Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@21:17:49 GMT

بلائی که استفاده مداوم از موبایل بر سرمان می‌آورد!

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۸۸۳۶

بلائی که استفاده مداوم از موبایل بر سرمان می‌آورد!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه ابزار‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند که فناوری را در اختیار ما قرار می‌دهند زندگی را آسان‌تر می‌کنند، اما اثرات منفی آن‌ها مدتهاست که بر سلامتی ما سایه انداخته اند.

کاربران تلفن‌های هوشمند در حال حاضر به طور متوسط  دو تا چهار ساعت در روز با گوشی خود وقت می‌گذرانند، در نتیجه ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ ساعت در سال بیش از حد به ستون فقرات و گردن فشار وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلیون‌ها نفر در طول روز این کار را انجام می‌دهند و از این امر آگاه نیستند که استفاده از تلفن همراه می‌تواند برای کمر مضر باشد. استفاده از تلفن همراه می‌تواند وزن سر شما را دو یا سه برابر کند و به مهره های گردنتان آسیب وارد کند.

استفاده طولانی مدت از وسایلی مانند موبایل، باعث می‌شود که برای دیدن صفحه نمایش آن، سر خود را مدت‌ها پایین نگه دارید. این وضعیت موجب می‌شود شانه‌های شما گرد شود و باقی ماندن در این حالت، سبب ضعف و ایجاد فشار بر جسمتان خواهد شد.

 

شاید باور آن سخت باشد، اما برای هر درجه‌ای که سرتان را به جلو خم کنید، حدود نیم کیلوگرم فشار به ستون فقرات خود اضافه می‌کنید. روشی که اکثر افراد تلفن‌های همراه یا تبلت خود را نگه می‌دارند می‌تواند تا ۳۰ کیلوگرم، فشار اضافی به ستون فقرات وارد کند.

اگر از بلندگوی تلفن و یا هدفون خود استفاده نمی‌کنید و گوشی خود را بین سر و شانه خود قرار دهید، این عمل هم می‌تواند باعث آسیب ستون فقرات شود. وقتی دائماً گردنتان را در حالت خمش جانبی قرار می‌دهید، این حالت می‌تواند به عدم تعادل در عضلات شما منجر شود؛ بنابراین سعی کنید استفاده از تلفن همراه خود را محدود کنید.

هنگام پاسخ دادن به تماس ها، از هدفون استفاده کنید. همچنین، هنگام ارسال پیامک یا مشاهده رسانه‌های اجتماعی، گوشی را در حالتی نگه دارید تا گردن شما متمایل به جلو نباشد.  به کار بردن یک تکیه گاه زیر آرنج دستتان، به جلوگیری از عوارض گردنی کمک می‌کند.

انجام این کار‌های ساده می‌تواند درد گردن و کمر را به حداقل برساند و همچنین باعث بهبود وضعیت ستون فقرات می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران ستون‌های استوار جامعه

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در مراسم دورهمی همکاران دارای قرارداد کارگری که به مناسبت روز کار و کارگر برگزار شد، گفت: کارگران ستون‌های استوار جامعه هستند. آن‌ها نه تنها بار اقتصادی را بردوش می‌کشند، بلکه با ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید ثروت به رشد و شکوفایی جامعه کمک می‌کنند. 

وی افزود: در این روز، ما به یاد می‌آوریم که هر پیشرفتی که به دست آورده‌ایم، مدیون زحمات بی‌وقفه کارگران است.

محجوبی با بیان اینکه باید برای بهبود شرایط کاری، امنیت شغلی و بهبود حقوق کارگران تلاش شود، افزود: در جامعه هر پیشرفتی حاصل شده است مدیون زحمات بی وقفه کارگران است؛ بنابراین باید به خاطر داشته باشیم که هر قدمی که برای حمایت از کارگران برمی‌داریم، قدمی  برای ساختن جامعه‌ای عادلانه‌تر و پایدارتر است.

محجوبی در ادامه این جلسه پایبندی به زمان، کیفیت کار، بهره وری، روحیه تیمی، نوع آوری و خلاقیت، امنیت و سلامت و رفتار حرفه‌ای را هفت معیار انتخاب همکاران برگزیده دارای قرارداد کارگری شرکت آب منطقه‌ای دانست. 

شایان ذکر است در پایان این مراسم از ده نفر از همکاران این شرکت به عنوان کارگر نمونه تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دزدی چند میلیاردی از فروشگاه موبایل فروشی در مرکز شهرقدس تهران + ویدئو
  • معلم ستون فقرات دستگاه تعلیم و تربیت است
  • معلمان ستون‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • کارگران ستون‌های استوار جامعه
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • کارگران ستون فقرات تولید در کشور هستند
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • بیرانوند ستون پرسپولیس است ولی خلاء او حس نمی‌شود!