Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از حقوقدانان استان کردستان در واکنش به شایعه سازی در ماجرای دختر آبی, گفت: در قاموس حقوق قضایی در صورتی که فردی جرمی را به دیگری نسبت دهد؛ بدون آنکه قادر به اثبات آن باشد، مرتکب جرم افترا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  امجد طاهری در گفتگو با کردتودی در واکنش به شایعه سازی در ماجرای دختر آبی توسط خبرگزاری خبرآنلاین, برخی نمایندگان و سلبریتی ها, گفت: اهانت به هر شخصی در صورت عدم اثبات به منزله توهین به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی  هر شخصی ادعای یا توهینی را  علیه شخصی مطرح می‌کند باید ادله و شواهد متقن و محکمه پسند برای ادعایش ارایه دهد. در غیر این صورت مرتکب جرم عمومی شده است. 

    وی ادامه داد: ادای  افراد یا کسانی که موجی از واکنش‌ها را در فضای رسانه‌ای کشور  علیه سحر خدایاری برانگیخته است محکوم است و باید دستگاه‌های نظارتی در موضوع ورود کنند و با قاطعیت ابعاد آن را مورد بررسی قرار دهند.       طاهری وکیل پایه یک دادگستری در استان کردستان می گوید رسالت قوه قضاییه به عنوان نهادی که مرجع اصلی رسیدگی به اختلافات در کشور است، این است که در مواردی که قانون از سوی افراد و اشخاص حقوقی مورد نقض واقع شود؛ جهت احقاق حق وارد شود و عکس‌العمل‌ها و واکنش‌های لازم را نشان بدهد.        وی عنوان نمود: در قاموس حقوق قضایی در صورتی که فردی جرمی را به دیگری نسبت دهد؛ بدون آنکه قادر به اثبات آن باشد، مرتکب جرم افترا شده است. ماده 697 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی در این زمینه می‌گوید: هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را صریحا نسبت دهد یا آنها را منتشر کند که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت کند جز در مواردی که موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد. برای همین ضروری است که نهاد قضایی و دادستان به عنوان عامل اجرای قانون و عدالت وارد موضوع شده و رسیدگی‌های لازم را در وهله اول داشته باشند.      این حقوقدان در ادامه افزود: فرد یا گروه یا رسانه ای خاص وقتی به خود اجازه میدهند که به هر دلیل به آبروی کسی حتک حرمت کنند باید ادله و شواهد متقن و محکمه پسند برای ادعایشان  ارایه دهند.       وی در پاسخ سوال خبرنگار کرد تودی با عنوان اینکه طرح چنین ادعاهایی و عدم برخورد با عاملان چه تاثیری در فضای سیاسی و سیستم حققوی قضایی کشور دارد عنوان نمود: اهمال در اجرای قانون به تشویق بی‌قانونی در کشور کمک می‌کند و اینجاست که نباید از طرح چنین مسائلی به سادگی عبور کرد و این اجازه را به افراد داد که هر آنچه بر زبان‌شان می‌آید علیه کسی مطرح کنند. چه بسا بی‌توجهی به این مسائل باعث بازارگرمی تهمت‌زنی و افترا در کشور می‌شود.      انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسی بدنی یک داوطلب دختر کنکور خبرساز شد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، کانال خبری چندثانیه با انتشار این عکس نوشت: «بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون در شبکه های اجتماعی»

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899512

دیگر خبرها

  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • بازرسی بدنی یک داوطلب دختر کنکور خبرساز شد/ عکس
  • واکنش یک حقوق‌دان به حکم اعدام توماج صالحی
  • اولین واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات (عکس)
  • (عکس) اولین واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات
  • واکنش رسمی باشگاه پرسپولیس به شایعه جدایی چند ستاره