Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهارداشت: فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) در ایران اسلامی و کشورهای جهان گسترش پیدا کرده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: فرهنگ عاشورا مبتنی بر فرهنگ مقاومت، صبر، ایثار، مبارزه با ظلم و زور، آزادی و آزادگی است که با فطرت انسان‌ها همخوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان بیان کرد: مردم ایران اسلامی از مکتب عاشورا درس گرفته‌اند به طوریکه حضور و نقش آنان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف نظام خود بیان کننده این موضوع است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت:هم‌اینک فرهنگ عاشورا از مرزهای ایران اسلامی فرا تر رفته و مردم کشورهای دیگر نیز از عاشورا و مکتب امام حسین (ع) درس مقاومت و مبارزه با ظلم را فرا گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت:کاری که امام حسین(ع) در عاشورا انجام دادند ماندگاری اسلام را تضمین کرد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید درس‌هایی که از عاشورا گرفته‌ایم را با زندگی امروزمان تطبیق دهیم و اخلاق و رفتارمان با این فرهنگ مطابقت داشته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان با اشاره به حضور جوانان مومن و انقلابی در فضای مجازی اظهار داشت: امروز عصر ارتباطات و گسترش وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی است به طوریکه اطلاعات به سرعت در اختیار همگان قرار می‌گیرد که به دلیل دسترسی آسان، دامنه نشر و تاثیرگذاری زیاد دارای اهمیت بوده و استفاده از آن نیازمند آموزش سواد رسانه و فرهنگ رسانه است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی افزود:چگونگی استفاده از فضای مجازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوریکه رهبر معظم انقلاب همواره بر پرداختن به فضای مجازی و کنترل آن تاکید داشته‌اند. 

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: حضور جوانان مومن و انقلابی در فضای مجازی نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ عاشورایی دارد.

۸۰۰۶**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محرم ۹۸ خطبه ها نماز جمعه زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست بزرگداشت مقام معلم و استاد با حضور امام جمعه شهرستان آباده حجت‌الاسلام سید علیرضا دانا نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در این نشست اظهار کرد: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان و استادانی است که در ترویج دانش و بینش همانند استاد شهید مطهری اهتمام می‌ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه بوده است.

آرش زارعیان متذکر شد: بدون تردید همت و تلاش استادان فرهیخته و معلمان عالی‌قدر نقش مهمی در دانایی، شکوفایی و تعالی جامعه و فراهم کردن شرایط لازم برای تکوین حیات طیبه انسانی دارد.

امام جمعه شهرستان آباده هم یادآور شد: علمی كه پشتوانه عقلی نداشته باشد موجب گمراهی می‌شود و رسالت علم رها ساختن انسان از بند خودبینی و خودپرستی است.

دانا با تأکید بر اینکه دانشجویان بیشتر از دیگران باید بصیرت و عقلانیت داشته باشند، توجه به تقویت تفکر در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: خردورزی آن چیزی است که استادان باید قبل از تدریس بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه‌ها زیرساخت اصلی علم و دانش در کشور هستند و استادان به سبب نقش الگویی خویش، درهای معرفت را به روی دانشجویان می‌‌‌‌گشایند و راه و رسم زندگی صحیح را به آنها می‌آموزند و زمینه‌ساز تربیت انسانی «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه