Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:01:52 GMT

نماینده مجلس: خانه‌های بهداشت کردستان تجهیز شود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۳۹۷۲

نماینده مجلس: خانه‌های بهداشت کردستان تجهیز شود

محسن بیگلری روز شنبه در مراسم تجلیل از بهورزان سقز با بیان اینکه طرح تحول سلامت، اقدامی ارزشمند و تاثیرگذار در راستای خدمت به مردم است، اظهار داشت: موضوع توجه به وضعیت بهورزها در این طرح مطرح نشده و همچنان مغفول مانده است.

وی توجه به سختی کار بهورزها، برگزاری دوره‌ها برای روزآمد کردن آموزش‌ها و توانمندسازی آنان را ضروری اعلام کرد و افزود: تلاش نمایندگان حمایت از بهورزها در راستای بهبود وضعیت آنان در مسائل مختلف معیشتی و کاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه سقز  نیز در این مراسم گفت: اجتماعی شدن سلامت رویکردی نوین برای تامین سلامت مردم است که بهورزان در این زمینه نقش مهمی را در جامعه ایفا می‌کنند.

کامیل کریمیان اظهار داشت: بهورزان نقشی اساسی در روند پیشرفت حوزه بهداشت و سلامت دارند و مشارکت مردم نیز در حوزه سلامت، نقش مهمی در تحقق توسعه پایدار ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: اجتماعی شدن سلامت فرآیندی است که به انسان، راه‌های سالم زیستن در جامعه و خانواده را می‌آموزد و باعث ارتقا سلامت در اجتماع می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز نیز اظهار داشت: استخدام بهورزان جدید در این شهرستان امری ضروری بوده و برای خدمت به اهالی روستا گام بلندی در توسعه و خدمتگزاری است.

انور بهرامی با بیان اینکه ۱۴۰ بهورز در شهرستان سقز مشغول خدمت هستند افزود: تا پایان سال ۹۹ حدود ۴۰ بهورز بازنشسته خواهند شد که استخدام نیروی جدید برای جایگزین آنان لازم است.

وی اضافه کرد: کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان از بزرگترین دستاوردهای بهورزان در نظام بهداشت و سلامت بوده است و این کار شایسته جای تقدیر و تشکر دارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح تحول نظام سلامت سقز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: متولیان اداره کار ضمن تکریم واقعی کارگران، زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌شان را فراهم کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در بازدید میدانی از اداره‌کل کار کردستان که به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر انجام شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های کارگران، بر ضرورت توجه بیشتر به این قشر تلاشگر و زحمتکش تأکید کرد.

وی با اشاره به فرموده‌ای از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: جایگاه کار و کارگر در آموزه‌های اصیل، غنی و متعالی اسلام ناب محمدی(ص) از جایگاهی رفیع و شأنی والا برخوردار است تا جائی‌که کسی‌که به دنبال روزی حلال برای تأمین زندگی خود و خانواده‌اش می‌رود، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: هفته کارگر فرصت مغتنمی برای ادای احترام و قدردانی از مردان و زنان جهادگری است که با تلاش و کوشش با کمترین بهره‌گیری، بیشترین بهره‌دهی و سودمندی را نثار و ایثار جامعه می‌کنند

وی تصریح کرد: کارگران مردان و زنان شرافتمندی هستند که همواره با تلاش شبانه‌روزی، تعهد و پشتکار فراوان خود زمینه رشد، توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کرده و دستاوردهای بزرگی به میهن عزیز خود اهداء می‌کنند.

پورذهبی با بیان اینکه بی‌شک پیشرفت اقتصادی و صنعتی هر جامعه‌ای بدون  اعمال نقش کارگران زحمتکش اتفاق نمی‌افتد، عنوان کرد: همه دستاورد های بزرگ در سایه کار است. از این قشر تلاشگر انتظار می‌رود که در سال‌جاری برای تحقق شعار سال؛ «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیش از پیش تلاش کرده و متولیان این حوزه نیز ضمن تکریم واقعی کارگران، زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌شان را فراهم کنند.

وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) یادآور شد: کسی‌که حقوق کارگری را پایمال کند، خداوند اعمال او را تباه و او را از بهشت محروم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تأکید کرد: دیدار با کارگران صرفاً به مناسبت‌ها ختم نشود و ما آمادگی شنیدن و پیگیری مطالبات قشر زحمت‌کش کارگری در هر موقعی از سال را داریم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود