Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:51:28 GMT

یک میلیون و ۸۰۰ هزار دام عشایر بیمه شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۲۲۲۸

یک میلیون و ۸۰۰ هزار دام عشایر بیمه شد

به گزارش ایرنا، اجرای طرح بیمه اجباری دام برگرفته از حکم قانونی بند ث ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور، ابلاغی از سوی وزیر جهاد کشاورزی است و شیوه اجرا و جزئیات این طرح ملی نیز اعلام شده است.

کرمعلی قندالی روز شنبه در نشست با تشکلهای و اتحادیه عشایر چهارمحال و بختیاری، تعداد دام سبک عشایر را حدود ۲۳ میلیون راس برآورد کرد و اظهار داشت: با مصوبه دولت در اجباری شدن بیمه دام عشایر ، تا پایان سال زراعی ۸ میلیون واحد دامی معادل ۲۵ درصد زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

      

به گفته وی، با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی دولت، تمامی خدمات به عشایر براساس الزامی بودن بیمه دام است که براساس قانون تا پایان برنامه ششم توسعه، تمامی جمعیت دامی کشور زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گیرد.

رییس سازمان امور عشایری کشور، نامحدود بودن پرداخت تسهیلات کم‌بهره به تشکل‌ها و اتحادیه عشایر در تکمیل زنجیره گوشت قرمز را یادآور شد و گفت: در صورت ارائه طرح توجیهی و داشتن شرایط، تسهیلات درخواستی به هر میزان، به تشکلها دامپروی اختصاص خواهد یافت.

قندانی تصریح کرد:اگر چه بیشتر تولیدات عشایر در زمینه تولید مواد پروتیینی و لبنی است، اما در حوزه صنایع دستی نیز حدود ۳۵ درصد تولید کل کشور متعلق به جامعه عشایری است.
وی، وسعت مراتع  مستعد سطح کشور را  ۳۲ میلیون هکتار ذکر کرد و گفت: از این میزان حدود ۷۰۰ هزار هکتار در قلمرو عشایر است.
قندالی گفت: سالانه بین ۳تا ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت یکساله به صورت سرمایه در گردش در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی کشور افزود: توانمندی عشایر با آگاهی بخشی و آموزش‌های لازم در جهت بهره‌برداری از ظرفیت سرزمینی، تنوع معیشتی و تنوع درآمد در دستورکار سازمان امور عشایری قرار دارد.
قندالی، از بیمه اجباری  ۴۴۰ هزار دام سبک در چهارمحال و بختیاری در سالجاری خبر داد و گفت:  تا پایان سال آینده باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دام عشایر این استان زیر پوشش بیمه دامی قرار گیرد.  

به گزارش ایرنا ، در سفر دو روزه رییس سازمان امور عشایری کشور ۲۵ طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال در قالب پرواربندی دام سبک ، پمپاژ و انتقال اّب شرب به مناطق و توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی افتتاح و مورد بهرهبرداری قرار گرفت. 

 استان چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزارنفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک درون کوچ و برون کوچ، دومین استان عشایری کشور بعد از استان فارس است.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور عشایر ایران چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد

مدیرکل صدا وسیمای فارس از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، احمد پهلوانیان در جلسه شورای عشایری استان اظهارداشت: تنوع در موسیقی، زبان و گویش‌های مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متنوع، پوشش‌های زیبای زنان و مردان، غذا‌های سنتی و... در جای جای استان، گویای اقوام مختلف در آن سرزمین است و فارس با این ویژگی، به حق ایرانی کوچک و سرزمین رنگین کمان اقوام است.

وی با تأکید بر وحدت اقوام ایرانی بیان کرد: مؤلفه ایران قوی در سایه «وحدت اقوام ایرانی» شکل گرفته و توسعه وحدت بین اقوام و ترویج این فرهنگ وظیفه همگانی است.

پهلوانیان با تأکید بر ظرفیت‌های اقوام و عشایر در استان یادآور شد: می‌طلبد مدیران ارشد استان و رسانه با هدف ایجاد وحدت، نمایش جذابیت‌ها، فرهنگ، تمدن و هویت اقوام، عشایر و ایلات ساکن در استان و با تکیه بر دو اصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری، عملیات رسانه‌ای ویژه‌ای را طراحی کنند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس از برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در سطح ملی و با محوریت استان فارس در بهمن‌ ماه خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند یک رویداد ارزشمند فرهنگی در پاسداشت اقوام و عشایر و معرفی فرهنگ و هویت این بخش و پررنگ‌تر شدن جایگاه اقوام و عشایر کشور باشد.

وی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، اجتماعی اقوام و عشایر، بسترسازی تقویت وحدت و افزایش تعامل بین اقوام کشور، توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آئینی اقوام ایرانی، توجه به عشایر به عنوان قطب مولد کشور و توجه به نقش تاثیرگذار زنان عشایر در عرصه‌های مختلف و نقش مدیریتی آنان در تحکیم بنیان خانواده را بخشی از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: این جشنواره در دو بخش تولیدات مراکز استان‌ها و بخش مردمی مدنظر است که شامل تولیدات رادیویی، تلویزیونی، و مجازی است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم