Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@18:40:07 GMT

مبارزه با فساد و رانت‌خواری؛ درس اول مکتب امام حسین(ع)

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۴۱۹۰

مبارزه با فساد و رانت‌خواری؛ درس اول مکتب امام حسین(ع)

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 22 شهریورماه گفت: مراسم تاسوعا و عاشورای امسال نیز در شکوه تمام برگزار شد و عزاداران حسینی نشان دادند که عشق به اباعبدالله فراموش‌شدنی نیست.

وی ادامه داد: امروز کمتر آزاده‌ای در جهان است که نام مبارک حسین(ع) را شنیده و عاشق او نشده باشد؛ عشق به حسین(ع)، عشق به یک مکتب و فرهنگ است، مکتبی که درس اول آن، مبارزه با فساد، رانت‌خواری و بی‌عدالتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان بیان کرد: حضرت اباعبدالله(ع) قیام کرد تا منکرات در جامعه اسلامی رنگ شرعی به خود نگیرند؛ اگر ایشان قیام نمی‌کردند، منکرات کم کم جای معروف‌ها را می‌گرفتند و دیگر اثری از اسلام محمدی نمی‌ماند.

وی افزود: قیام کربلا در تاریخ ماندگار است، به‌طوری که صدها قیام عدالت‌خواهانه و حق‌طلبانه در طول تاریخ به تأسی از قیام کربلا رخ داده است، از جمله انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس که حاصل پیروی از مکتب عاشورا بود.

محامی اظهار کرد: باید درس‌هایی که از عاشورا گرفته‌ایم را با زندگی امروزمان تطبیق دهیم و اخلاق و رفتارمان با این فرهنگ مطابقت داشته باشد؛ نباید مکتب عاشورا را محدود به ایام محرم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فراگیر شدن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، عنوان کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یک سری مزایا و معایب دارد؛ انتقال سریع اخبار، دسترسی آسان و فوری به اطلاعات و کوچک شدن جامعه انسانی از جمله مزایای آن است، اما معایبی هم دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: حضور در فضای مجازی باید همراه با آگاهی باشد؛ حضور ناآگاهانه و تأثیرپذیر در این محیط، انسان را ندانسته در گردابی غرق می‌کند که رهایی از آن دشوار است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا نماز جمعه زاهدان مکتب حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرتضی متشرغی «دبیر اجرایی» این اجتماع مردمی با اعلام این خبر گفت: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از ساعت ده صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برای بیست و چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

وی افزود: در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پور کاوه و کربلایی محمد حسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

متشرعی با دعوت از عموم شهروندان و عاشقان مکتب جعفری ادامه داد:تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هییت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موضوعات دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود 

دبیر اجرایی اجتماع صادقیون در پایان گفت: در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود