Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@11:16:30 GMT

محور فرهنگ مقاومت نهضت حسینی است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۲۸۷۱

محور فرهنگ مقاومت نهضت حسینی است

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام علی رنجبرماهانی امام جمعه ریگان درخطبه های نماز این هفته این شهر گفت: شور وشعور حسینی در مجالس حسینی در شهرستان ریگان بسیار باشکوه بود.

او از مسولین شهرستان و مدیر کل صداوسیمای مرکز کرمان ودست اندر کاران صداوسیما جهت پخش زنده عزاداری ریگان تقدیر وتشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام رنجبرماهانی ابرازکرد: یکی از وظایف اسرای اهل بیت در دوران اسارت خصوصا امام سجاد زنده نگه داشتن یاد ونام امام حسین و خط بطلان کشیدن بر تحریفات کربلاست.

او عنوان کرد: امام خمینی ره فرمودند اگر ملت اسلام، نام و یاد امام حسین  را زنده نگه داشته  و آنرا برای خود الگو قرار بدهد از همه موانع ومشکلات عبور خواهد کرد .

امام جمعه ریگان افزود: در نظام اسلامی از صدر تا ذیل همه مردم، مسولین، بزرگان، وشخص امام بزرگوار بر روی مساله امام حسین و مساله عاشورا و همین عزاداری‌های مردمی تکیه کردند.

رنجبرماهانی تصریح کرد: سالهاست که استکبار جهانی در راس آن امریکا‌ی جنایتکار با نقشه‌ها و دسیسه‌های مختلف سعی در ایجاد تفرقه در جهان اسلام دارد که با میدان داری تفکر وهابیون تکفیری که دستآوردشان جنگ‌های نیابتی است، اما  آنچه توانسته است معجزه کند فرهنگ مقاومت که الهام گرفته از نهضت سرخ حسینی است.

او بیان داشت: فرهنگ مقاومت در آموز‌های عاشورایی را حزب الله لبنان انصار الله یمن، حشد الشعبی عراق، حیدریون افغانستان وپاکستان، فاطمیون وزینبیون به منصه ظهور گذاشته اند .

امام جمعه ریگان عنوان کرد:پس از آنکه امریکا با فروش نفت ایران اقدام به توقیف نفت کش ایران کرد ایران هم نفت کش انگلیس توقیف و هم پهباد فوق پیشرفته آمریکایی را ساقط وآنها مجبور شدند نفت کش ایرانی را ازاد کنند.

رنجبرماهانی اظهار کرد:امریکائیهاکه مثل مار زخمی به دنبال انتقام بودند اینبار به ناخدای نفت کش ایران پیشنهاد رشوه دادند.

او با اشاره به ایمیل آمریکاییها به ناخدای ایرانی بیان داشت : در این پیام آمده است شما با این پول می‌توانید هر جور می‌خواهید زندگی کنید و زندگی مرفهی در دوران پیری داشته باشید واگر این مسیر اساس را انتخاب نکنید زندگی برایتان دشوار خواهد شد وناخدای کشتی از همکاری با دولت امریکا خوداری ،سپس خزانه داری آمریکا ناخدای کشتی را تحریم کرد.

رنجبرماهانی تصریح کرد: پیشنهاد رشوه به یک نفتکش اوج ذلت وحقارت واستیصال آمریکایی است وحاکی از ان است آمریکا اهرمی غیر از رشوه نداشته است.

او بیان داشت: بدهی ۲۰هزار میلیارد دلاری امریکا، حاکی از بحران اقتصادی وافول قدرت نرم آمریکا در جهان است.

امام جمعه ریگان با اشاره به پایان فرصت ۶۰ روزه دوم ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام بیان داشت: آقای رئیس جمهور آغاز گام سوم را اعلام و اظهار داشت در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق وتوسعه هر انچه نیاز کشور است بلافاصله شروع کند وتمام تعهداتی که در برجام مد نظر بوده است را کنار بگذارد وبرجام ۲۱مورد محدودیت در تحقیق وتوسعه وساخت وساز سانتریفیوژ‌ها برای ایران ایجاد کرده است

امام جمعه ریگان افزود: یکی از محدودیت‌ها محدود شدن تحقیق وتوسعه صرفا به تاسیسات هسته‌ای نطنز به مدت ۱۵سال است.

رنجبرماهانی عنوان کرد: جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را بکار برده تا توافق بین المللی را حفظ کند وفرصت‌های زیادی که به کشور‌های غربی داده شده گویا غربی‌ها این فرصت را نشان دهنده ضعف ایران تلقی ودستور کج ودار مریز رفتار کشور‌های اروپایی وانجام ژست مذاکره بدون تعهد است.

انتهای پیام/ح

نهضت امام حسین محور مقاومت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمازجمعه نهضت حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی استان گلستان حاضر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست با تشکر از امام جمعه گلستان که از ابتدای انقلاب در عرصه فرهنگ حضور داشته‌اند، اظهار کرد: مسئولان استان گلستان توانستند با تدبیر عقلانی و اثرگذار مسائل استان را مدیریت کنند که جای قدردانی دارد. 
وی با اشاره به حضور اهل تسنن در استان گلستان ادامه داد: این استان قومیت‌های مختلف دارد و در بحران‌ها با همبستگی از موانع عبور کردند، بنابراین نیاز است که این تجربیات مؤثر در زمینه همبستگی ثبت شوند تا در تاریخ باقی بماند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش اهل تسنن در انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: اهل تسنن در مواقع بحرانی همواره در دفاع از کشور حضور مؤثر داشتند، هم‌اکنون یکی از فرمانده نیروی دریایی ارتش امیر ایرانی از برادران اهل سنت است، که ناو گروه ۸۶ با ناو ساخت ایران، توانسته در یک مأموریت غرورآفرین سفر دور دنیا را با موفقیت و افتخار انجام دهد و این کار کمی نبود چراکه فناوری و تکنولوژی بالایی در این کار وجود داشت. اینها ظرفیت و سرمایه ملی ماست البته دشمن در حال ایجاد تفرقه است این تفرقه منحصر بین شیعه و سنی نیست بلکه بین شیعیان نیز تفرقه ایجاد می‌کنند.

خسروپناه همچنین با اشاره به صنایع دستی استان گلستان اضافه کرد: صنایع دستی پتانسیل خوبی برای اشتغال زنان دارد چراکه زنان می‌توانند در عین اینکه در منزل هستند درآمد هم داشته باشند به همین دلیل تدوین سند صنایع دستی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار است و به‌زودی نهایی خواهد شد این سند با مشارکت فعالان حوزه صنایع دستی در حال نهایی شدن است.

وی ادامه داد: سرمایه عظیم دیگر استان گلستان شهیدان آن است، این استان ۳۷۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و ۱۲ هزار جانباز دارد، نقش علما نیز در این منطقه مثال زدنی است. در انتخابات اخیر ۵۷ درصد مردم این استان مشارکت داشتند و در کشور یکی از بهترین استان‌ها بود. اگر مسئولان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کار نمی‌کردند قطعا این آمار را شاهد نبودیم. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کارکرد شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد: ما تلاش کردیم شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه‌های علم و فناوری و فرهنگی و اجتماعی در چهار مأموریت راه‌بینی و رصد، راهبردی و سیاست‌گذاری، راهبری و هدایتگری، راه‌سنجی و ارزیابی متمرکز شود و این اتفاق افتاد و هم اکنون شورای عالی در میدان حضور دارد، به همین دلیل استان به استان سفر کرده و به‌صورت میدانی با مسئولان و گروه‌های مردمی دیدار خواهیم داشت. هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی راه‌اندازی شده است تا شورای عالی انقلاب فرهنگی با نخبگان استانی ارتباط برقرار کند و از تجربه آنها در سیاستگذاری استفاده کند.

خسروپناه با بیان اینکه مسئله فرهنگ جدای از معیشت نیست، ادامه داد: طبیعی است که انتظار از شورای فرهنگ عمومی باید معقول باشد، مقوله‌های فرهنگی باید در شورای فرهنگ عمومی تصمیم‌گیری شود البته راهش این است این جلسات مسئله‌محور شوند، در واقع این شورا باید به قرارگاه تبدیل شود، کار قرارگاه این است که مسائل را شناسایی و رصد کند، در ادامه باید راهکار‌ها مشخص و به دستگاه‎ها مأموریت داده شود و در انتها از دستگاه‌ها گزارش اقدامات و مأموریت‌ها گرفته شود.

وی تأکید کرد: در حوزه فرهنگ محور کار باید برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به‌عنوان منشور اصلی باشد. دبیرخانه این سند یا نقشه شورای فرهنگ عمومی است هر طرحی که ذیل نقشه نباشد، مشروعیت برنامه‌ای ندارد؛ بنابراین برنامه اولویت‌ها، باید برای هر سال مشخص شود تا دستگاه‌ها برنامه‌ها را دنبال کنند.

خسروپناه خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی استان گلستان گفت: قرارگاه را جدی بگیرید، مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی دارد چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی بر برنامه‌های این شورا نظارت دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی زیرمجموعه شورای عالی است چراکه مصوبات این شورا باید در شورای عالی مصوب شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی هم اکنون رویکرد قرارگاهی دارد و با قوای سه گانه ارتباط خوبی دارد و مسائل را با تعامل و گفتگو پیش می‌برد بنابراین شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شورای زنده و پویاست که بر اجرای دقیق مصوبات خود متمرکز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست