Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@17:23:24 GMT

آمار دانشجویان معتاد مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۱۴۴۳

آمار دانشجویان معتاد مشخص شد

رویداد۲۴  منصور غلامی در همایش یاریگران زندگی و همینطور همایش فصلی دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور اظهار داشت: قطعا پیشگیری ارزان‌تر از درمان است و باید در این حوزه اقدامات بیشتری صورت بگیرد؛ و اگر تمرکز ما در حوزه آموزش باشد، قطعاً شاهد اقدامات مفیدتری در حوزه مبارزه با موادمخدر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امروزه براساس بعضی از کنجکاوی‌ها، جوانان به سمت مصرف موادمخدر می‌روند و دانشجویانی نیز داریم که بعضاً به سمت مصرف مواد مخدر رفته‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پدیده مصرف مواد مخدر جهانی است، گفت: نحوه رویکرد‌ها و برخورد با این موضوع می‌تواند منجر به بروز نتایج مختلفی شود.

وی گفت: در حال حاضر تعداد نسبی دانشجویان مرتبط با مواد مخدر کمتر از میانگین جامعه است و ما به همان تعداد اندک نیز توجه داریم و اقداماتی نیز در این خصوص انجام داده‌ایم.

غلامی تأکید کرد: ما در حال تدوین یک برنامه جدی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستیم و در این خصوص نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: براساس بررسی‌های صورت گرفته، دانشجویانی که دارای اعتقادات مذهبی و دینی بوده‌اند، کمتر درگیر موضوع مواد مخدر شده‌اند و در پایش‌های صورت گرفته در پنج گروه هفده عامل را در محیط‌های دانشجویی در خصوص مواد مخدر شناسایی کرده‌ایم که از جمله آن عوامل فردی، اجتماعی، محیطی و همسران آنهاست.

او افزود: در حال حاضر ما توجه جدی‌ای به طرح یاریگران اجتماعی داشته‌ایم و این طرح به دانشگاه‌ها وارد شده است. ما ۴۰۰ کانون همیاران سلامت روان را در دانشگاه‌ها ایجاد کرده‌ایم که ۱۷ هزار نیز عضو دارد.

غلامی بیان داشت: همه دستگاه‌ها باید به موضوع مواد مخدر توجه جدی داشته باشند و این موضوع را در اولویت خود قرار دهند.

وی یادآور شد: بسیاری از دانشجویان کشور درگیر کانون‌های دانشجویی هستند و در زمینه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی نیز اقدامات را انجام داده‌اند و معمولاً در محیط‌های دانشجویی تلاش این است که در پایگاه‌های دانشجویی مسائل را حل و فصل کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ما در دانشگاه‌ها برخورد‌های انضباطی را محدود کرده‌ایم، اما عموما به دنبال رفع بیماری و مشکل هستیم.

غلامی در ادامه در جمع خبرنگان نیز اظهار داشت: ۲ تا ۳ درصد دانشجویان کشور درگیر اعتیاد هستند. منبع: فارس خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دانشگاه ها آسیب های اجتماعی اعتیاد مصرف مواد مخدر آموزش کانون های دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم رحیمی گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی شهرستان اندیمشک با رصد اطلاعاتی ۲ دستگاه خودروی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را توقیف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر خوزستان افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از خودروهای توقیف شده مقدار ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر را از نوع تریاک کشف کردند.

سرهنگ رحیمی تصریح کرد: در این ارتباط نیز سه نفر سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6087005

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا