Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازیگر سریال «مسافری از هند» گفت: برای وضعیت سینما نگران هستم، شرایط سینما به گونه‌ای شده که کمتر آدمی می‌تواند با کودک ده ساله خود به تماشای فیلم‌های ایرانی بنشیند و من این افسارگسیختگی در سینما را نمی‌پسندم. تاریخ انتشار: 13:35 - 23 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۷۶۳۸

فلور نظری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: تدوین سریال «حکایت‌های کمال» به تازگی به پایان رسیده است و بزودی بر روی آنتن می‌رود همچنین در فیلم سینمایی «صدا‌های خاموش» به ایفای نقش پرداخته ام که در نوبت اکران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص سریال «حکایت‌های کمال» اظهار کرد: سریال «حکایت‌های کمال» به تهیه‌کنندگی محسن شایان‌فر و کارگردانی قدرت‌الله صلح میرزایی، روایتی از دهه چهل و اقتباسی از رمانی به همین نام توسط محمد میرکیانی نوشته است، که ساختاری اپیزودیک دارد.

وی در همین راستا ادامه داد: پیش‌ از این با قدرت‌الله صلح میرزایی در فیلم سینمایی «زندگی شیرین» و سریال «دختری به نام آهو» همکاری داشته‌ام و همچنین با محسن شایانفر نیز به‌ واسطه همکاری‌های زیاد، آشنایی کامل داشتم، زمانی که این دو عزیز با بنده تماس گرفتند، پیشنهاد همکاری را پذیرفتم و در حدود پانزده روز برای بازی در یکی از اپیزود‌های شاد در خدمت این مجموعه بودم.

فلور نظری در ادامه پیرامون فیلم سینمایی «صدا‌های خاموش» اظهار کرد: فیلم سینمایی «صدا‌های خاموش» به کارگردانی سهی‌بانو ذوالقدر و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی آماده اکران است، من در کنار عزیزانی چون فریبا کوثری، بیتا سحرخیز، مجید صالحی، نیما شاهرخ شاهی، بهاره افشاری، عمار تفتی، سعید داخ و نیلوفر خوش‌خلق به ایفای نقش پرداخته‌ام.

نظری با اعلام این خبر که نامش به طور اتفاقی و به اشتباه در لیست بازیگران سریال «بوی باران» در تیتراژ این مجموعه درج شده است بیان کرد: دو سال پیش برای سریالی با نام «عروس تاریکی» با من برای بازی در آن تماس گرفتند اما توافقی بین من و این عزیزان حاصل نشد و اما اخیرا که این سریال با نام بوی باران از رسانه ملی پخش شد متوجه شدم که نام من نیز در تیتراژ این سریال درج شده است که متعجب شده و علت این اتفاق را نمی‌دانم.

بازیگر سریال «خانه به دوش» دلیل کم کاری خود را اینگونه توصیف کرد: برخی تصور می‌کنند سینما ارث پدریشان است، بنده و خیلی از بازیگران هم‌دوره‌ای من که بالای بیست سال سابقه فعالیت داریم و دانش‌آموخته این حرفه هستیم و اکثراً کارمان را جدی و با تئاتر شروع کرده‌ایم، حضورمان در عرصه سینما و تلویزیون کم‌رنگ شده است و علت این اتفاق را باید از مسئولین و متصدیان این حرفه جویا شد.

وی در همین رابطه اذعان کرد: برای وضعیت سینما نگران هستم، استفاده از الفاظ رکیک و شوخی‌های بی‌ادبانه در سینما دور از فرهنگ ایرانی است و برخی که ادعای روشن‌فکری‌شان می‌شود در فیلم‌های سینمایی از دیالوگ‌های سخیف استفاده می‌کنند، شرایط سینما به گونه‌ای شده که کمتر آدمی می‌تواند با کودک ده ساله خود به تماشای فیلم‌های ایرانی بنشیند و من این افسارگسیختگی در سینما را نمی‌پسندم.

وی در پایان در خصوص جایگاه هنر در زادگاهش استان گیلان خاطرنشان کرد: گیلان زادگاه بازیگران بنامی همانند مهدی هاشمی، ناصر هاشمی، سیروس گرجستانی، علیرضا مجلل و دیگر عزیزان است که از گذشته کار می‌کنند و اساتید بنده هستند همچنین گیلان بالقوه و بالفعل این قدرت را دارد که هنرمندان زیادی چه در حوزه قلم و شعر و چه در دیگر حوزه‌های هنری تربیت کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناصر هاشمی مهدی هاشمی سیروس گرجستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست

 

آرش فهیم کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون درباره سریال نون خ گفت: فصل پنجم سریال «نون خ» یک گام بلند و زیبا در جهت بازنمایی تصویر واقعی قوم بلوچ در آثار نمایشی است.

وی ادامه داد: همان طور که در فصل‌های قبلی دیدیم، مجموعه تلویزیونی «نون خ» به نام کردستان و قوم کرد سند خورده است و اکثر بازیگرانش نیز هنرمندان بومی کُرد هستند و در چهار فصل قبلی اش، جنبه‌ها و ابعاد مختلف فرهنگ و آداب و رسوم و جغرافیا و هنرِ کُردی را به تصویر کشید.

وی عنوان کرد: اما فصل پنجم «نون خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست، چون در یک حرکت خلاقانه و به موقع، بلوچستان و قوم بلوچ نیز به این سریال راه یافته است. طوری که می‌توان «نون خ ۵» را از نظر فرهنگی و قوم شناختی، بازتاب دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست. موسیقی تیتراژ پایانی این سریال نیز تلفیقی از موسیقی نواحی بلوچی و کردی است و زیبایی‌ها هر دو قوم را در این فصل از «نون خ» می‌بینیم.

 

این کارشناس عنوان کرد: البته «نون خ ۵» نیز دچار ضعف‌ها و اشکالات ساختاری و محتوایی است، اما اهمیت این مجموعه تلویزیونی بالاست و می‌توان آن را یک سریال استراتژیک و راهبردی در جهت منافع و اقتدار ملی دانست. فراموش نکنید که از گذشته تا به حال، یکی از ترفند‌های دولت‌های استعماری و دشمنان ایران، ایجاد تفرقه بین اقوام و گروه‌ها و پیروان مذاهب و ادیان گوناگون ایرانی بوده است. آن‌ها با وسائل و ابزار مختلف، ازجمله با رسانه‌ها همواره در پی این بوده اند که بین ترک و کرد و لر و فارس و بلوچ و شیعه و سنی و شهری و روستایی و زن و مرد و ... اختلاف و تنش ایجاد کنند تا آرزوی محال تجزیه ایران را به واقعیت تبدیل کنند.

فهیم تاکید کرد: اینکه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام به تولید سریالی، چون «نون خ ۵» کرده که محور اصلی داستان آن همراهی و همنشینی اقوام مختلف و بازنمایی زیبایی‌های فرهنگی و قومی و جغرافیایی قوم بلوچ است، یک رویکرد روشن و مترقی محسوب می‌شود.

وی افزود: متأسفانه به خاطر سیاست‌های استعماری قوای بیگانه و همچنین فعالیت برخی گروهک‌های تروریستی وابسته به جریان‌های دشمن با ایران، تصویری جعلی و دروغین از خطه پرافتخار بلوچستان و مردم نجیب و دلاور این بخش از ایران در ذهن برخی ایجاد شده است. اما مجموعه «نون خ ۵» این روز‌ها تصویری واقعی و درست را از بلوچستانِ ایران و مردم بلوچ نشان می‌دهد. خانواده ناخدا در این سریال، نماینده و نمودی از قوم بلوچ هستند که سرشار از تدبیر و مهربانی و مهمان نوازی و وطن دوستی اند.

این منتقد خاطر نشان کرد: امید است تولید سریال‌هایی با رویکرد اتحاد اقوام و بازنمایی زیبایی‌های قوم‌های مختلف ایرانی روز به روز در صداوسیما بیشتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • عبور «مست عشق» از هفت خان