Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از کشت مجدد 4 هزار و 200 هکتار از اراضی شالیزاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد هادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: در سال زراعی جدید از ۶ هزار و ۲۲ هکتار اراضی شالیزاری فریدونکنار، هزار هکتار از اراضی به‌صورت رتون و چهار هزار و ۲۰۰ هکتار کشت مجدد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه هیچ مشکل آبی برای کشاورزی وجود ندارد خاطرنشان کرد: به خاطر بارندگی‌های خوبی که صورت گرفت حدود هزار هکتار افزایش سطح زیر کشت داشته‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: میانگین عملکرد برداشت شلتوک در فریدونکنار ۵ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم است که نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

هادی‌زاده بیان کرد: حدود هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی تحت مبارزه بیولوژیک قرار گرفتند که میزان مصرف سموم از این بابت کاهش پیدا کرد.

وی یادآور شد: بذرگیری از ارقام بومی و محلی، تاثیرگذاری قارچ‌کش بر روی برنج، ارقام مقاوم به شوری و ۱۰ سایت الگویی برای کاهش مصرف سموم و آموزش‌های لازم برای کاشت، داشت، برداشت از جمله اقداماتی بوده که در سال جاری برای کشاورزان فریدونکناری صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار ادامه داد: طی قراردادی با آموزش و پرورش به ۷ مدرسه برای تربیت کشاورزان جوان و آشنایی با مسائل کشاورزی آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

هادی‌زاده افزود: برای بهره‌وری آب حدود ۷۰ هکتار از اراضی شالیزاری در فریدونکنار متصل به لوله‌های کم فشار آب شدند و همچنین اقدامات مطالعاتی لایروبی حدود ۵۰ درصد از آب‌بندان‌های سطح شهرستان انجام گرفته و منتظر اعتبار برای اجرایی کردن آن‌ها هستیم و هزار و ۵۰۰ متر لاینینگ و ۶۴ هکتار تجهیز و نوسازی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه احداث سردهنه روستای ازباران و لایروبی ۱۰ هکتار از آب‌بندان‌های روستای نوایی‌محله درحال انجام است ادامه داد: حدود 3 هزار و 800 تن کود شیمیایی در سال جاری بین کشاورزان فریدونکناری توزیع شد.

هادی‌زاده بر لزوم قیمت‌گذاری صحیح برنج تاکید کرد و گفت: باتوجه به هزینه‌های زیادی که کشاورزان متحمل می‌شوند باید قیمت‌گذاری صحیح در مورد برنج انجام شود و البته قیمت‌ها متعادل باشد تا هم فروشنده و هم خریدار بتوانند از این محصول استفاده کنند.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز

سیامک آسیایی  گفت:کاشت درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد در این محدوده انجام می‌شود.

وی افزود:ایجاد و توسعه شبکه آب خام نیز برای تأمین منابع آبی مورد نیاز انجام گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد