Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان رسول سلیمانی برادر دکتر مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی بازداشت شده در آمریکا اظهار کرد: قرار بود برای یک پروژه برادرم به آمریکا برود تا این پروژه را اجرا کند و این یک سناریوی از قبل طراحی شده بود و در بدو ورود به فرودگاه شیکاگو دستگیر شد، ابتدای امر دولت آمریکا ورود برادرم را منکر شدند، اما بعد‌ها فهمیدیم در زندانی در آتلانتا قرار دارد و در این مدت از نظر جسمی دچار مشکلات فراوان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه در این مدت ما وکیل هم گرفتیم هرچند وکلا کار را چندان قوی انجام ندادند و از سوی دیگر وزارت امور خارجه هم در این مورد هم چندان قوی وارد نشد، افزود: جتی وزارت امور خارجه به از ما خواست این جریان را رسانه‌ای نکنیم.
برادر دکتر سلیمانی با اشاره به اینکه ما در تماس‌هایی که با برادرم داریم نمی‌توانیم صحبت خاصی جز احوالپرسی داشته باشیم چراکه شنود می‌شود، تصریح کرد: آمریکا خیلی سخت گیرانه و تنگ نظرانه با دانشمندان ما برخورد می‌کند و می‌خواهد با روش‌های متفاوت آن‌ها را به آمریکا بکشاند؛ ضمن اینکه پس از برگشت آیا دکتر روحیه سابق را برای کار روی کار‌های علمی را دارد؟
او با بیان اینکه البته به تازگی وزارت امور خارجه ما فعال‌تر شده، اما به هر حال ما امروز مجبوریم تا وکیل آمریکایی برای این پرونده انتخاب کنیم، ادامه داد: در این مورد مشکل ما این است که وکیل آمریکایی تابع قوانین آمریکاست و شاید ما در آینده مجبور شویم تا به یک توافق نامه برسیم و برادرم قبول کند که اتهاماتی را بپذیرد تا بتواند آزاد شود چراکه در این مدت بیش از یک سال هیچ تفهیم اتهامی به او نشده و بدون برگزاری دادگاه در زندان است.
سلیمانی با اشاره به اینکه البته ما قصد نداریم همه بار را بر روی وزارت امور خارجه واگذار کنیم و باید از همه ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده کنیم، گفت: این کار باید مانند یک پرونده در سفر روحانی به آمریکا همراهش باشد و بیان کند که آزادی برادرم یک خواسته ملی است و به همین دلیل طوماری را آماده کردیم تا همه امضا کنند.

خواهر مسعود سلیمانی گفت: ما در این مدت نگذاشته ایم پدرم تلویزیون ببیند و خبری از برادرم و بازداشتش داشته باشد، اما توکلمان به خداست که هرچه زودتر گشایشی ایجاد شود و پدرم مانند مادرم از این جریان مطلع نشود تا خدا ناکرده مرحوم شوند.

او با بیان اینکه به برادرم هنوز نگفته ایم که مادرمان مرحوم شده است، افزود: ما دیگر توان تحمل نداریم و امیدواریم وزارت خارجه کاری کند.

برادر مسعود سلیمانی نیز درباره توافقنامه دولت آمریکا با برادرم که ممکن است اقراری زوری از او بگیرند، بیان کرد: طبق این توافقنامه اخراج و جریمه نقدی وجود دارد، اما در بندی قضاوت نهایی به دست قاضی سپرده می‌شود و ممکن است که مشکلات زیادی برای برادرم ایجاد شود و ممکن است قاضی به صورت سلیقه‌ای ۲۰ سال زندان برای برادرم حکم کند.   انتهای پیام/ی  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امریکا دانشمند ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست

به گزارش همشهری آنلاین، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.
امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

کد خبر 847336 برچسب‌ها ایران و پرتغال حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست