Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:33:31 GMT

حافظه محوری نباید مبنای آموزش‌های پیش‌دبستانی باشد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۴۲۷۳

حافظه محوری نباید مبنای آموزش‌های پیش‌دبستانی باشد

نسرین باباپور روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آموزش‌های پیش‌دبستانی باید با تاکید بر تقویت و پرورش مهارت‌ها و استعدادهای کودکان و ایجاد انگیزه یادگیری و ادامه تحصیل برای دوره ابتدایی باشد؛ در حالی که برخی مربیان، فعالیت‌های آموزشی پیش‌دبستانی را براساس محتوای مطالب پایه اول ابتدایی قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: راهبرد آموزش پیش دبستانی در آموزش و پرورش بر مبنای تقویت و پرورش مهارت‌های اجتماعی کودکان است و والدین باید فرزندان خود را در مراکز پیش دبستانی دارای مجوز از این دستگاه، نام‌نویسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان بیان کرد: توانمندسازی کودکان، نهادینه کردن هویت ایرانی و اسلامی آنها، حفاظت از محیط زیست و آموزش بسیاری از مهارت‌های اجتماعی به کودکان و اولیای آنها از جمله هدف‌های کیفی دوره پیش دبستانی است.

وی با بیان اینکه دست‌کم ۱۳ دستگاه و سازمان خود را متولی صدور مجوز برای دوره پیش دبستانی می‌دانند، تصریح کرد: این دوره با توجه به دستورالعمل و بخشنامه شورای عالی آموزش و پرورش قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.

باباپور ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که مراکز و مربیان خارج از محدوده آموزش و پرورش به نوآموزان پیش دبستانی و در نتیجه به سیستم آموزش و پرورش وارد می‌کنند، آموزش‌های سنگین و نامناسب کودکان در این دوره است که برای آنها در دوره ابتدایی مشکل ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که اگر متولی صدور مجوز به تمام مراکز خصوصی پیش دبستانی به آموزش و پرورش واگذار شود، همه نوآموزان می‌توانند با محتویات مهارتی تربیت و پرورش یابند.

رییس اداره آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خواستار مدیریت واحد آموزش‌های دوران کودکی شد و افزود: بر این اساس وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی مهد کودک و دوره پیش دبستانی تا دانشگاه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سلامت جسمی و روحی دانش آموزان یکی از ضرورت‌های آموزش و پرورش است از دو سال پیش تا کنون سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی در مراکز دارای مجوز از این دستگاه، در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی شده است.

پیش بینی می‌شود، امسال ۶۴ هزار دانش آموز اول ابتدایی وارد سیستم آموزشی و تربیتی استان اصفهان شوند.

بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی استان اصفهان سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

۶۹۹۴/۸۱۲۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش با بیان اینکه در ابتدا ۱۶۰ مدرسه ابتدایی ناحیه یک، پس از برگزاری آزمون‌های خوشنویسی در کلاس درس، از هر کلاس یک دانش آموز خوشنویس را به اداره آموزش و پرورش ناحیه یک معرفی کردند گفت: بیش از ۶۰۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان دختر و پسر معرفی شدند.

امینی با بیان اینکه از بین آثار رسیده ۲۶۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان برگزیده شد که بصورت حضوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۶ به رقابت پرداختند گفت: این جشنواره در بین دانش آموزان پایه سوم تا ششم ناحیه یک برگزار شد.

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش  گفت: نتایج نهایی و نفرات برتر این جشنواره قبل از اتمام سال تحصیلی به مدارس اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی