Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، روز جمعه پس از این که بازارها تاثیر کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را هضم کردند، رشد کرد.  

تا ساعت ۱۴:۴۳ به وقت تهران، سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا، ۱.۵ صدم درصد رشد کرد و به ۱.۸۰۵ درصد رسید، در حالی‌که سود اوراق ۳۰ ساله هم رشد کرد و به ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۶۶۶ درصد رسید.  

سود اوراق ۱۰ ساله ژاپن و فرانسه هم، به ترتیب با ۵.۷ صدم درصد و ۶.۳ صدم درصد رشد کردند و به منفی ۰.۱۵۳ درصد و منفی ۰.۱۹۹۱ درصد، رسیدند.  

پنج‌شنبه شب، بانک مرکزی اروپا برنامه عظیم خرید اوراق قرضه خود را براب تقویت یوروی در حال افول، اعلام کرد و نرخ بهره اصلی خود را ۱۰ صدم درصد پایین آورد و به منفی ۰.۵ درصد رساند.

این میزان پایین‌ترین نرخ بهره تاریخ اروپا است اما مطابق با انتظارات بازار و پیش‌بینی‌های اقتصاددانان می‌باشد.  

هفته آینده بانک‌های مرکزی ژاپن، انگلستان و آمریکا هم جلسه‌های سیاست‌گذاری مالی خود را برگزار خواهند کرد.  

کد خبر 4717020

منبع: مهر

کلیدواژه: بورس بانک مرکزی اروپا نرخ بهره اروپا اوراق قرضه آمریکا جنگ تجاری بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی بورس بازار سهام ایالات متحده آمریکا دلار قیمت نفت صادرات غیرنفتی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو سازمان امور مالیاتی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال ۱۴۰۳ برای فروش به بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار ج. ا. ایران، در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌گردد. لازم به ذکر است، بانک مرکزی در حراج‌های مزبور خدمات کارگزاری مورد نیاز را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ارائه می‌دهد. نحوه برگزاری حراج و اوراق عرضه‌شده مطابق با جداول ذیل خواهد بود:

وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت شده از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌نماید تا نسبت به تعیین و اعلام سفارش‌های برنده اقدام نماید. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌زیرساخت معاملات، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی عرضه و فروخته شده نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تأمین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.

کد خبر 6090782 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳