Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محققان دریافته اند نوجوانانی که ساعت ها در فیس بوک، اینستاگرام و توئیتر زمان می گذرانند، بیشتر از دیگران در معرض احساس اضطراب، افسردگی و انزواطلبی قرار دارند.

براساس این بررسی، نوجوانانی که در شبکه های اجتماعی وقت خود را سپری می کنند، رفتارهای ضد اجتماعی بیشتری دارند و نسبت به همنوعانشان، خشن تر و پرخاشگرتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم تحقیقات دانشگاه "جان هاپکینز" ایالت مریلند آمریکا بر این باور است، با وجود آن که نتایج تحقیقاتی بیانگر آن است که تأثیراتی که شبکه های اجتماعی بر سلامت روان نوجوانان ندارد نگران کننده است، اما پزشکان می توانند، با پیگیری ساعت هایی که دانش آموزان دبیرستانی در اینترنت سپری می کنند، علائم هشدار دهنده اولیه ناشی از مشکلات بهداشت روان در آن ها را رصد کنند.

با وجود آن که رسانه های اجتماعی به خاطر کمک به نوجوانان برای کسب مهارت های فنی و شکل گیری روابط انسانی، مورد تحسین قرار گرفته اند، اما این شبکه ها به خاطر تأثیراتی که در افزایش میزان خشونت نوجوانان و اتلاف وقت توسط آنها، کاهش میزان خواب این افراد و زمانی که آنان برای ورزش اختصاص می دهند، مورد انتقاد هستند.

در این پژوهش که از سوی دانشگاه هابکینز صورت گرفته است، ۶ هزار و ۶۰۰ نوجوان ۱۲ تا ۱۵ ساله آمریکایی بررسی شدند،  ابتدا از میزان ساعت هایی که این افراد در شبکه های اجتماعی سپری می کنند، پرسیده شد، سپس با استفاده از تکنولوژی " GAIN-SS " که اختلالات سلامت رفتاری را بررسی می کند، به مشکلات سلامت روانی این افراد پرداخته شد.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که نوجوانانی که روزانه بیش از سه ساعت را در شبکه های اجتماعی هستند، بیشتر از کسانی که از این شبکه ها استفاده نمی کنند، دچار نگرانی، افسردگی و تنهایی می شوند.

همچنین برپایه این پژوهش، سپری کردن ساعات طولانی در شبکه های اجتماعی، با رفتارهای بد مانند پرخاشگری و رفتارهای ضد اجتماعی ارتباط دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افسردگی شبکه های اجتماعی سلامت روان دانش آموزان اینترنت مشکلات رسانه خشونت خواب سلامت اینترنت رسانه سلامت روان شبکه های اجتماعی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی از امشب جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش ‌می‌رود.

در این برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی، محمدرضا نصراللهی استاد دانشگاه و مرتضی علیزاده کارگردان فیلم «بی‌بدن» به بررسی موضوع سینمای‌جنایی می‌پردازد.

همچنین میز «نقد سینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق به فیلم «بی‌بدن» و میز «نقد سینمای جهان» با حضور سید حمیدرضا قادری و آرش خوشخو به فیلم سینمایی «Dune ۲» خواهد پرداخت.

سری جدید برنامه «هفت» قرار بود از جمعه هفته گذشته روی آنتن شبکه نمایش برود که به دلیل مشکل فنی، پخش این برنامه سینمایی به این هفته موکول شد و از این پس جمعه شب‌ها از ساعت ۲۳ در شبکه نمایش مهمان بینندگان و مخاطبان خود خواهد بود.

کد خبر 6095537 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی