Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای سومین رپرتوار «عصر تجربه» تئاتر مستقل که از روز یکشنبه ۲۴ شهریور با حضور ۷ گروه تئاتری آغاز می‌شود صبح امروز شنبه ۲۳ شهریور ماه با حضور مصطفی کوشکی دبیر این رویداد در تئاتر مستقل تهران برگزار شد.

در ابتدای نشست بابک احمدی مدیر روابط عمومی تئاتر مستقل تهران به معرفی هفت گروه حاضر در سومین رپرتوار «عصر تجربه» پرداخت و گفت: نمایش مستند «به زبان خواب» سما موسوی، «به هوای پاک پرید» امیرحسین بریمان، «n=a۱+a۲» محمدرضا علی اکبری، «داستان خانواده» صدرا صباحی، «فرانکشتاین» علی کرسی زر، «لورم ایپسوم» امیر امیری و «ماریون» حامد اصغرزاده اجراهای این رپرتوار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کنار اینها جلسات نقد و بررسی این هفت اجرا در طول اجراها برگزار می‌شود. همچنین ارایه مقاله «ناگهان/ همیشه شاهزاده (یک تاریخ نگاری)» محمدرضا علی اکبری و «بدن و سیاست» عباس جمالی را خواهیم داشت و از رضا سرور نیز دعوت کردیم که درباره یکی از کارگردانان مهم ایرانی که در آمریکا فعال بوده است، سخنرانی کند.

احمدی یادآور شد: شبی با کارگردان هم پایان بندی این بخش است که یکی از کارگردانان شناخته شده دعوت شده تا گروه‌ها با او نشست داشته باشند و تبادل تجربیات با گروه‌های جوان خواهیم داشت. همچنین بعد از پایان این رپرتوار طی ۲ شب برگزاری رپرتوار و عملکرد ما و همچنین نقد و بررسی هر هفت نمایش اجرا شدت، برگزار خواهد شد.

کوشکی نیز در ادامه درباره برگزاری این رپرتوار بیان کرد: چندسال قبل که خود من به دنبال راه‌اندازی مکانی برای اجرای کارهایم بودم، شکافی بین قشر دانشگاهی و تئاتر حرفه‌ای وجود داشت و این شکاف به دلیل رشد تئاترهای خصوصی داشت بیشتر از گذشته احساس می‌شد و تئاتر دانشگاهی داشت به محیط‌های آموزشی و جشنواره‌ها محدود می‌شد.

کوشکی:‌ در میان جوانانی که در حال کار هستند کارگردانی داریم که اگر روی دانش و اصول خودشان بمانند و فریب یک سری از تهیه‌کنندگان را نخورند در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور آرتیست‌های حرفه‌ای خواهیم بودوی افزود: تلاش ما این بود که با قدمی کوچک با دغدغه‌هایی که داشتیم شرایطی را در طول سال به مدت یکی دو ماه برای هنرمندان جوان فراهم کنیم که امکان اجرا کمتر برایشان فراهم می‌شود. در طول این چندسال تلاش‌های دیگری هم در این زمینه شاهد بودیم که به نظرم کمتر دغدغه‌مند و جریان ساز بوده است اما با همه این تلاش‌ها می‌بینیم که این روزها جریان تئاتر دانشگاهی و تئاتر تجربه گرا پررونق‌تر شده است.

کوشکی افزود:‌در میان جوانانی که در حال کار هستند کارگردانی داریم که اگر روی دانش و اصول خودشان بمانند و فریب یک سری از تهیه‌کنندگان را نخورند در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور آرتیست‌های حرفه‌ای خواهیم بود.

وی درباره حمایت‌هایی که از این رپرتوار شده است، بیان‌ کرد: در حال رایزنی با اداره کل هنرهای نمایشی هستیم تا حمایت‌هایی از این رپرتوار داشته باشند همچنین سایت تیوال نیز بسته تبلیغاتی رایگان در اختیار گروه‌ها قرار می‌دهد و هم درصدکارمزدشان را صفر می‌کند که همین حمایت‌ها برای گروه‌ها بسیار مثمرثمر است.

کوشکی درباره قیمت بلیت اجراها گفت: با مشورت با گروه‌ها قیمت بلیت نمایش‌ها را برای دانشجویان  ۲۵ هزار تومان و برای عموم ۴۰ هزار تومان قرار دادیم البته اگر تماشاگری پکیج اجراها را بخرد با تخفیف حدود ۵۰ درصدی روبرو می‌شوند. سال‌های گذشته قیمت بلیت‌ها کمتر بود اما تجربه ثابت کرد که وقتی قیمت بلیت‌ها کمتر باشد برای مخاطبان به معنای کم ارزش بودن کارهاست که این مساله درست نیست. شاید سال اول از بچه‌های جوان و کم تجربه دعوت کردیم اما امسال گروه‌ها کم تجربه نیستند و در میانشان استاد دانشگاه و هنرمندان باتجربه هم حضور دارند.

کوشکی در پایان درباره پهنه فرهنگی رودکی هم عنوان کرد: مجموعه تئاتر مستقل تهران اولین مکانی بود که در این محدوده راه‌اندازی شد ‌و بعد از آن بود که در این محدوده شاهد پلاتوها، کافه‌ها و مکان‌های فرهنگی بودیم و سنگ اندازی‌ها برای راه‌اندازی پهنه فرهنگی کمتر شد که البته معتقدم اینجا هنوز هم برای رسیدن به پهنه فرهنگی راه طولانی دارد چون هرلحظه امکان دارد که ملاکان این مکان‌های فرهنگی ملک هایشان را طلب کنند. بهتر است شهرداری برای در اختیار گرفتن این مکان‌های فرهنگی تمهیداتی بیندیشد تا شاهد این مشکلات نباشیم.

در پایان این نشست نیز از پوستر این رپرتوار که توسط مهدی دوایی طراحی شده است، رونمایی شد.

کد خبر 4717694 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا علی اکبری امیر امیری مصطفی کوشکی بابک احمدی تئاتر ایران فیلم سینمایی ماه محرم سریال ایرانی موسیقی ایرانی ماه محرم و صفر عاشورا حوزه هنری جشنواره فیلم ونیز نوفل لوشاتو بازیگر سینما رادیو صبا انیمیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ها گردشگری در غرفه این استان در نمایشگاه ایران اکسپو خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه‌های مختلفی از کشورهای هند، سنگال، اردن، عمان، امارات، ایتالیا، انگلستان، لبنان، عراق، آفریقای جنوبی و پاکستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان فارس بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: مجموعاً ۱۶۰ هیات تجاری وارد غرفه استان فارس در این نمایشگاه شدند که ۱۱۰ گروه آن خارجی بود.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه با حضور این هیات‌های خارجی ۴۰ پیش تفاهم‌نامه منعقدشده است، افزود: عمده موضوعات این پیش تفاهم‌نامه‌ها مربوط به واردات و صادرات بوده است.

وی بیان کرد: گروه‌های خارجی بازدیدکننده تمایل زیادی به خریداری محصولات غذایی و کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: عمده نگاه بازرگانان و تجار مربوط به صادرات و واردات بود اما با رایزنی انجام‌شده تعداد زیادی از این گروه‌ها به‌ویژه کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ترغیب شدند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه بازخورد مثبتی از رایزنی با گروه‌های تجاری گرفتیم، گفت: تمایل آن‌ها بیشتر به حوزه سلامت، زیارت و فرهنگی بازمی‌گردد.

وی یادآور شد: پیش تفاهم‌نامه‌هایی با هیات‌های تجاری دراین‌باره امضا شد که با پیگیری مستمر منتج به انعقاد تفاهم‌نامه خواهد شد.

ثابت اقلیدی یادآور شد: ۱۳ مورد از پیش‌تفاهم‌نامه‌ها مربوط به حوزه گردشگری بوده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • حمایت قاطع ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو