی حقمان باخت نبوده است .

رضوی افزود: بازی هفته گذشته با تیم ستارگان ورامین در حالی که  سوار بر بازی بودیم گل‌هایی دریافت کردیم که بر روی اشتباه فردی بود و حتی گل به خودی هم زدیم و فرصت‌های زیادی هم برای گلزنی از دست دادیم  از این رو بازیکنانم ازنظر روانی بهم ریختند و شکست سنگینی  که سزاور نبودیم، متقبل شدیم .

سرمربی صنعت فجر در مورد دیدار این هفته تیمش مقابل پارس آرا گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و با شناختی  که از حریف داریم می کوشیم با شکست این تیم به نخستین پیروزی دست یابم تا حلاوت دربی شیرین تر شود.

رضوی گفت: امیدوارم در این بازی هر تیمی  که خوب بازی کرد و شایستگی آن را داشت پیروز میدان باشد اگر چه تیم پارس آرا هم از تیم های خوب لیگ برتر است .

وی از دست اندرکاران باشگاه صنعت فجر تشکر کرد و گفت: آنها همه گونه همکاری  کرده‌اند و بودجه‌ای مشخص برای تیم در نظر گرفته‌اند که جای تقدیر دارد و امیدوارم  بتوانیم  به پاس این حمایت‌ها  نتایج خوبی در ادامه لیگ برتر کسب کنیم .

 برای برد به میدان می آئیم 

سرمربی تیم پارس آرا شیرازهم از بُرد تیمش در شهر آورد صحبت کرد و گفت: دوست داریم ابتدا شهرآورد زیبایی از آب درآید تا تماشاگران لذت ببرند.

نجمه برزگر ادامه داد: این بازی برای ما فرقی با سایر دیدارها ندارد اگرچه حساسیت خاص خود را دارد امیدوارم هرتیم که خوب بازی کرد در پایان برنده باشد.

وی گفت: تمام بازیکنان برای این بازی در اختیار داریم و نگاهی هم به وضعیت تیم خوب صنعت فجر در جدول نداریم چرا که آنها با بدشانسی نتوانستند نتایج خوبی بگیرند.

برزگر بیان داشت: هدف ما ارایه بازی زیباست و فرقی هم نمی کند در پایان چه تیمی برنده شود چرا که هر ۲ تیم  متعلق  به شهر شیراز است.

دیدار تیم های صنعت فجر و پارس آرا شیراز در هفته پنجم مسابقات فوتسال لیگ برتر بانوان کشور ساعت ۱۱ بیست و چهارم  شهریور ماه جاری در سالن آیت الله ربانی شیراز برگزار می شود.

هم اینک در جدول رده بندی تیم سایپای تهران پس از انجام چهار بازی با ۱۲ امتیار در صدر جدول قرار دارند، تیم های مس رفسنجان، هیات خراسان رضوی، ستارگان ورامین و پارس آرا شیراز هم با ۹ امتیاز به ترتیب با تفاضل گل در رده دوم تا پنجم قرار دارند.

درانتهای جدول هم تیم های صنعت فجر شیراز و دریژنو شهرکرد بدون امتیاز قرار دارند.

در مسابقات فوتسال لیگ برتر بانوان ۱۳ تیم شرکت دارند و  به صورت دوره ای با هم بازی خواهند کرد.

۹۶۰۰ /۶۱۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتسال زنان فوتسال ورزش ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تساوی یک نیمه‌ای پرسپولیس و سپاهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در انتهای ۴۵ دقیقه اول به تساوی بدون گل رسیدند.

داور: بیژن حیدری

اخطار: ژوزه مورایس (سرمربی) (سپاهان)

گل: --------

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عبدالکریم حسن، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، هادی محمدی، برایان دابو، محمد کریمی، رامین رضاییان،  سیاوش یزدانی، فرشاد احمدزاده، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، شهریار مغانلو و محمد شکاری.

دو تیم احتیاط را در اولویت قرار دادند و منتظر اشتباه یکدیگر بودند تا در ضدحملات سریع به دروازه رقیب برسند. تیمی که بیشتر توانست در نیمه اول خلق موقعیت سپاهان بود، اگرچه پرسپولیس هم فرصت‌های گلزنی به دست آورد اما در نهایت توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان مرحله سوم لیگ برتر آب‌های آرام
  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است
  • جدول لیگ برتر در پایان هفته ۲۵ +نتایج کامل
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تساوی یک نیمه‌ای پرسپولیس و سپاهان
  • تساوی دربی استان کرمان | مس رفسنجان ۱-۱ گل گهر سیرجان
  • مصاف صنعت نفت آبادان و هوادار تهران
  • شمس آذر 2-1 پیکان؛ اوج هیجان در قزوین؛ پیروزی، تساوی و دوباره پیروزی!
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • تساوی تیم بسگتبال ذوب‌آهن با طبیعت
  • قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود