Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکنون ۲.۱ میلیون هکتار اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند گفت: امسال ۱۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی به این سامانه مجهز می‌شود. ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، رضا سرافرازی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر، یکی از سیاست‌ها و رویکردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی را تقویت و افزایش سیستم‌های نوین آبیاری دانست و اظهار داشت:در این راستا هیچ گونه محدودیتی برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از لحاظ تأمین اعتبار مورد نیاز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توجه به سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی افزود: این سامانه در راستای حفظ منابع آب پایدار در اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

مدیرکل امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از تحت پوشش قرار گرفتن 2 میلیون و 100 هزار هکتار اراضی آبی به سیستم آبیاری نوین خبر داد و بیان کرد: اجرای این طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی با اعتبارات دولتی اجرا شده  و برخی هم بهره‌برداران به صورت خود اجرایی عملیاتی می‌کنند.

سرافرازی، بهره‌وری تولیدات محصولات کشاورزی و حفظ منابع پایه آب و خاک را از مزیت‌های سامانه آبیاری تحت فشار دانست و خاطر نشان کرد: آبیاری زیرقشری، قطره‌ای و آبیاری کلاسیک ثابت، متحرک و بارانی از جمله سامانه‌های آبیاری نوین است که هزینه‌های هر کدام متفاوت است.

وی، تجهیز و نوسازی اراضی، مرمت، بازسازی قنوات و اجرای شبکه‌های آبیاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: در اجرای طرح نخلستان، اعتبارات لازم تامین شده که روند اجرای ان تسریع می‌شود.

مدیرکل امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از اجرای مرمت و بازسازی قنوات خبر داد و خاطر نشان کرد: سال گذشته 62 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که امسال این اعتبار افزایش قابل توجهی یافته است.

سرافرازی بیان کرد: امسال برای اجرای طرح مرمت و بازسازی قنوات 140 میلیارد تومان  اعتبار ملی مصوب شده که علاوه بر آن اعتبارات استانی هم برای اجرای این پروژه تخصیص می‌یابد.

وی، به تجهیز و نوسازی اراضی پرداخت و تصریح کرد: اعتبارات ملی این بخش همانند سال گذشته است که ان‌شالله با پیگیری‌های در حال انجام امید می‌رود جهش خوبی ایجاد شود.

مدیرکل امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سالانه 250 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در کشور انجام می‌شود افزود: اجرای این طرح به تامین اعتبار و مواد اولیه بستگی دارد چراکه 70 درصد لوازم اجرای این طرح متکی به لوازم پلی‌اتیلن است که از طریق مجتمع‌های پتروشیمی تامین می‌شود.

استفاده از روش‌های آبیاری نوین در کشاورزی افزایش بهره‌وری آب را به دنبال دارد بوشهر| 10 هزار هکتار نخلستان دشتستان به آبیاری نوین مجهز می‌شود 6000 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به آبیاری نوین مجهز می‌شود

سرافرازی با بیان اینکه تاکنون 2.1 میلیون هکتار اراضی کشاورزی از طریق اعتبارات دولتی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند گفت: علاه بر این طرح‌هایی به صورت خود اجرایی توسط بهره‌برداران انجام شده است.

وی به طرح‌های امسال پرداخت و بیان کرد: امسال 150 هزار هکتار اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز می‌شود.

انتهای پیام/ن

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور