Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@12:01:47 GMT

حباب تمام سکه ترکید

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۰۰۳۱

حباب تمام سکه ترکید

خبرگزاری آریا - رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف گفت: نوسانات نرخ ارز و کاهش یا افزایش سود بانکی بر روی نرخ طلا بسیار موثر است. اگر سود بانکی کاهش یابد تقاضا برای خرید طلا افزایش یافته و باعث رشد نرخ می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه ایام محرم، صفر، رمضان و سایر مناسبت‌های مذهبی تاثیری در نرخ طلا نمی‌گذارد، گفت: ایامی که در آن شاهد افزایش مراسم و جشن‌ها هستیم، می‌تواند بر روی نرخ سکه تاثیر بگذارد اما نرخ طلا متاثر از قیمت‌های جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در بدو ورود ماه محرم شاهد کاهش حباب سکه بودیم که حباب سکه تمام به صفر رسیده است و درحال‌حاضر در نیم‌سکه‌، ربع‌سکه و سایر سکه‌های یک گرمی شاهد حباب هستیم.
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف با بیان اینکه درحال‌حاضر نرخ سکه تمام بهار آزادی 4میلیون و 200هزار تومان است، گفت: این نرخ با احتساب حباب صفر است.
کشتی‌آرای اظهارکرد: درحال‌حاضر نرخ نیم‌سکه 2میلیون و 90هزار تومان است که باید 2میلیون و 60هزار تومان باشد.
وی با بیان اینکه در شب‌های محرم شاهد افزایش نرخ جهانی طلا و ارز بودیم که باعث افزایش نرخ طلا هم شد، گفت: درحال‌حاضر هر گرم طلا 413هزار تومان است.
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف درباره تاثیر افزایش خرید طلا و سکه در ایام محرم و صفر برای مناسبت‌های پس از اتمام این ایام گفت: تقاضا در این دو ماه آنقدر نیست که بخواهد قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد اما نوسانات نرخ ارز و کاهش یا افزایش سود بانکی بر روی نرخ طلا بسیار موثر است. اگر سود بانکی کاهش یابد تقاضا برای خرید طلا افزایش و باعث رشد نرخ طلا می‌شود.
وی تاکید کرد: درحال‌حاضر تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار است و در این دو ماه محرم و صفر این تعادل باقی می‌ماند.
به گزارش ایلنا، کشتی‌آرای با بیان اینکه تقاضا برای خرید سکه و طلا در نیمه اول سال بیشتر است، گفت: با توجه به اینکه در نیمه اول سال شرایط جوی برای برگزاری انواع مناسبت‌ها بهتر است، مردم ترجیح می‌دهند مناسبت‌ها و جشن‌های خود را در نیمه اول سال برگزار کنند که این باعث افزایش تقاضا می‌شود اما این افزایش تقاضا در نیمه اول سال یا کاهش تقاضا در نیمه دوم سال منجر به تغییر نرخ طلا نمی‌شود بلکه بر روی حباب آن تاثیر می‌گذارد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۰۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه

مدیر سامانه خودنویس از ثبت‌نام ۲۵۵ هزار متقاضی در این سامانه خبر داد و گفت: از خرداد امسال امکان ثبت قرارداد خرید و فروش در سامانه خودنویس فراهم می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی ساسانی یادآور شد: سامانه خودنویس از سال گذشته تاکنون با ثبت رایگان قرارداد اجاره در اختیار عموم مردم قرار گرفت و موجران و مستاجران موفق شدند تا در این سامانه به شکل قانونی قراردادهای اجاره خود را ثبت کنند.

وی با بیان این‌که طبق آخرین آمار بیش از 255 هزار و 511 متقاضی در سامانه خودنویس ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: هم اکنون قراردادهای اجاره روی سامانه ثبت می‌شود و برنامه‌ریزی شده تا در این سامانه از خردادماه امسال نیز قرارداد خرید و فروش افزوده و این امکان نیز برای متقاضیان فراهم شود.

وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است

وی افزود: سامانه خودنویس از خرداد 1402 در اختیار عموم مردم بوده است و به مرور انواع معاملات اجاره روی سامانه بارگذاری و رفع اشکال شد.

مدیر سامانه خودنویس اضافه کرد: 21 بهمن سال گذشته دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) قطع شد. در زمان حاضر مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره باید به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص شد