Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: کربلا صفحه ای در برابر هستی است که هر فرد باید جایگاه خود را در آن بیابد و انتخابی به فراخور زمان و مکان خود داشته باشد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه (23 شهریور) در جمع عزاداران حسینی در بوشهر با بیان اینکه داستان عاشورا همانند یک حادثه قابل تحلیل است، افزود: در این بین حادثه نطفه داستان عاشورا و جریان نیز چیزی است که از این نطفه به بار نشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عاشورا و کربلا هرچند تکرار ناپذیر هستند ولی در دوره های مختلفی امتداد پیدا کرده و عاشورا با عظمت خود تاریخ و کربلا محل وقوع این حادثه جغرافیا اسلام را دربرگرفته است.

 

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: اینکه تصور شود امام حسین (ع) و یزیدها قابل تکرار باشند این مهم با فرهنگ دینی ما نیز سازگاری ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: عاشورا را باید دید و کربلا در هر نطقه زمان و مکان باید آن را تحلیل کرد چرا که این مهم می تواند گره گشا باشد.

 

وی گفت: چنانچه خود را در همان مصاف صف اباعبدالله الحسین ببینیم امروز نیز این انتخاب و مردانگی وی را خواهیم داشت همان گونه که حزب الله لبنان با این مردانگی و شان حسینی زندگی میکند.

 

ملک حسینی یادآورشد: چنانچه در صف یزیدیان آن زمان قرار گرفتیم آنچه را که نباید از ما سر خواهد زد.

 

وی تصریح کرد: کربلا صفحه ای در برابر هستی است که هر فرد باید جایگاه خود را در آن بیابد  و انتخابی به فراخور زمان و مکان خود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: محبت پایدار باید رشته در عمق معرفت انسان داشته باشد چنانکه برخی از کسانی که در برابر امام ایستادند وی را دوست داشتند اما انکار میکردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنها چنانکه پای این محبت و معرفت می ایستادند باید در کنار امام حسین شمشیر می زدند و در اقامه امر به معروف و نهی ازمنکر سهیم می شدند.

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: عاشورا ماه محرم استان بوشهر خبرگزاری شبستان عاشورای حسینی عزاداری محرم تاسوعای حسینی مسجد شیراز نماز ظهر عاشورا واقعه کربلا نهضت عاشورا کربلا استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرمانده سپاه عاشورا در مراسم تجلیل از ورزشکاران با بیان اینکه ورزشکاران ما مایه افتخار استان آذربایجان شرقی هستند گفت: کشور ما امروز با روحیه ورزشکاری خود برای ایران اسلامی افتخار آفرین شده است.

 سردار عباس قلیزاده افزود: امام راحل فرمودند اگر ندا و روحیه ورزشکاری در این جامعه حاکم شود دشمنان قدرت عرض اندام نخواهند داشت.

 وی ادامه داد: اینکه ورزشکاران ما در میدان‌های ورزشی در مقابل ورزشکاران صهیونیستی به میدان نمی‌روند برای اینست که آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند لذا همه اینها برای ما افتخار است.

 فرمانده سپاه عاشورا افزود: روحیه ورزشکاری رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس برای ما پیروزی‌ها و افتخارات بسیاری فراهم کرد و نشان داد ملت ما در همه صحنه‌ها پیروز میدان هستند.

 سرهنگ حیدر پناه معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا هم با ارائه گزارشی گفت: در این مراسم از قهرمانان ورزشی نخبه، مربیان و پیشکسوتان بسیجی استان که در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ورزش و منش پهلوانی فعالیت دارند تجلیل شد.

در پایان مراسم از خانواده معظم شهیدان صمد ملکی، حسین تیز قدم خطیبی، اسمعیل جمالی، محمد رضا باصر وتعدادی از مسئولان و همچنین جمعی از ورزشکاران، مربیان و قهرمانان مدال آور تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • واکنش ال‌کاپیتانو به درخشش تونی کروس: همیشه در تیم من هستی، دون آنتونیو
  • اعلام زمان اردوی تیم ملی
  • زمان اردوی تیم ملی مشخص شد
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند