Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمدعلی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به همراه مهندس حسنی مدیرکل امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی از باغات آسیب دیده از سیل اخیر پلدختر و معمولان بازدید کردند.

محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به همراه مهندس حسنی مدیر کل میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی، دکتر بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، مدیر باغبانی سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر از باغات انجیر، انگور و ایستگاه‌های پمپاژ انتقال آب کشاورزی منطقه دمرود افرینه، باغات انجیر زیودار، روستای زورانتل بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه‌های فنی در خصوص نحوه تغذیه و کوددهی باغات آسیب دیده از سیل

در جریان این بازدید توصیه‌های فنی در خصوص نحوه تغذیه و کوددهی باغات آسیب دیده از سیل ارائه شد و جهت بازسازی و نوسازی باغات آسیب دیده از سیل دستورات لازم در خصوص تأمین ماشین‌آلات سنگین جهت بازسازی صادر شد.

مدیرکل امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در این بازدید با ارائه توصیه‌های لازم در جهت کشت باغات انگور، خاطرنشان کرد: در باغاتی که خسارت گل و لای در آنان بیشتر است از رقم عالی انگور یاقوتی استفاده شود.

حج زیاد گل و لای در باغات انجیر

مهندس حسنی ادامه داد: در باغات انجیر که حجم گل و لای زیاد است از چال‌کنی استفاده شود تا علاوه بر جلوگیری از هزینه، باغات انجیر در کمترین زمان احیا شوند.

در ادامه، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و هئیت همراه جهت بازدید از باغات شهرستان سلسله به ویژه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده به این شهرستان سفر کردند.

در ادامه این سفر، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه از باغ تکثیر اندام های رویشی گردو شهرستان الشتر که دومین باغ احداث شده در کشور بوده و می تواند از ورود پیوندک های آلوده خارج از کشور از جمله کشور ترکیه جلوگیری نماید بازدید کردند .

مهندس طهماسبی همچنین به صورت نمونه ای از سرشاخه کاری اصلاح و احیای باغات گردو  و کارگاه صنعتی فرآوری و بسته بندی میوه خشک در این شهرستان بازدید کرد.

در شهرستان الشتر هزار و ۷۰۰ هکتار هکتار درخت گردو وجود دارد

در شهرستان الشتر هزار و ۷۰۰ هکتار هکتار درخت گردو وجود دارد که از این مقدار  هزار و ۵۰۰ هکتار بارور بوده و ۲۰۰ هکتار به صورت نهال می باشد  که از این سطح سالانه ۴ هزار تن گردو برداشت می شود و در صورت اصلاح و احیای باغات در آینده ظرفیت تولید گردو در شهرستان الشتر به ۷ هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.

46

کد خبر 1299177

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزی باغ سیل درخت سیل لرستان استان لرستان سینمای ایران ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم باشگاه استقلال بازیگران سینما و تلویزیون ایران دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس کارگردانان سینمای ایران جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی را ضروری دانست.

مریم طهماسبی ۵ اردیبهشت در بازدید از اجرای طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» در روستای ایزی شهرستان سبزوار اظهار کرد: هدف وزارت جهاد کشاورزی تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی با هدف کمک به اقتصاد خانوار روستایی است.

وی تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی را ضروری دانست و تصریح کرد: در طرح زنان کارآمد روستای سرآمد تلاش می‌شود با درگیر کردن زنان روستایی برای اجرای پروژه‌های اشتغالزا رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه امکان‌پذیر نماییم.

علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار هم در این بازدید گفت: طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی این شهرستان اجرا شده است.

علی اصغر امانیان خاطرنشان کرد: زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی به همراه مدیر جهادکشاورزی شهرستان، معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه و مسئولان استانی و شهرستانی از فعالیت‌های زنان روستایی روستای ایزی شهرستان سبزوار در طرح زنان کارآمد، روستای سرآمد بازدید کردند. بازدید از چند پروژه‌ی تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت‌آباد از دیگر برنامه های این سفر بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند