Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش «نی‌نوای بی‌نوا» و فیلم کوتاه «دشت مهران» از جمله تولیدات ماندگار کانون روستایی «مصباح» است. مرکز دیجیتال این کانون نیز با ساخت بازی رایانه‌ای «مسیر زندگی» و ساخت نرم‌افزارهای دینی فرهنگی توانسته نیروهای جوان را به کار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی و هنری «مصباح» مسجد سیدالشهدا(ع) واقع در روستای علی آباد عمران در شهرستان جیرفت جنوب کرمان واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این کانون فرهنگی هنری درسال 89 با مجوز ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان فعالیت خود را آغاز کرد و علی رغم محرومیت های این منطقه و عدم امکانات کافی به دلیل فعالیت های گسترده در حوزه هنری، فضاي مجازی و شبکه سازی و دیجیتال به عنوان يکي از کانون های فرهنگي هنری مساجد برگزیده روستایی در سالیهای گذشته در کشور شناخته شد و در فهرست  کانون فرهنگی هنری الگوی کشوری قرار گرفت.

 

ابتکار در برگزاری جشنواره ها، مسابقات و جذب استعدادهای هنری، علمی، فرهنگی، تولید فیلم، سرود و شرکت در مسابقات ورزشی، کتابخوانی و تولید بازی رایانه ای، انیمیشن بخشی از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری است.

 

 یکی از رویکردهای کانون فرهنگی هنری مصباح در حوزه هنری است، به گونه ای که از همان بدو تاسیس تشکیل گروه تئاتر و سرود در آن مورد توجه قرار گرفت که در زمینه های فیلم و مستند در طول سال های گذشته آثار خوبی ارایه داده اند.

 

«اسماعیل نیک نفس» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در باره اهتمام کانون مصباح به فعالیت های هنری، اظهار کرد: یکی از دغدغه های ما از زمان تاسیس کانون ارایه کارهای شاخص هنری و تئاتر در موضوع واقعه کربلا بوده است، به همین جهت ایده اجرای نمایش «نی نوای بی نوا» را در کانون مطرح کردیم و پس از بررسی در سال 92 برای اولین این نمایش در کانون مصباح کلید خورد و خوشبختانه همه ساله در ایام سوگواری محرم اجرا می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح شهرستان جیرفت با اشاره به اجرای نمایش «نی نوای بی نوا» در دانشگاه ها و شهرستان های مختلف جنوب کرمان، تصریح کرد: نمایش عاشورایی نی نوای بی نوا یک کار میدانی و تلفیقی از تعزیه و نمایش همراه با حرکات فرم و موسیقی است که از قبل به همراه دیالوگ ها مونتاژ، اجرا می شود. در این نمایش تلاش شده حماسه عاشورا از زمان ورود امام حسین(ع) به کربلا  و شهادت حضرت علی اکبر(ع)، حضرت عباس(ع)، امام حسین(ع) و شهادت حضرت رقیه(س) را به اجرا گذاشته و خوشبختانه همه ساله با استقبال گسترده روبرو است.

 

 

 

یکی دیگر از اقدامات کانون فرهنگی هنری مصباح در ایام عزداری سید الشهدا(ع) تشکیل هیئت نوجوانان است، نیک نفس درباره فعالیت هیئت «حضرت قاسم(ع)» گفت: در این هیئت که در ماه محرم فعالیت دارد، تلاش می کنیم مباحث تربیتی و عزاداری محرم به نوجوانان ارایه شود، ضمن اینکه گروه سرود مدافعان حرم که توسط نوجوانان اجرا می شود، در دهه دوم و سوم محرم در مکان های عمومی اقدام به اجرای سرود می کنند.

 

وی اضافه کرد: تهیه و شرکت فیلم کوتاه «دشت مهران» در جشنواره «خوشه های خلاقیت روستاهای جنوب کشور» از دیگر دستاوردهای کانون مصباح است که توانست در این جشنواره رتبه اول کشوری را کسب کند.

 

نیک نفس با اشاره به محتوای این فیلم 12 دقیقه ای گفت: در فیلم کوتاه «دشت مهران»، بخشی از توانمندی ها و فعالیت های فرهنگی بچه های مسجد کپری در جنوب کرمان به نمایش گذاشته شد و سعی کردیم در این فیلم دغدغه فعالیت های فرهنگی بچه های مساجد جنوب کرمان  که با حداقل امکانات، کارهای بزرگ فرهنگی انجام می دهند، معرفی شود.

 

فعالیت های قرآنی، هنری، فرهنگی، مناسبتی و تولید نرم افزار و بازیکافی نت، گیم نت و آتلیه عکس با تخفیف ویژه برای اعضای کانون، اجرای طرح کار آفرینی برای اشتغال از دیگر برنامه هایی است که در این کانون مورد توجه قرار می گیرد.

به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح، مرکز دیجیتال کانون «مصباح» به دلیل ارائه محصولات دیجیتال، ساخت بازی رایانه ای «مسیر زندگی»، ساخت نرم افزارهای دینی و فرهنگی، توسعه کسب و کار و اتخاذ شیوه های جدید به کارگیری شبکه ای نیروهای متخصص و فعال در حوزه آی تی به عنوان یکی از مراکز برتر کشور انتخاب و تقدیر شد.

 

 

 وی افزود: این مرکز دیجیتال در حوزه هایی همچون انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی استان، مرکز آموزش کشاورزی، شرکت فرآورده های نفتی، برگزاری جام های دیجیتال و ساخت فیلم کوتاه فعالیت دارد.

 

کانون فرهنگی هنری مصباح در حوزه های انواع آموزش هاي رايانه ای، مشاوره، توليد محصولات متناسب با فضاي مجازی، داستان‌نویسی، آموزش پويانمايی، شعر و ادبيات، مقابله با آسيب‌های اجتماعی، اردويی و گردشگری هم سعی کرده است دوره هایی را برای مخاطبان برگزار کند، تا نوجوانان و جوانان به کانون فرهنگی هنری مسجد جذب شوند.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری محرم ماه محرم عاشورا مسجد عاشورای حسینی خبرگزاری شبستان استان بوشهر محرم تاسوعای حسینی نماز ظهر عاشورا عاشورای حسینی مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین