Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه مراسم امضای قرارداد توسعه میدان گازی بلال، ‌در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه موضوع خط اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری اروپا به معنای کاهش تحریم‌ها نیست، گفت: از نظر صنعت نفت، کاهش تحریم‌ها به معنای فروش نفت خواهد بود.اساس این بوده تا تحریم‌های نفتی برداشته شود و بتوانیم نفت بفروشیم زیرا این خط اعتباری در آینده، ایران را بدهکار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به توسعه فاز 4  پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: توسعه فاز 4 این پالایشگاه به صورت مجازی و با هزینه 100 میلیون دلاری اجرا شده، ‌ادامه داد: این پالایشگاه اکنون با ظرفیت 450 هزار بشکه کار می‌کند و ظرفیت آن تا پایان سال به 480 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

وزیر نفت افزود: اکنون در این پالایشگاه دیگر نه یوتولیتی اضافه و نه خوراک اضافه داریم و مشخص نیست چرا زمانی که می‌توان با  100میلیون دلار ظرفیت را بالا برد اصرار می‌شود که اینکار با یک میلیارد دلار هزینه انجام شود.

زنگنه در مورد آخرین وضعیت پالایشگاه‌های سیراف نیز گفت:‌ سیراف در آخرین مراحل هماهنگی‌ها برای تامین مالی قرار دارد و در تلاشیم تا تامین مالی اجرای این طرح از طریق بازار سرمایه انجام شود از همین رو هماهنگی‌هایی با بورس انجام شده و این هفته آن را نهایی می‌کنیم تا با دریافت تضامین کافی نقش بانک‌ها و صندوق توسعه ملی مشخص شود.  سرمایه‌گذاران پالایشگاه‌های سیراف قوی هستند، بعضی از اینها به دنبال این هستند تا از نفتای تولید شده در سیراف واحدهای پایین دستی پتروشیمی تاسیس کنند.

زنگنه به تصویب اساسنامه شرکت ملی گاز که در مجلس مطرح شده اشاره کرد و ادامه داد:‌ طرحی در مجلس است به شرکت گاز اجازه می‌دهد تا با نظر دولت این شرکت در مواردی بتواند در بالادست گاز وارد شود اما این به معنای تفکیک کامل بخش بالادست گاز از شر کت ملی نفت نیست.

وی با اشاره به توسعه فرزاد B نیز اظهار داشت: اگر هندی‌ها در زمان مشخص حاضر شوند، کار را با آنها جلو می‌بریم در غیر این صورت مستقل عمل می‌کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه هنوز توسعه فاز ۱۱ از تحریم‌ها معاف نشده ‌است، افزود: چین رسما اعلام نکرده که از قرارداد فاز ۱۱ خارج شده اما عملا اینکار را انجام می‌دهد البته در حال مذاکره با شرکت چینی هستیم تا این موضوع مسالمت‌آمیز حل شود.

وی در ادامه بیان کرد: ارقام ذخیره‌سازی نفت ایران را تایید نمی‌کنم و درباره تحریم نیز هیچ چیز نمی‌گویم.

وی همچنین انتخاب عبدالعزیز بن سلمان به عنوان وزیر نفت عربستان را مسئله داخلی این کشور دانست.

زنگنه با اشاره به موضوع کارت سوخت توضیح داد: برداشت اشتباهی که وجود دارد این است که سهمیه دریافت بنزین کاهش پیدا کرده و این در صورتی است که در حال حاضر نظام سهیمه‌بندی نداریم بلکه استفاده از کارت جایگاه‌داران را محدود کرده‌ایم تا مردم به سمت استفاده از کارت سوخت شخصی و سوخت‌گیری نامحدود توسط آن بیایند زیرا هر فرد با کارت خود هر مقداری که می‌خواهد می‌تواند بنزین بزند و قرار نیست ۹۵ درصد از کارت جایگاه‌داران استفاده کنند.

وی گفت: تا یکی دو روز دیگر کارت سوخت در ۹ کلان شهر برای همه خودرو ها صادر خواهد شد، ‌تعداد کمی هنوز کارت سوخت ندارند زیرا روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار کارت سوخت در کشور تولید می‌شود با این حال تا قبل از پایان مهرماه همه کارت‌های سوخت صادر خواهد شد. البته نزدیک یک میلیون کارت سوخت نیز همچنان در باجه‌های پست معطل است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۷ تا چهاردهم اسفند ۱۴۰۲، میزان تعهدات ارزی صادرکنندگان استان ۲۰۰ میلیون یورو بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت کردستان، طه سمیعی اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع از ۳۳۴ کارت بازرگانی فعال در حوزه تولیدی و غیرتولیدی در استان کردستان، مجموع ارزش بازگردانده شده حاصل از فعالیت این کارت‌ها، ۲۰۰ میلیون و ۷۳ هزار و ۱۶۴ یورو بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بازرگانان با استفاده از کارت‌های بازرگانی، ۱۵۵ میلیون و ۴۴ هزار و ۳۴۴ یورو در بخش تولید و یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۲۴ یورو نیز در بخش غیرتولیدی تعهد سررسید شده ارزی ایجاد کرده‌اند، افزود: تنها در بخش تولیدی ۹۲ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۹۵۷ یورو و در بخش غیرتولیدی نیز ۱۰۷ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۷ یورو ارز بازگردانده شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۷۹ کارت بازرگانی نیز تمدید شده است.

سمیعی ادامه داد: از مجموع ۳۵۶ کارت صادر شده، ۳۴۲ مورد در حوزه بازرگانی، شش مورد در حوزه صنعت، دو مورد در حوزه معدن و شش مورد نیز در حوزه کشاورزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر تعداد صدور ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی به وضعیت کلی کارت‌های بازرگانی دارای اعتبار و فاقد اعتبار در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اتاق بازرگانی ۸۰۸ کارت دارای اعتبار و سه هزار و ۳۲۶ کارت فاقد اعتبار وجود دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در بخش اتاق تعاون نیز شش کارت بازرگانی فعال و ۱۳۵ کارت بازرگانی فاقد اعتبار وجود دارد و در مجموع از چهار هزار و ۲۷۵ کارت موجود در هر دو بخش، ۸۱۴ کارت فعال و سه هزار و ۴۶۱ کارت نیز غیرفعال است.

کد خبر 749148

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • دستگیری قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت