Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@11:55:25 GMT

روحانی به آنکارا سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۳۱۲۲

روحانی به آنکارا سفر می‌کند

رئیس‌جمهور برای شرکت در اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه روز یکشنبه به آنکارا سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به دعوت رسمی رئیس جمهوری ترکیه، یکشنبه 24 شهریور ماه جاری به پایتخت این کشور سفر می‌کند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور با اعلام این خبر، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام حسن روحانی برای حضور و سخنرانی در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه که روز دوشنبه 25 شهریور ماه و در ادامه رایزنی‌های سه کشور ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه برگزار خواهد شد، به آنکارا سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اسماعیلی افزود: علاوه بر مذاکرات روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در قالب این اجلاس، طرفین برای ادامه و توسعه همکاری‌های سه جانبه در حوزه های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه‌ای گفتگو خواهند کرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور همچنین در حاشیه اجلاس آنکارا، دیدارهای جداگانه‌ای با روسای جمهوری فدراسیون روسیه و ترکیه خواهد داشت که در آن مهمترین مسائل فیمابین و روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

روحانی را در این سفر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی همراهی خواهند کرد.

رئیس جمهوری شامگاه دوشنبه به تهران باز خواهد گشت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان روحانی آنکارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون معتقد است که کشورهای اروپایی باید درهای مذاکره با روسیه را باز نگه دارند.

به گزارش مشرق، اگر روسیه در اوکراین پیروز شود هیچ امنیتی برای ما باقی نمی‌ماند. این حرف را ماکرون در مصاحبه با رسانه فرانسوی مطرح کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه به روزنامه «لا تریبیون» گفت که «ما با باز گذاشتن در مذاکرات با روسیه با روسیه، داریم کار درست را انجام می‌دهیم اگر این کار را نکنیم، از نظم بین‌المللی و همچنین صلح و امنیت دست می‌کشیم».

رئیس‌جمهور فرانسه البته اعلام کرد که ضروری است که سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه ادامه یابد.

ماکرون اواخر ماه آوریل در سخنرانی در دانشگاه سوربون اعلام کرده بود که اروپا باید بعد از پایان جنگ اوکراین، آماده بهبود روابط خودش با روسیه باشد.

به گفته وی، قابلیت‌های نظامی به ویژه موشک‌های بالستیک روسیه خطری برای همه کشورهای اروپایی است.

سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف پیش از این اعلام کرد که روسیه تهدیدی برای هیچ طرفی در اروپا نیست و امیدوار است که آنها هم در قبال روسیه همینطور رفتار کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که «در موضوع اوکراین، ایمنی اروپایی‌ها در خطر است چرا که این کشور در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری از مرزهای ما قرار است. اگر روسیه پیروز شود، تنها یک ثانیه طول می‌کشد تا هیچ گونه امنیت برای رومانی، لهستان، لیتوانی یا کشور ما وجود نداشته باشد. قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم