Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی پناهنده پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل نزدیکی به مرز، استان های همدان، کرمانشاه و اندیمشک به عنوان استان های معین برای انتقال زائران به مقاصد خود انتخاب شده اند.

وی گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده در ارتباط با افزایش زائران اربعین حسینی در سال جاری نسبت به سال گذشته، کمیته حمل و نقل و مدیریت سوخت ستاد اربعین، ضمن بررسی خطوط تمایل سفر زائران در سال گذشته و مدل سازی حمل و نقلی برای پیش بینی ظرفیت ناوگان عمومی جاده ای، شبکه راه های کشور و استفاده از ظرفیت های بالقوه موجود در سطح کشور برای ارائه خدمات مناسب به زائران نسبت به تهیه طرح حمل و نقل زائران اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه مقرر شده زائران مقاصد خراسان رضوی و شمالی، قم، گلستان و مازندران از همدان به مقصد خود منتقل شوند، افزود: در این زمینه مقرر شد در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۹ مهرماه با انتقال زائران از نقطه صفر مرزی مهران به ایستگاه های پیش بینی شده در استان همدان با استفاده از ظرفیت های موجود و بسیج شده در بخش حمل و نقل جاده ای به نحو مناسبی انتقال زائران از نقطه صفر مرزی به سمت مبدأ اولیه انجام شود.

پناهنده با تأکید بر اینکه در این ایام باید آمادگی پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) را داشته باشیم و باید همه امکانات برای زائران مهیا شود، ادامه داد: همچنین اقدامات لازم نسبت به پذیرایی ساده و مختصر از زائران در محل توقف ناوگان و در پایانه های مسافری ناوگان مسافری جاده ای، امکان اسکان احتمالی برخی از زائران برای مدت یک شب، پیش بینی امکانات مورد نیاز به خصوص سرویس های بهداشتی مورد نیاز در محل پایانه ها، ایجاد تسهیلات برای رانندگان ناوگان عمومی در هنگام انتظار برای رسیدن زائران به ترمینال ها و هماهنگی پلیس شهری برای تسهیل در عبور و مرور در دستور کار قرار گرفته است.

پناهنده بیان داشت: در صورتی که مسافران به عللی مجبور یا تمایل به ماندن ۲ یا ۳ روز در همدان داشته باشند باید آمادگی اسکان و پذیرایی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر استان همدان، کرمانشاه و اندیمشک نیز به دلیل نزدیکی به مرز، به عنوان استان های معین برای انتقال زائران به مقاصد خود انتخاب شده اند، گفت: همگی در هر موقعیت حقیقی و حقوقی که هستیم باید به عنوان خادمان امام حسین(ع) در این زمینه فعال باشیم و در تمام زمانی که زائران به عنوان میهمان در شهر ما هستند باید کار به نحو مطلوبی انجام شود.

کد خبر 4717766

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ماه محرم قزوین بوشهر مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام اربعین حسینی شهرکرد خطبه های نماز جمعه گرگان ماه محرم و صفر تاسوعا و عاشورا خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است

به گزارش قدس خراسان،  سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد مقدس افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده‌اند.
وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره‌گیری از امکانات موجود و برنامه‌ریزی مناسب برای تسهیل‌سازی خدمات اقدام کرده‌اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.
حسینی افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت‌ها شد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.
حسینی تأکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توام با سلامتی و معنویت همکاری کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این همایش توصیه‌های بزرگان دین درباره حج‌گزاری را یادآور شد و گفت: روحانیون کاروان‌های حج مشعل‌داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب برنامه‌ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه‌ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره‌برداری لازم را کسب کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: یک زائر می‌بایست برای قرآن خواندن و زیارت و بهره‌مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه‌ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.
سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسوول هراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و هراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.
این همایش با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال و توضیحات و راهنمایی‌های کارشناس مربوطه و مداحی ذاکر اهل بیت پایان یافت.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است