Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@19:09:29 GMT

شاخص بورس افزایش و ارزش معاملات کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۷۴۲۲

شاخص بورس افزایش و ارزش معاملات کاهش یافت

آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد در هفته سوم شهریور ماه سال جاری، شاخص های بورس با افزایش، ارزش کل معاملات و تعداد داد و ستدها با کاهش مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، داد و ستدهای تالار شیشه ای در هفته ای که با ۲ روز تعطیلی نیز مواجه شده بود باعث شد تا در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۰ شهریورماه ۹۸، شاخص کل با ۹۷۵۲ واحد افزایش نسبت به هفته قبل معادل ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۶ درصد افزایش به ۲۹۹.۹۳۱ واحد رسید اما در عین حال ارزش کل معاملات و تعداد داد و ستدها با کاهش روبرو شوند.

 

رشد ۵.۴۲ درصد شاخص کل هم وزن

بر اساس این گزارش، در این دوره زمانی، شاخص کل هم وزن با ۴۲۹۶ واحد افزایش معادل ۵.۴۲ درصد  به ۸۳.۵۰۰ واحد دست پیدا کرد.

 

افزایش نماگرهای بازار اول و دوم

در سویی دیگر، شاخص بازار اول با ۶.۵۲۶ واحد افزایش به ۲۱۸.۳۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۲.۳۵۳ واحد افزایش به ۶۰۸.۲۸۳ واحد رسید و به این ترتیب شاخص بازار اول ۳.۰۸  درصد افزایش و شاخص بازار دوم  با ۳.۸۱ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

 

کاهش ۳۶ درصدی ارزش کل معاملات

این گزارش می افزاید : در ۳ روز معاملاتی هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۵۱۷۴۱ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۳۶ درصد کاهش یافت.

 

افت ۳۲ درصدی تعداد داد و ستدها

افزون بر این، تعداد ۱۲.۰۲۷ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳۸ و ۳۲ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

 

عقبگرد ۶ درصدی ارزش معاملات صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله

در همین حال، آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که  تعداد ۴۱۰ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۳۰۰ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۵ درصد و ۶ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

 

عملکرد بازار بدهی

همچنین در هفته سوم شهریور ماه سال جاری و در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۱۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۷۳ میلیارد ریال معامله شد./

 

جزییات معاملات تالار شیشه‌ای در هفته سوم شهریور ماه ۹۸

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عاشورای حسینی عزاداری محرم عاشورا عزاداری امام حسین ع محرم خبرگزاری شبستان مسجد امام حسین ع استان بوشهر فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس