Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:48:25 GMT

شکاف امنیتی iOS جدید کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۰۸۵۷

شکاف امنیتی iOS جدید کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، یک هفته قبل از آنکهiOS۱۳  عرضه شود، کارشناسان فناوری در آخرین نسخه بتای این سیستم عامل یک شکاف امنیتی کشف کرده اند. «جو رودریگز» یکی از محققان امنیتی شکافی در این سیستم عامل رصد کرده که به هکرها اجازه می دهد از طریق تماس با اپلیکیشن «فیس تایم» به فهرست شماره تماس های کاربر دسترسی یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رودریگز هنگامیکه هکر با استفاده از فیس تایم تماس می گیرد، با استفاده از دستیار صوتی اپل( سیری)  تمام شماره تماس های موجود در دستگاه قابل بررسی هستند. به این ترتیب علاوه بر شماره تماس، آدرس ایمیل، نام یا هرگونه اطلاعات دیگری که همراه شماره تماس ذخیره شده نیز آشکار می شود.

این کارشناس امنیت، شکاف امنیتی را هنگام بررسی نسخه بتاiOS۱۳ در ماه جولای به اپل گزارش داد. مشابه این شکاف امنیتی در  سیستم عامل iOS۱۲.۱ نیز وجود داشت.

البته گزارش موجود تاکید دارد این شکاف امنیتی به تصاویر یا اطلاعات خارج از فهرست شماره تلفن های کاربر دسترسی ندارد.

کد خبر 4717636 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: اپل گوشی آیفون هکرها نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فناوری فضایی موبایل شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی گوگل امنیت اطلاعات ماهواره سازمان فضایی ایران هوش مصنوعی فناوری 5G هوشمندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران

به نقل از پلیس تهران بزرگ، سردار علی ولیپور گودرزی روز شنبه در این خصوص اظهار کرد: چندی قبل ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از قتل زن میانسالی در منزل مسکونی اش خبر دادند.

وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با جسد زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می‌کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم، اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

وی عنوان کرد: باتوجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد و از این رو کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

سردار گودرزی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی‌کشد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای سیر مراحل قانونی به زندان منتقل شد.

از سوی دیگر رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری یک از اوباش تهران که اقدام به تیراندازی در درگیری منطقه فرحزاد کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سعید راستی در این خصوص اظهار کرد: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران سه روز گذشته خبری را درخصوص درگیری اراذل و اوباش در محله فرحزاد که با سلاح گرم اقدام به تیر اندازی کرده بود، دریافت و پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند.

وی با بیان اینکه تحقیقات اولیه نشان از این داشت که درگیری در بین چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیر اندازی کرده است، افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

راستی یادآور شد: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با ارازل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است