Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@16:40:14 GMT

ترویج فرهنگ حجاب با لبیک یا حسین(ع)

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۸۸۹۱

ترویج فرهنگ حجاب با لبیک یا حسین(ع)

هیئت انصارالحسین(ع) با یاد شهدا، به ترویج حجاب و عفاف در عزاداری‌های خود پرداخت و برای رساندن پیام شهدا به نسل جوان تلاش کرد.

خبرگزاری شبستان_گلپایگان: عاشورا، انقلابی جهانی در عمق تاریخ است که هرکس حسینی شود باید به انقلاب عاشورا پیوند خورد و انقلابی تمام عیار شود و شهدا بهترین پیوندها را به این نهضت زدند و نشانی از سیدالشهدا(ع) گرفتند و به مقام شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هیئت ها که ارزش های اسلامی را در مناسبت های مختلف سال پاس می دارند توانایی حلقه اتصال گوشه ای از اهداف بلند عاشورایی با قلب های مردم را خواهند داشت.

 

 هیات انصارالحسین (ع) از سال 1375 با تشکیل جلسات قرآن در میان خانواده های شهرک عمران شکل گرفت و با ارج نهادن مناسبت های مذهب، نام هیئت گرفت و حسینیه گلزار شهدای شهر گلپایگان را پایگاه خود قرار داد و در همه مناسبت های سال به ویژه دهه محرم و فاطمیه و ماه مبارک رمضان و نیمه شعبان برنامه ویژه دارد و پای کار راهپیمایی های حرم تا حرم در مناسبت های خاص شهرستان و یوم الله ها است.

هیئت انصار در کنار معرفی کتاب و داشتن نمایشگاه کوچک کتاب و اهدا و فروش کتاب های انقلاب به خصوص با موضوع شهدا، طرح هایی مانند کمک به تهیه لوازم التحریر دانش آموزان نیازمندان شهر را در دستور کار قرار داد.

کار دست نوجوان ها است!

این هیئت به کودکان ارزش خاصی داده و برای آنها برنامه های جداگانه دارد و مفاهیم حسینی را با زبانی کودکانه و جذاب انتقال داد.

 

نکته جالب توجه این هیئت بها دادن به قشر نوجوان است به نحوی که گاه تصور می شد که نوجوانان هیئت را اداره کردند، پسران نوجوان هم سه روز در این دهه برای خود هیئتی جداگانه داشتند و حاصل این توجه، تضمین ساخت پایه های هیئت برای دهه های آینده است.

حجت الاسلام منصفی نیز هر شب پیش از عزاداری، ابتدا چند شبهه را پاسخ می داد و بعد به مبحث عوامل تنها ماندن ولی خدا در سال 61 هجری می پرداخت و معادل امروزی آن را  تذکر می داد.

 

در هیئتی که با یاد شهدای حسینی برنامه اجرا کند و کودکان و نوجوانان را اهمیت دهد و تربیت نسلی حسینی را سرلوحه کار خود قرار دهد باید در اوج سینه زنی ها با عباراتی چون «سرفرازم که مدافع حرمم» یا «شاگرد مکتب کربلا، ترسی ندارد از فتنه‌ها، حُرّیم و منتِ هر کس نمیکِشیم، تحریممان کنید، پا پس نمیکشیم» یا نوحه «میگند روضه افسردگیه» که گل روضه امسال بود، مواجه شده و لذت عبارات برده شود و با هر سینه ای که نواخته می شود، آن را در عمق جان عزادار وارد کند.

هیئت انصارالحسین (ع) با تشکیلاتی جوان، یکی از چند هیئت مردمی و جوان شهرستان گلپایگان است که در آن مفاهیم حماسه حسینی با منطق حسینی آمیخته شده و خواهان تربیت جوان در تراز انقلاب اسلامی است و همواره می توان در حماسه های سروده شده شهرستان نوای این بچه های هیئتی را شنید.

 

در پایان ذکر این نکته از اهمیت ویژه ای برخوردار است که رهبر معظم انقلاب، بارها اتصال مطلوب منطق و عاطفه، پایگاه اطلاع‌رسانی و بصیرت‌افزایی، سیاسی نه سیاست‌زده و نه بی‌تفاوت به سیاست و محوریت قرآن را ویژگی بنیادین هیات عزاداری انقلابی عنوان کرده است./

 

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم عاشورا استان بوشهر خبرگزاری شبستان نماز جمعه تاسوعای حسینی خطبه نماز جمعه عاشورای حسینی خطبه های نماز جمعه فرهنگ عفاف و حجاب گلپایگان گلزار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با تبیین مزایای سند، در ترویج فرهنگ ثبت رسمی در میان دانش‌آموزان و خانواده آنان نقش بسزایی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، سید مهدی هاشمی روز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تبریک هفته معلم، از زحمات جامعه آموزش و پرورش استان قدردانی و اظهار کرد: معلمان بیشترین نقش را در شکل‌گیری فرهنگ جامعه ایفا می‌کنند و از این رو نهاد آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت، نقش زیربنایی در پیشرفت کشور دارد و مدیون فداکاری معلمان هستیم.

وی افزود: معلمان با نهادینه کردن قانون‌مداری، صداقت، مسئولیت‌پذیری و انضباط اجتماعی در قشر کودک و نوجوان، از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری و به رشد کشور در عرصه‌های گوناگون کمک می‌کنند و از این روست که در دین مبین اسلام، تعلیم و تعلّم عبادت است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: امروزه فاقد سند بودن بخشی از اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است و با ایجاد زمینه بروز اختلاف، به تولید شش میلیون پرونده قضائی در جامعه منجر شده است.

وی ادامه داد: بی‌هویت بودن اراضی و املاک، بیش از هرچیز ریشه در مسائل فرهنگی دارد و متأسفانه بخشی از جامعه نیازی به ثبت رسمی املاک خود احساس نمی‌کنند که آموزش و پرورش می‌تواند با تبیین مزایای سند، در ترویج فرهنگ ثبت رسمی در میان دانش‌آموزان و خانواده آنان نقش بسزایی ایفا کند.

کد خبر 750226

دیگر خبرها

  • هیئت عزاداری سادات محله فروشان به مناسبت سالروزشهادت امام صادق(ع)
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم
  • دیدار با خانواده ۳ شهید به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بندرانزلی
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • در بازی تراکتور - استقلال همه ضرر کردند؛ به جز رقیب سرسخت حسین حسینی!
  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند