Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود فراگیر شدن روز افزون فناوری واقعیت افزوده حال استارتاپهایی که در این حوزه فعالیت دارند چندان خوب نیست و یک شرکت دیگر تولید هدست واقعیت افزوده به فعالیت خود خاتمه داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، این روزها فیلترهای واقعیت افزوده، در همه‌جا دیده می‌شوند. از کاربرد آن در اسنپ‌چت گرفته تا یوتیوب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برعکس، به نظر می‌رسد که استفاده از هدست‌های واقعیت افزوده کمی با چالش مواجه شده است.

در این راستا شرکت "داکری"(daqri) استارتاپ آمریکایی که هدست‌های واقعیت افزوده تولید می‌کند، در حال تعطیلی است.

استارتاپ " Daqri" دفتر مرکزی خود را بسته و کارمندان خود را اخراج کرده و قصد دارد دارایی‌های خود را بفروشد.

وال‌استریت ژورنال گزارش داده که استارتاپ "Daqri" دویست و هفتاد و پنج میلیون دلار بودجه جمع آوری کرده است.

اما بنا بر گزارش‌های ‌تک‌کرانچ، سرمایه‌گذاران این شرکت در تولید هدست‌های واقعیت افزوده دچار مشکلات فنی شده‌اند و به سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های واقعیت افزوده علاقه کمتری نشان داده‌اند.

در اوایل سال جاری بود که استارتاپ هدست واقعیت افزوده "متا" هم که از سرمایه‌گذاران بودجه ۷۳ میلیون دلاری دریافت کرده بود، دارایی‌های خود را به یک خریدار ناشناس فروخت و به کار خود خاتمه بخشید.

در آخرین اخبار منتشر شده از یک استارتاپ به نام "Osterhout Design Group" هم شنیده شده که حق ثبت اختراع‌های خود را فروخته است.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که شرایط استارتاپ‌هایی که در حوزه فناوری واقعیت افزوده فعالیت می‌کنند، چندان مساعد نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هدست واقعیت افزوده واقعیت افزوده استارت آپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ وحید نیک روش افزود: طرح ساماندهی گذر فدک در بافت تاریخی بوشهر نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ولی تاکنون این مهم را به اتمام نرسانده است.   وی بیان کرد: چنانچه اداره کل میراث فرهنگی توان اجرای طرح را ندارد شورا و شهرداری بوشهر آمادگی دارند تا طرح ساماندهی گذر فدک را به اتمام برسانند.   نیک روش ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مدیریت شهری در بوشهر از محل اعتبارت ارزش افزوده است که در این زمینه از اداره کل مالیاتی استان خواسته شده سهم دقیق استان در این حوزه را مشخص کند.   وی گفت: اعتبارات ارزش افزوده بوشهر همچنان براساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفری پرداخت می‌شود و این در حالی است که شهر به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.   نیک روش یادآور شد: در سال گذشته پیش بینی‌ها برای پرداخت هزار میلیارد ریال اعتبارت ارزش افزوده به شهرداری بوشهر بود که از این میزان تنها هفت هزار میلیارد ریال آن محقق شد.   وی ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شود که براساس روال سابق شاید این میزان نیز محقق نشود.   نیک روش گفت: این اعتبارات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بوده از این رو انتظار می‌رود حق شهر بوشهر به طور تمام و کمال پرداخت شود.

دیگر خبرها

  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی