Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک تحلیلگر مسائل راهبردی و نظامی در لندن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، با اشاره به ضعف سامانه آمریکایی پاتریوت، تاکید کرد یمنی‌ها با فناوری پهپاد‌های ایرانی، به تهدیدی راهبردی، خطرناک و بی‌سابقه برای سعودی‌ها تبدیل شده‌اند.

وی درباره حمله پهپادی یمنی‌ها به بزرگترین پالایشگاه نفتی جهان در منطقه بقیق عربستان و بزرگترین تاسیسات نفتی این کشور در منطقه خریص گفت: این حملات بسیار خطرناک و بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهد استفاده از پهپاد‌ها و موشک‌های بالستیک و کروز در حملات به عربستان هستیم که سعودی‌ها را از نظر نظامی و راهبردی به شدت در تنگنا و فشار قرار داده است. این اوضاع برای آن‌ها بسیار خطرناک است. این حملات به سعودی‌ها می‌گوید که یمنی‌ها می‌توانند آرامکو را که قلب اقتصاد عربستان است، به تعطیلی بکشانند. این حملات علاوه بر تاسیسات نفتی عربستان، منابع آبی این کشور را تهدید می‌کند، زیرا بخش بزرگی از آب آشامیدنی عربستان در کارخانه‌های شیرین کردن آب دریا، تامین می‌شود. نیروهای انصارالله اکنون سلاح خطرناکی در دست دارند. آنها اکنون دست برتر را دارند و می‌توانند هر زمان که بخواهند، سعودی‌ها را در هر مکانی که بخواهند، تهدید کنند. این تحول در جنگ یمن، بسیار جدی است.

این تحلیلگر افزود: نیروهای جنبش انصارالله یمن امروز در استفاده از پهپاد‌ها پیش قدم هستند. تجهیزات الکترونیکی پهپاد‌ها بسیار ساده است و رادار‌ها به سختی می‌توانند آن‌ها را رهگیری کنند. کوچک بودن و پایین بودن سرعت پهپادها، رهگیری و انهدام آن‌ها را دشوار می‌کند. رادار‌ها طوری طراحی شده‌اند که اجسام پرنده با سرعت بسیار بالا را شناسایی می‌کنند. آمریکایی‌ها در عربستان حضور دارند و نمی‌توانند این پهپاد‌ها را رهگیری کنند. پاتریوت نمی‌تواند با این پهپاد‌های کوچک مقابله کند. در صورتی که با رادار این پهپاد‌ها را رهگیری کنند، می‌توان از بالگرد برای انهدام آن‌ها استفاده کرد. پرواز شبانه پهپادها، هدف قرار دادن آن‌ها را دشوارتر می‌کند. 

وی تاکید کرد روشن است که تنها راه سعودی‌ها برای متوقف کردن این حملات، پذیرفتن راه حل سیاسی و گفت‌وگو با انصارالله است. ناامن شدن عربستان، شرکت‌های خارجی را از سرمایه‌گذاری در این کشور دور می‌کند. سرمایه‌گذاری خارجی، درباره امنیت بسیار حساس است. بنابراین باید منتظر کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در عربستان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت