Web Analytics Made Easy - Statcounter

با دیوان عدالت اداری اساسنامه صندوق های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت که در سال ۹۳ توسط هیات مدیره شرکت ملی نفت خارج از حدود اختیارات قانونی تصویب و براساس آن صندوق مذکور به عنوان یک موسسه خصوصی غیرتجاری به ثبت رسیده بود ابطال شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دیوان عدالت اداری، بر اساس رای صادره در تاریخ ۹۸/۵/۲۲ هیات عمومی، با توجه به قانون اصلاح برخی از مواد قانون اصلاح مقررات بازنشستگی و وظیفه قانون استخدام کشوری مصوب ۸۰/۵/۲۴ و همچنین قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مصوب ۸۳/۲/۲۱ ، هر چه صندوق های بازنشستگی کارکنان در کلیه دستگاه های اجرایی از جمله صنعت نفت دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و از شمول قوانین و مقررات عمومی دولت مستثنی هستند لیکن تحت نظارت دولت قرار دارند و وجوه، اموال، ذخائر و دارائی‌های کلیه صندوق های بیمه و بازنشستگی در حکم اموال عمومی بوده و مالکیت آن مشاع و مرجع ذیصلاح جهت تصویب و اصلاح اساسنامه آنها با رعایت شروط مقرر در ماده ۱۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی بر عهده هیات وزیران می باشد، فلذا اقدام هیات مدیره شرکت ملی نفت جهت تصویب اساسنامه صندوق های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، خلاف قانون و خارج از حدود اختیارات قانونی آن بوده است و ابطال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

/

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عاشورا عزاداری محرم مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان عاشورای حسینی محرم تاسوعای حسینی شیراز صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: به منظور جذب سرمایه گذار دو همایش فرصت‌های سرمایه گذاری برای شهر شیشه در هرمزگان برگزار شد که نیاز است، صنایع پایین دست این صنعت بزرگ در استان راه اندازی شود.
عادل شهرزاد گفت: بر همین اساس فعالان تجاری و اقتصادی هرمزگان، امروز در نمایشگاه صنعت شیشه با تکنولوژی روز دنیا برای ایجاد طرح‌های پایین دستی این صنعت آشنا شدند.

بیشتر بخوانید؛ بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم گفت: با ایجاد طرح‌های کارخانه شیشه در هرمزگان و نیاز به آشنایی بیشتر سرمایه گذاران این حوزه، از این نمایشگاه بازدید شد.
خلیل قاسمی افزود: در این بازدید از مدیران شرکت شیشه سهند برای سرمایه گذاری در استان دعوت شد.
وی افزود: مذاکراتی برای خرید خط تولید واحد‌های شهر شیشه و واحد‌های پایین دستی این صنعت توسط سرمایه گذاران و مدیران اجرایی با طرف چینی در حاشیه نمایشگاه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی