Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@03:00:35 GMT

تاثیر منفی آنتی بیوتیک‌ها بر درمان سرطان

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۳۶۳۷

تاثیر منفی آنتی بیوتیک‌ها بر درمان سرطان

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، ایمونوتراپی در خط مقدم موج جدید تحقیقات سرطان قرار دارد. این روش درمانی با هدف قرار دادن و از بین بردن تومور‌های کشنده به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

مطالعه جدید پژوهشگران انگلیسی نشان می‌دهد که استفاده از آنتی بیوتیک‌ها قبل از ایمونوتراپی سرطان، می‌تواند اثر درمانی ایمونوتراپی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دیوید پیناتو، محقق اصلی این طرح، ایمونوتراپی سرطان در ۲۰ درصد از بیماران می‌تواند موفقیت آمیز باشد، اما پیش بینی اینکه چه کسی می‌تواند به این درمان پاسخ موثر دهد، بسیار دشوار است.

در تحقیق جدید این محققان ۲۰۰ بیمار تحت درمان، مورد بررسی قرار گرفتند که به انواعی مختلفی از سرطان از جمله سرطان ریه، سرطان سر و گردن و ملانوما (نوع شدیدی از سرطان پوست) مبتلا بودند.

میزان بقا در بیماران مورد مطالعه به طور میانگین حدود ۱۴ ماه بود، اما طبق مشاهده محققان، میزان بقا برای بیمارانی که تا ۳۰ روز قبل از درمان‌های ایمونوتراپی، آنتی بیوتیک دریافت می‌کردند فقط دو ماه بود. همچنین هنگامی که در کنار درمان ایمونوتراپی به بیماران آنتی بیوتیک داده شد، اثر منفی‌ای از آنتی بیوتیک‌ها مشاهده نشد. در نتیجه مشخص شد که آنتی بیوتیک‌ها قبل از ایمونوتراپی می‌توانند به میکروبیوم (باکتریهای) روده آسیب رسانده و بر پاسخ ایمنی بدن تأثیر بگذارند.

بیشتر بخوانید: ایده ساخت خودرو‌های خورشیدی یک قدم به واقعیت نزدیک شد

مطالعات اخیر نشان داده اند که درمان آنتی بیوتیکی نه تنها سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند بلکه با ایجاد اختلال در باکتری‌های روده، اثربخشی واکسن‌ها را هم مختل می‌کند و از طرفی نیاز به مراقبت بیشتر در فرآیند تصمیم گیری برای تجویز دارو به ویژه در برخی از بیماران را پراهمیت‌تر می‌سازد.

این یافته جدید محققان در مجله JAMA Oncology منتشر شده است.

انتهای پیام/

درمان آنتی بیوتیکی، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران

«شکاف کام و لب» یک نقص خلقتی است که معمولاً در دوران جنینی در طول تشکیل صورت نوزاد رخ می‌دهد. این شکاف می‌تواند از کنار کام تا لب بروز کند و در برخی موارد تا پایین گوش نیز گسترش یابد.

عبدالجلیل کلانتر هرمزی، فوق تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به قابل اصلاح بودن شکاف لب و کام اظهار کرد: این عارضه یک ناهنجاری هنگام تولد است، در کشورهای پیشرفته آمار ابتلا به آن به ازای هر ۷۰۰ نفر یه مورد است اما این آمار در کشور ما به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد مبتلا به شکاف لب است.

وی افزود: این ناهنجاری می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آن ها ژنتیکی است که از طریق ژن منتقل می‌شود، همچنین مصرف بعضی از داروهای خواب‌آور، ضد تشنج و آرامبخش‌ها توسط مادر، در مدت زندگی جنینی بویژه در سه ماه نخست می‌تواند موجب این عارضه شود.

هرمزی ادامه داد: بعضی از عفونت‌های ویروسی مثل سرخک، سرخچه و اوریون می‌تواند موجب شکاف لب و کام باشد، همچنین مصرف سیگار و الکل نیز از عوامل دیگر این عارضه شناخته می‌شوند.

وی گفت: شکاف لب و کام بیش از ۱۰۰ نوع وجود دارد و بسته به عامل بیماری‌زا و میزان اثر و زمان تاثیر آن در جنین می‌تواند تنوع ایجاد کند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: اگر جنینی با این عارضه متولد شود با توجه به شدت، بیماری‌های همراه و نوع بیماری شکاف لب، درمان‌های متفاوتی تجویز می‌شود که مهم‌ترین آن ها جراحی است. درمان‌های مراقبتی، روانکاوی، روانشناسی، مددکاری‌ اجتماعی، مراقبت‌های برای شیرخوردن، بهداشت و عفونت‌های زخم نیز از دیگر مراحل درمان است.

وی افزود: در صورتی که شکاف لب و کام لب پیچیده نباشد معمولاً زیر ۵ ماهگی و ترجیحا ۳ تا ۴ ماهگی عمل جراحی امن و خوبی برای بیمار انجام خواهد شد که در ۹۰ درصد موارد به جراحی تکمیلی نیازی نیست.

منبع: آنا

دیگر خبرها

  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت