Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@21:03:37 GMT

توصیه‌هایی برای این‌که دچار کم‌خونی نشوید

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۴۵۲۸

آفتاب‌‌نیوز :

خانم‌ها برای تامین آهن خون از سبزیجات و حبوبات استفاده کنند. باید گوشت قرمز نیز مصرف شود چراکه باعث می‌شود جذب آهن، بیشتر و سریع‌تر انجام شود و خوردن انواع توت خشک، خشکبار مانند پسته و بادام، کشمش، خرما و برگه‌ها نیز برای رفع کم خونی مفیداست. برای این که به کم خونی مبتلا نشوید به دو نکته زیر که کمتر مورد توجه قرا ر می‌گیرد، دقت کنید:

مصرف چای بعد از غذا ممنوع

یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از مصرف غذا، چای مصرف نشود چراکه تانن موجود در آن جذب آهن را مختل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف نان خمیر ممنوع

فیتات موجود در نان نیز عامل جذب نشدن آهن در بدن است. خمیر برخی نان‌ها به اصطلاح «ور» نیامده و حاوی مقدار زیادی فیتات است که مانع جذب آهن در بدن می‌شود. کلسیم نیز اجازه جذب آهن را نمی‌دهد و بهتر است در کنار مصرف مواد غذایی حاوی آهن، لبنیات مصرف نشود، اما می‌توان ماست را استفاده کرد، چراکه ماست حاوی اسیدلاکتیک است و منجر به جذب آهن می‌شود. خستگی زودرس، بی‌حوصلگی، سیاهی رفتن چشم، بی‌تفاوتی، سردرد، سرگیجه، خواب رفتن و سوزن شدن دست و پا‌ها از علایم کم خونی است و در موارد شدید نیز باعث تنگی نفس، تپش قلب، تورم قوزک پا و کاهش ضریب هوشی، حافظه و یادگیری و افت تحصیلی در افراد می‌شود.

علایم کم خونی

خستگی و احساس فرسودگی، رخوت و بی حالی، ریزش مو، بی قراری و ناراحتی، تنگی نفس یا مشکل در تنفس، تمرکز ضعیف، تپش قلب، حساسیت به هوای سرد، درد قفسه سینه، وزوز گوش‌ها، سردرد، تأثی

منبع: روزنامه خراسان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کم خونی علایم کم خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق

آمار فروش فیلم‌های درحال اکران سینماهای سراسر کشور نشان می‌دهد با آغاز اکران فیلم مست عشق از روز چهارشنبه ظاهرا دوران پیش‌تازی کمدی‌های درحال اکران روبه پایان است و شاهد رشد ۷۰ درصدی مخاطبان سینما نسبت چهارشنبه و پنج شنبه گذشته بوده‌‌ایم. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ درحالی چهارشنبه و پنجشنبه گذشته حدود 270 هزار نفر از هموطنان برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در میان فهرست اکران سینما بلیت تهیه کردند که بررسی‌ها نشان می‌دهد در این دو روز نسبت به مدت مشابه هفته قبل شاهد افزایش 70 درصدی استقبال از فیلم‌ها در سراسر کشور بوده‌ایم.

بررسی دقیق آمار مخاطبان سینماها در سراسر ایران طی روزهای پنجم و ششم دومین ماه سال 1403 بیانگر این نکته است 269 هزار و 322 نفر از هموطنان در 5662 سانس اکران برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در سینما بلیت تهیه کرده و مجموعاً رقمی معادل 179 میلیارد و 843 میلیون و 570 ریال به گیشه‌ها واریز کرده‌اند که این میزان استقبال از سینماها نسبت به یک هفته قبل در همین روزها یعنی 29 و 30 فروردین ماه حکایت از رشد 69.09 درصدی تعداد مخاطبان دارد، به این ترتیب که دو روز یاد شده 159 هزار و 274 نفر در 5069 سانس اکران بلیت سینما تهیه کرده بودند و درآمد گیشه‌ها رقمی معادل 105 میلیارد و 809 میلیون و 375 هزار ریال بود.

نگاهی به فیلم «آسمان غرب»| شوق پرواز با تمرد مقدس

در این میان برخی از منتقدان سینما معتقدند که روند روبه رشد مخاطبان سینما در مدت مورد نظر احتمالاً به دلیل ورود محصول مشترک ایران ترکیه یا همان فیلم مست عشق است که طبق روال معمول روزهای نخست اکران عده بیشتری از علاقمندان هنر هفتم کشورمان را به سالن‌های سینما کشانده و در عین حال گروه دیگر براین باورند که پس از یک دوره حکمرانی کمدی‌ها بر گیشه‌ها باورود این درام تاریخی عاشقانه شاهد تثبیت رونق سینماها در آینده هستیم و ثبت رکورد افزایش مخاطبان در دو روز ابتدایی اکران مست عشق مهر تاییدی بر این مدعاست.

این گروه با اشاره به افزایش 38 درصدی تقاضا برای دیدن محصول مشترک ایران ترکیه نسبت به روز نخست اکرانش همچنین تاکید می‌کنند اگرچه تا همین یک هفته قبل برخی منتقدان نگران از تغییر ذائقه هنری مخاطبان سینما بودند اما ورود یک درام تاریخی عاشقانه نشان می‌دهد در صورت توجه به تنوع ژانر و همچنین چین صحیح جدول اکران در سینماها همچنان شاهد حضور طیف مختلف سینما دوستان در سالن‌ها هستیم.

نکته مورد اشاره گروه یاد شده در میزان جذب مخاطب در نخستین روز اکران فیلم‌های مطرح از اسفندماه گذشته تا دیروز کاملاً مشهود است به صورتی که فیلم فسیل که اکران آن از روزهای پایانی اسفند سال 1401 آغاز شد در نخستین روز اکران توانست نظر 9187 مخاطب را به خود جلب کند و ویلای ساحلی هم 9200 مخاطب در نخستین روز اکران به خود دید.

این درحالی است که هتل و هاوایی هم به ترتیب در نخستین روز اکرانشان توانستند نظر 7350 و 9150 مخاطب را به خود جلب کنند و تمساح خونی و بی‌بدن هم به ترتیب در نخستین اکران 18175 و 2254 مخاطب در کارنامه خود ثبت کردند.

به این ترتیب تفاوت معنادار و قابل توجه جلب نظر مخاطبان نخستین روز اکران محصول مشترک ایران ترکیه و نخستین تجربه کارگردانی جواد عزتی که 2.7 برابر است، می‌تواند نشان دهنده توجه مخاطبان هنر هفتم کشور به سایر ژانرهای سینمایی درصورت خوساخت بودن، باشد و باید منتظر ماند تا در آینده  میزان استقبال مخاطبان سینما سراسر کشور  تصویری دقیق‌تر از شرایط گیشه‌ها و ذائقه مخاطب برایمان به‌نمایش بگذارد .

نگاهی به اتفاقات اخیر در سیمافیلم/ از تنوع ژانر در سریال‌ها تا تغییر دست‌فرمانِ پخش!

نگاهی به فیلم «پرویزخان» | قهرمان غریب

چه خبر از عملکرد انفرادی فیلم‌های درحال اکران

حال اگر از موضوع رقابت تازه وارد فهرست اکران با کمدی‌های یکه‌تاز گیشه‌ها تا کنون بگذریم و بخواهیم عملکرد انفرادی فیلم‌های 1403 که هم اکنون روی پرده سینماها هستند را مدنظر داشته باشیم رتبه نخست پرمخاطب‌های دو روز چهارشنبه و پنجشنبه یعنی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت 1403 با سهم 44.83 درصدی از کل مخاطبان یعنی 120 هزار و 762 بلیت فروخته شده برای 1433 سانس اکران و درآمد 86 میلیارد و 293 میلیون و 720 هزار ریالی در اختیار ساخته حسن فتحی و بازی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی، محصول مشترک ایران و ترکیه یا فیلم مست عشق قرار دارد.

از سوی دیگر تمساح خونی نخستین تجربه کارگردانی جواد عزتی نیز با سهم 20.26 درصد از کل مخاطبان دوره مورد نظر یعنی 54571 بلیت فروخته شده برای 1325 سانس اکران و درآمد 36 میلیارد و 894 میلیون و 375 هزار ریالی پس از یک دوره صدرنشینی در رتبه دوم قرار گرفته تا سال گربه با هنرنمایی بهرام افشاری با سهم 17.06 درصدی از کل مخاطبان یعنی 45936 بلیت فروخته شده برای 1170 سانس اکران و درآمد 30 میلیارد و 185 میلیون و 205 هزار ریال به جایگاه سوم رضایت دهد.

این درحالی است که فیلم جنجالی جشنواره فجر سال گذشته یعنی بی‌بدن با هنرنمایی پژمان جمشید، الناز شاکردوست، سروش صحت و نوید پورفرج با 19951 بلیت فروخته شده معادل 7.40 درصد از کل مخاطبان دوره در 808 سانس اکران شده و درآمد 13 میلیارد و 856 میلیون و 425 هزارریالی در جایگاه چهارم فهرست پرمخاطب‌های دوره مورد نظر قرار گرفته و به دنبال آن آسمان غرب با سهم 4.41 درصدی از کل مخاطبان معادل 11895 بلیت فروخته شده در 270 سانس اکران و درآمد 5 میلیارد و 785 میلیون و 475 هزار ریالی به جایگاه پنجم بسنده کرد.

نگاهی به فیلم «آپاراتچی»| ماجرای دلباختگان سینما

البته تنها ژانر کودک و نوجوان فهرست اکران مورد نظر فیلم الیا درجستجوی قهرمان نیز با سهم 3.83 درصدی از کل مخاطبان معادل 10337 بلیت فروخته شده برای 326 سانس اکران شده و درآمد 3 میلیارد و 767 میلیون و 230 هزار ریالی در تبه قرار گرفت و پس از آن آپاراتچی با سهم 1.33 درصدی معادل 3585 مخاطب برای 170 سانس اکران و درآمد یک میلیارد و 883 میلیون و 740 هزار ریالی به جایگاه هفتم رضایت داد.

فیلم نوروز با هنرنمایی علی‌ نصیریان هم با سهم کمتر از یک درصد یعنی 0.72 درصد از کل مخاطبان دوره مورد نظر که 1948 بلیت فروخته شده در 122 سانس کران و درآمد984 میلیون و 550 هزار ریالی در جایگاه هشتم قرار گرفت تا نهایتاً پرویزخان تنها با 310 مخاطب در 38 سانس اکران و درآمد 192 میلیون و 850 هزار ریالی به جایگاه نهم بسنده کند .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت الله مکارم شیرازی: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • خرم‌آباد در انتظار ساخت ۲ سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • برگردید تا غرق نشوید
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته