Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یورو نیوز، خبرگزاری فرانسه امروز جمعه، ۲۲ شهریور، به نقل از منابع قضایی نزدیک به این پرونده اعلام کرد که دیپلمات یاد شده مظنون به عضویت در یک هسته وابسته به جریان راست افراطی است که پیش از این طراحی حملاتی بر ضد مسلمانان در فرانسه را برعهده داشته است.

بر اساس این گزارش شواهد بدست آمده از همکاری دیپلمات فرانسوی با این گروه افراطی سبب شده تا وی در ماه ژوئن گذشته به مشارکت در فعالیت‌های یک باند تبهکاری تروریستی-جنایی متهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات پنجاه و یک ساله که از وی به عنوان مارک - آنتوان جی Marc-Antoine G نام برده شده روز یکشنبه دوم ژوئن هنگام بازگشت به فرانسه در فرودگاه شارل دو گل توسط ماموران پلیس از میان مسافران پروازی که از مادرید به زمین نشسته بود بیرون کشیده شدن و پس از دستگیری برای بازداشت به «لووراوا پره»، ناحیه‌ای در شمال غرب پاریس منتقل شد.

منابعی که فرانس پرس به آنها استناد کرده یادآور شده‌اند که این دیپلمات تنها یک هوادار ساده جریان افراطی نبوده بلکه به عنوان عنصری فعال در جنبش موسوم به «اقدام نیروهای عملیاتی»، آ- اف-او AFO عضویت داشته است.

سیزده عضو دیگر این گروه افراطی پیش از این در سال گذشته میلادی به اتهام مشارکت در جرائم تروریستی و عضویت در باندهای تبهکاری دستگیر و بازداشت شده بودند و دیپلمات فرانسوی چهاردهیمن فردی است که در راستای تحقیقات این پرونده دستگیر می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در جریان بازرسی از منازل متهمان این پرونده تعداد زیادی سلاح گرم کشف و ضبط شده است.

گروهک افراطی AFO که اعضای آنرا مردان و زنان ۳۳ تا ۷۰ ساله تشکیل می دهند و در سراسر خاک فرانسه هسته‌هایی برای خود تشکیل داده‌اند پیش از این عملیاتی برای حمله به مسلمانان در این کشور طرح ریزی کرده بودند. این گروه هدف راهبردی خود را مبارزه با «تهدید و خطر اسلامگرایی» عنوان کرده است.

کد خبر 454794 برچسب‌ها فرانسه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم

رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه گفت: فرانسه به خاطر اوکراین خودش را نابود خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه اعلام کرد کشورش زیر پاشنه ایالات متحده گیر کرده است. او خواستار توقف تحویل تسلیحات به کی یف و آغاز مذاکرات صلح شد.

به نقل از پراودا، وی در صفحه شخصی در ایکس نوشت: نه یک یورو، نه یک سلاح به اوکراین! فقط مذاکرات صلح! فرانسه برای اوکراین زلنسکی نابود خواهد شد! برعکس، فرانسه آزاد و مستقل همه اینها را متوقف خواهد کرد و از منافع ملی و صلح دفاع خواهد کرد!

فیلیپو افزود: فرانسه کسب‌وکارش را ورشکسته می‌کند، ارتشش را خالی می‌کند، از سرما می‌میرد، به گاز و زغال سنگ بازمی‌گردد، تا از یک پیرمرد آمریکایی اطاعت کند و به منافع رئیس مافیای اوکراینی خدمت کند!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک