Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@07:33:35 GMT

ادوارد اسنودن از جزئیات زندگی شخصی‌اش پرده برداشت

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۴۲۹۱

ادوارد اسنودن از جزئیات زندگی شخصی‌اش پرده برداشت

 به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی تی‌آرتی،‌«ادوارد اسنودن»،افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا، در کتابی که اخیرا به رشته تحریر درآورده جزئیاتی از زندگی شخصی‌اش را و این‌که چطور تصمیم گرفت خطر کند و بدل به یکی از سرشناس‌ترین افشاگران تاریخ شود، آشکار کرده است. 

اسنودن که در حال حاضر در روسیه ساکن است، گفت که طی هفت سالی که در این مرکز و آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) مشغول به کار بود، به این نتیجه رسید که جامعه اطلاعاتی آمریکا «قانون اساسی را زیر پا گذاشته» و آزادی همه مردم را به خطر انداخته‌اند و در نتیجه برای افشای این ماجرا به روزنامه‌نگاران روی آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در این کتاب عنوان کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا برنامه‌ای با نام «اکس کی‌اسکور» را به اجرا درآورده بود که در آن تاریخ فعالیت‌های اینترنتی تمامی مردم آمریکا قابل رصد بود. 

اسنودن گفت که در رابطه با این‌که این اطلاعات را در اختیار شریک زندگی‌اش که اکنون با او ازدواج کرده بگذارد، تردید داشت.وی گفت: «نمی‌توانستم به او بگویم که همکارانم در آژانس امنیت ملی می‌توانند فعالیت‌های او را زیر نظر بگیرند و شعرهای عاشقانه‌ای را که برایم می‌فرستد بخوانند.»

اسنودن در ادامه گفت: «نمی‌توانستم به او بگویم که این آژانس به تمامی عکس‌هایی که با تلفن همراهش گرفته دسترسی دارد، نه‌تنها عکس‌های معمولی بلکه حتی حتی عکس‌های خصوصی. نمی‌توانستم به او بگویم که این اطلاعات جمع‌آوری می‌شد. اطلاعات همه مردم جمع‌آوری می‌شد و همه‌چیز به‌منزله تهدیدی از سوی دولت بود: اگر دست از پا خطا کنید، زندگی شخصی‌تان را علیه شما به کار می‌گیریم.»

اسنودن گفت که پیش از آن‌که گروهی از خبرنگاران را در هنگ کنگ گرد هم آورد تا اطلاعات محرمانه این آژانس را در اختیارشان قرار دهد، خود را برای مرگ آماده کرده بود. او پیش از آن‌که برای همیشه از آمریکا خارج شود، حسابش را خالی کرد و موجودی آن را در اختیار شریکش قرار داد و تمام اطلاعات موجود در کامپیوترهایش را پاک کرد.

اسنودن فاش کرد که وی دو سال پیش با «لیندسی میلز» در روسیه ازدواج کرده است.اسنودن گفت که میلز از اکتبر ۲۰۱۴، چند ماه پس از دریافت حق پناهندگی او از روسیه در مقر اقامتش در مسکو به وی پیوسته است.  بنا به گفته اسنودن، مراسم ازدواج مخفیانه برگزار شده و ازدواج آنها در دفتر ثبت عقد روسیه ثبت شده است. 

این افسر پیشین اطلاعات آمریکا اعتراف کرد که در ابتدای اقامتش در روسیه که به این کشور گریخته بود، ‌احساس تنهایی و انفصال از جهان کرده و بسیار نگران بوده که اطلاعات آمریکا او را تعقیب و تمام تحرکاتش را در مسکو کنترل کند.

وی گفت: «مردی بودم که قدرتمندترین دولت جهان او را تعقیب کرده و می‌خواهد با او برخورد کند».

اسنودن در ادامه افزود:‌ «در حال حاضر با آزادی در مسکو و اطراف آن تردد می‌کنم، سوار مترو می‌شوم، به نمایشگاه‌های هنری و باله می‌روم و با دوستان در رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها دیدار کرده و برای آینده‌ام در روسیه برنامه ریزی می‌کنم». 

وی در ژوئن ۲۰۱۳ سلسله منابع محرمانه‌ای درباره برنامه‌های جاسوسی مورد استفاده  اطلاعات آمریکا را به دو روزنامه «واشنگتن پست» و «گاردین» ارائه داده بود. وی ابتدا به هنگ کنگ و سپس به مسکو گریخت.

روسیه ابتدا برای مدت یک سال به اسنودن محل اقامت موقت داد به این شرط که فعالیت‌هایش علیه آمریکا را متوقف کند و در آگوست ۲۰۱۴ اقامت سه ساله به وی داد که به حق سفر در کشور روسیه و حتی خارج از این کشور تصریح می‌کرد. 

در ماه ژانویه ۲۰۱۷ نیز مسکو حق اقامت اسنودن را تا سال ۲۰۲۰ تمدید کرد.

2323

کد خبر 1299387

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ادوارد اسنودن روسیه سینمای ایران باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا بازیگران سینما و تلویزیون ایران دونالد ترامپ آندره استراماچونی عربستان دربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد

خبرگزاری تاس چهارشنبه شب گزارش داد که سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه معاون خود را به اتهام دریافت رشوه برکنار کرد.

به گزارش ایرنا، تاس به نقل از یک منبع در وزارت دفاع روسیه نوشت: «تیمور ایوانوف» به دستور شویگو از معاونت وزارت دفاع برکنار شده است.

ایوانوف متهم است که یک میلیون روبل (۱۰ هزار و ۸۰۰ دلار) رشوه دریافت کرده است. وی در صورت محکومیت نهایی، ممکن است که به ۱۵ سال زندان محکوم شود.

وی روز چهارشنبه در لباس نظامی در دادگاهی در مسکو حاضر شد و تا ۲۳ ژوئن (سوم تیر ماه) که جلسه محاکمه وی برگزار خواهد شد، در بازداشت خواهد بود.

«دنیس بالویف» وکیل ایوانوف گفت که با ارائه درخواستی خواستار بازداشت خانگی ایوانوف خواهد شد.

ایوانوف از سال ۲۰۱۶ در سمت معاون وزیر دفاع فعالیت کرده و یکی از طراحان جنگ علیه اوکراین و متحد نزدیک شویگو به شمار می‌آید. وی همچنین مسئول پرونده بازسازی شهر ماریوپول در اوکراین بود که بر اثر جنگ بخش‌های زیادی از آن ویران شده است.

ایوانوف به داشتن یک زندگی تجملاتی در روسیه معروف است و «بنیاد ضدفساد» وابسته به «آلکسی ناوالنی» رهبر فقید اپوزیسیون روسیه تحقیقاتی در مورد وی انجام داده بود.

«ماریا پوچیخ» رئیس این بنیاد به سی.ان.ان گفت که جنگ اوکراین ایوانوف را ثروتمندتر نیز کرده بود.

وی مدعی شد که یک خانه قدیمی در گران‌ترین قسمت شهر مسکو از جمله دارایی‌های ایوانوف است و فساد ثروت او را بیشتر کرده بود.

«سوتلانا مانیوویچ» همسر ایوانوف نیز زندگی تجملاتی در اروپا دارد. او در پاریس زندگی می‌کند و برای اسکی به کوه‌های آلپ و برای تفریح به قایق‌سواری در مدیترانه می‌پردازد.

ایوانوف از جمله مقام‌های روسیه است که به دلیل جنگ در اوکراین از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم شده است.

 
 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • یولیا زوتوا: عروس ایرانی ها شدم و بسیار خوش شانس هستم
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • فیلم| امیرعلی نبویان از تقلب در برنامه مافیا پرده برداشت