Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:51:49 GMT

زنگنه:صنعت نفت ایران متوقف شدنی نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۹۷۲۲

زنگنه:صنعت نفت ایران متوقف شدنی نیست

بیژن زنگنه روز شنبه در مراسم امضای قراداد توسعه میدان گازی بلال باتشکر از همه پیمانکارانی که در پارس جنوبی فعالیت کرده‌اند، افزود: همه سکوهای این میدان تا پایان سال نصب می‌شود و به جز پالایشگاه فاز ۱۴ همه پالایشگاه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تشریح جزئیات قراردادی که امروز به امضا رسید، اصافه کرد: در این قرارداد، بخش شرقی پارس جنوبی توسعه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت با بیان اینکه پتروپارس در همه قراردادهای خود رعایت زمان و قیمت را کرده، ادامه داد: این قرارداد، نوع جدیدی از قرارداد است که قیمت نهایی نیست و مانند قراردادهای باز به مناقصه رفته و قیمت استخراج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی از صندوق توسعه ملی انجام خواهد شد، گفت: قرارداد توسعه میدان بلال ۳۴ ماهه و به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار خواهد بود.

زنگنه تاکید کرد: من تعهد کرده بودم تا پایان دولت دوازدهم، تکلیف همه میادین مشرک روشن خواهد شد.

وی افزود: پس از این میدان، فرزاد بی و فاز ۱۱ پارس جنوبی فعال خواهد شد. همچنین میادین غرب کارون، آبان و پایدار غرب و سایر میادین مشترک نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

زنگنه با بیان اینکه در این دولت کار توسعه پارس جنوبی به جز فاز ۱۱ به پایان می رسد ، گفت: در تلاشیم بخش اول فاز ۱۱ تا نیمه سال ۱۴۰۰بهره برداری برسد. از این پس هر دو هفته یک قرارداد یا افتتاح خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تحریم ها صنعت نفت را متوقف نکرده است، ادامه داد: اگر صنعت نفت حرکت کند، پیمانکاران و سازندگان ایرانی فعال می شوند.

 وی با اشاره به اینکه در پارس جنوبی و غرب کارون در تولید روزانه از همسایگان عقب نیستیم، افزود: عملکرد وزارت نفت نشان دهنده اقتصاد مقاومتی است و در سال رونق تولید تلاش کرده ایم تا پیمانکاران فعالتر از گدشته عمل کنند.

  وزیر نفت تاکید کرد: اکنون ۹۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش گاز است. در پالایش نیز به توفیقاتی رسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه در صادرات نفت نشان دادیم آمریکا نمی تواند صادرات را صفر کند، گفت: در موضوع صادرات اقدامات خود را بیان نمی کنیم زیرا باعث می شود دشمن هوشیارتر عمل کند.

وی به برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در هفته آینده اشاره کرد و افزود: در اواخر جهش دوم تولید پتروشیمی هستیم که تولید را به بالای ۱۰۰میلیون تن می رساند  و تولید پتروشیمی در جهش سوم به بالای ۱۴۰ میلیون تن خواهد رسید.

زنگنه تاکید کرد: در ایران پلاست خواهیم گفت که چقدر برای دوری از خام فروشی تلاش کردیم و چه برنامه هایی برای آینده داریم .

وی گفت: هرقدر تعامل با دنیا بیشتر شود این برنامه ها سریعتر انجام خواهد شد.

زنگنه با اشاره به اینکه البته اکنون نیز صنعت نفت متوقف نشده است، ادامه داد: طرح هایی که اجرا می شود ابتکاری است و با سرعت خوب جلو می رود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف قرارداد با توتال جلوگیری از افت فشار با استفاده از سکوهای تقویت فشار بود، افزود: اکنون که تحریم ها اجازه انتقال تکنولوزی را نمی دهد می خواهم تا طراحی سکوها آغاز شود زیرا در گذشته هم گفته ام که پارس جنوبی را دلار نساخت بلکه عشق مدیران و کارکنان ساخت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیژن نامدار زنگنه تحریم اقتصاد مقاومتی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ که غرفه استان در آن حضوری فعال و نتیجه بخش داشت، موفق شدیم تا موافقت نهایی ثبت زرشک افین زیرکوه و ثبت عناب خوسف را بگیریم که قبلاً پیگیری ها و انعقاد قرارداد انجام شده بود و به دنبال ثبت جهانی آن؛ کل اکوسیستم عناب و زرشک توسط فائو رصد می شود.

جعفری افزود: در این نمایشگاه ۷ قرارداد داخلی با وزارت صمت، وزارت جهاد و دیگر سرمایه گذاران بسته شد.

وی گفت: در مورد انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی نیز پذیرای ۲۰ هیئت تجاری از کشورهای مختلف در غرفه استان بودیم که به طور مثال از کشور چین تقاضا برای انعقاد قراردادهایی در حوزه انرژی نو، معادن، فرش و صنایع دستی داشتیم و از کشورهای دیگری مثل ترکمنستان، ترکیه، امارات، قرقیزستان، کانادا و  افغانستان درخواست انعقاد قرارداد داریم که پیش بینی می کنیم بتوانیم حداقل با ۶ کشور خارجی قرارداد نهایی ببندیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: در مورد جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه سوخت برای بازارچه ماهیرود و تاسیس مینی پالایشگاه نیز صحبت‌های اولیه انجام شده و به زودی سرمایه‌گذار برای برآوردها به استان خواهد آمد.

جعفری افزود: اکسپوی ۲۰۲۴ برای استان دستاوردهای بسیار خوبی داشت و حتی می‌توانیم بگوییم که اکسپوی ۲۰۲۵ نیز بسیار متفاوت تر از دیگر اکسپو ها خواهد بود.

وی گفت: از آنجایی که سرمایه‌گذاری در برخی از این حوزه ها بسیار کلان است نمی توان قبل از نهایی شدن قرارداد ها اطلاعات دقیقی در این مورد مطرح کرد.

دیگر خبرها

  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • آتش اعتراضات علیه اسرائیل دیگر خاموش‌شدنی نیست (فیلم)
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید