Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@22:27:09 GMT

حال بازار دوچرخه خوب شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۵۲۲۱

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  «خوشبختانه بازار دوچرخه خوب است». این روزها که بسیاری از روسای اتحادیه و صاحبان کسب‌وکارها، از کسادی و ضربان ضعیف بازار، گلایه می‌کنند شنیدن این جمله از رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور و لوازم‌یدکی امیدوارکننده است. خادم منصوری در ادامه افزود: «قبلاً خرید دوچرخه به خرداد، تیر و مرداد یعنی ایام تعطیلات تابستانی، محدود می‌شد اما خوشبختانه فرهنگ دوچرخه‌سواری نهادینه شده و شکر خدا مردم در تمام سال خرید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته همچنان بیشترین خرید، در تابستان رخ می‌دهد اما در مجموع وضعیت بازار خوب است».

 

آمار فروش: ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دستگاه

وی در ادامه افزود:زمانی، واردات دوچرخه به یک‌میلیون دستگاه می‌رسید که البته عمدتاً در انبارها می‌ماند که بعداً به فروش برسد. درحال‌حاضر فروش دوچرخه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزاردستگاه است.بیشتردوچرخه‌ها وارداتی هستنداما خوشبختانه تجار واردکننده مابه اهمیت تولیدپی برده‌اندوقصدورود به این حوزه را دارند.آنها انجمن تولیدکنندگان دوچرخه راتشکیل داده‌اندکه امیدواریم درسایه حمایت دولتمردان، هرچه زودتر پا بگیرد.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت در تکمیل این بخش از سخنان خود افزود: وضعیت تولید دوچرخه متفاوت شده است. به‌عنوان‌مثال تنه دوچرخه از آلومینیوم ساخته می‌شود، وزن بسیار کمی دارد و حمل آن آسان است. وزن بعضی دوچرخه‌ها فقط یک کیلوگرم است. فکر می‌کنم تولید دوچرخه تا یک سال آینده به سرانجام برسد.

 

از دوچرخه برقی استقبال نشده

میانگین نرخ دوچرخه چقدر است؟ منصور خادمی در پاسخ این سوال اظهار کرد: نرخ دوچرخه متفاوت است. نرخ دوچرخه از یک و نیم میلیون شروع می‌شود. نرخ دوچرخه‌های حرفه‌ای که ورزشکاران (در سطح تیم ملی) از آنها استفاده می‌کنند به ۱۸ میلیون هم می‌رسد. به‌هرحال نرخ دوچرخه‌های متوسط حدود ۳ میلیون تومان است. نرخ دوچرخه‌های کوهستان از ۳ میلیون شروع می‌شود ولی حداقل نرخ انواع حرفه‌ای، بالای ۱۰ میلیون است. دوچرخه برقی در بازار موجود است ولی فعلاً استقبال چندانی از آن نشده است. این در حالی است که استفاده از دوچرخه تهران در شیب تهران، کار دوچرخه‌سوار را راحت می‌کند.

 

هنگام خرید فاکتور رسمی بگیرید

وی در ادامه افزود: خوشبختانه وضعیت فرق کرده و فروشگاه‌های دوچرخه‌فروشی شیک شده‌اند. مردم از فروشگاه‌های دارای پروانه کسب، خرید کنند که اگر مشکلی پیش آمد اتحادیه بتواند پیگیری کند. مردم دوچرخه گارانتی‌دار بخرند. بعضی دوچرخه‌ها، حتی شناسنامه‌دار هستند. علاوه بر این حتماً از فروشنده فاکتور رسمی بگیرند. راسته دوچرخه‌فروشان، خیابان شهید جوادیان است. بعضی از دوچرخه‌فروش‌ها هم در خیابان هلال‌احمر فعالیت می‌کنند.

 

منصوری در ارتباط با طرح دوچرخه بیدود اظهار کرد: طرح خوبی است اما معتقدم که متولیان این قبیل طرح‌ها باید از نظر باتجربه‌های صنف استفاده کنند. بعضی از کسانی که در این صنف حضور دارند بیش از ۶۰ سال سابقه کار دارند. باید از وجود و فکر باتجربه‌ها استفاده کرد. منصفانه بگویم که این طرح در استقبال مردم از دوچرخه، موثر بوده و جا دارد از شهرداری به خاطر تعمیق فرهنگ دوچرخه‌سواری تشکر کرد.

 

از تولید حمایت شود

وی در پایان گفت: به نظر من باید تعداد مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری بیشتر شود چون متاسفانه فرهنگ رانندگی هنوز آن‌طور که بایدوشاید نهادینه نشده و در این شرایط باید امنیت دوچرخه‌سواران را بیشتر کرد. خواهش من آن است که حمایت‌های لازم به عمل ‌‌آید و قوانین دست و پاگیر برداشته شود تا انجمن تولیدکنندگان دوچرخه شکل بگیرد و رشد کند. حوزه تولید دوچرخه به حمایت نیاز دارد. تولیدکنندگان، توان ارائه محصولات باکیفیت را دارند.

 

گسترش نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دوچرخه اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند

به گزارش «نماینده»، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط امانی و با اشاره به وضعیت دوچرخه های رها شده در محله جوادیه، گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده ‌کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صدها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تأکید کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آنها برگرداند ، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاههای حمل و نقل عمومی استفاده کرد؛ اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آنها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده؛ اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند و بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

وی افزود اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

وی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند باید هرچه سریعتر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آنها ایجاد نکنیم و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

دیگر خبرها

  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!