Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@02:43:26 GMT

عمان: نفت 80 دلاری را فراموش کنید

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۴۹۴۰

عمان: نفت 80 دلاری را فراموش کنید

خبرگزاری آریا - وزیر نفت و گاز عمان در تازه‌ترین اظهارنظر خود گفت: تولیدکنندگان دیگر باید به نفت 60 دلاری عادت کنند و قیمت‌ 80 دلار برای هر بشکه را به باد فراموشی بسپارند.
محمد بن حمد الرمحی به تازگی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس در ابوظبی عنوان کرده است که کشورهای تولیدکننده نفت باید خود را به قیمت‌های 60 دلار برای هر بشکه نفت عادت دهند، زیرا دیگر نفت 80 دلاری دور از ذهن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هر تولیدکننده‌ای به جای نفت 60 دلاری نیازمند نفت 80 دلاری است، اما آیا این خواسته آنها منطقی است؟ بی‌تردید نیست و در اوضاع و احوال کنونی منطقی به نظر نمی‌آید.
عمان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیست، اما در کنار روسیه و بعضی از تولیدکنندگان غیرعضو این سازمان به توافقنامه همکاری اوپک و غیراوپک برای کاهش تولید نفت پیوسته است.
براساس برآورد اقتصاددانان، عمان برای به تعادل رساندن بودجه خود به نفت حدود 85 دلار برای هر بشکه نیاز دارد.
خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی به نقل از الرمحی اعلام کرده بود که عمان خواهان رسیدن قیمت نفت به رقم 70 دلار برای هر بشکه است.
وزیر نفت و گاز عمان روز دوشنبه هفته گذشته (18 شهریورماه) گفت: هنوز برای ارزیابی درباره اینکه آیا شرایط کنونی بازارهای جهانی نیاز به کاهش بیشتر تولید نفت دارد، زود است.
شانزدهمین نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک روز پنجشنبه (21 شهریورماه) در ابوظبی با تاکید بر لزوم همکاری و تعهد بیشتر برای حمایت از ثبات بازار نفت به کار خود پایان داد و برخی از وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک پیشنهاد کاهش بیشتر تولید نفت را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم

وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم

دیگر خبرها

  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم