Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علاقه‌مندان ارائه نمایش‌نامه برای اجرا در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون تا پانزدهم آبان سال ۱۳۹۸ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این مرکز واقع در پارک لاله تهران ارائه کنند.

در این فراخوان اولویت به نمایشنامه‌هایی داده می‌شود که به داستان‌ها، قصه‌ها و فرهنگ ایران بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال نمایش‌نامه‌ها می‌تواند اقتباسی از داستان‌های چاپ شده کودک یا نوجوان یا نمایش‌نامه ایام ویژه سال (ایام ملی و مذهبی) باشد.

بر اساس این فراخوان کارگردانانی که سابقه فعالیت هنری در عرصه تئاتر کودک و نوجوان دارند و در دو سال اخیر موفق به اجرا در مرکز تئاتر کانون نشده‌اند در صورت تصویب اثرشان در اولویت اجرا قرار خواهند گرفت.

هم‌چنین تعداد پذیرش نمایش و نمایش‌نامه‌ها به کیفیت و ظرفیت سالن‌ها بستگی دارد تا پس از تایید اثر و با هماهنگی کارگردان و مدیریت مرکز تولید تئاتر در سال ۱۳۹۹ اجرا خواهد شد.

نمایش‌نامه‌ها در دو مرحله از سوی شورای مرکز تولید تئاتر و شورای کارشناسی بازخوانی و بررسی می‌شود و در صورت تایید با کمک‌هزینه تولید با توجه به سابقه و تجربه کارگردان به سه گروه «الف» پیش‌کسوتان و کارگردانانی که بیش از ۱۰ نمایش تولید کرده‌اند، «ب» کارگردانانی که کمتر از ۱۰ نمایش تولید کرده‌اند و «ج» حمایت از آثار ارزشمند تقسیم خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت متن کامل فراخوان پذیرش نمایش‌نامه به پایگاه خبری کانون به نشانی kanoonnews.ir مراجعه کنند یا در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۸۸۹۷۱۲۹۲ داخلی ۲۲ کارشناس این بخش تماس بگیرند.

کد خبر 4717614 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشنامه نویس تئاتر عروسکی تئاتر کودک و نوجوان تئاتر ایران تئاتر ایران ماه محرم فیلم سینمایی سریال ایرانی موسیقی ایرانی ماه محرم و صفر عاشورا حوزه هنری جشنواره فیلم ونیز نوفل لوشاتو بازیگر سینما رادیو صبا انیمیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر، از ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

محمدرضا عطایی‌فر کارگردان نمایش به همراه حسین کشفی‌اصل و آناهید ادبی بازیگران کمدی-درام «توقف اتانازی» عصر روز گذشته (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاترشهر مهمان برنامه رادیویی «تئاترشهر» شبکه رادیویی نمایش بودند.

این هنرمندان در تازه‌ترین برنامه رادیویی «تئاترشهر» ضمن معرفی بیشتر نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به پرسش‌های مخاطبان و مجری برنامه درباره دیگر جزییات این تئاتر پاسخ دادند.

یعقوب صباحی، حسین کشفی‌اصل، علی خازنی، سامان تیرانداز، آناهید ادبی، علی حیدری، محمد مغانی، محمدرضا معصومی، سارا واحدنوعی، سهراب گلدره، علیرضا عرب، فاطمه ساکتی، پیام شیخ نوازجاهد و امیرحسین امیری، بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

«توقف اتانازی»، یک کمدی-درام است که زندگی پنج نفر با مرگ را در صحنه تئاتر به تصویر می‌کشد.

برنامه رادیویی «تئاترشهر» به تهیه‌کنندگی و سردبیری علی بهرامی روز‌های پنجشنبه هر هفته به صورت زنده و مستقیم از ساعت ۱۷ تا ۱۸ بعداز ظهر از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر راهی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر نمایش‌نامه خوانی می‌شود
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است