Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@00:21:29 GMT

تمامی موانع پیش روی تولید در استان سمنان برداشته شود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۵۴۴۲

تمامی موانع پیش روی تولید در استان سمنان برداشته شود

استاندار سمنان با اشاره به‌ضرورت تحقق شعار سال گفت: باید تمامی موانع پیش روی تولید در استان سمنان برداشته شود. ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا آشناگر بعد از ظهر امروز در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد اظهار داشت: رونق تولید و اشتغال از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه هر منطقه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشورمان با اعمال فشارهای و تحریم‌های گوناگون و مشکلاتی که بر اثر این اتفاق در کشور ایجاد شده است گفت: تولید باید رونق یابد و لازم است که تمامی موانع پیش‌روی تولید در استان سمنان برداشته شود.

کارگروه رفع موانع تولید ضمانت اجرایی ندارداصفهان| اختیارات استان‌ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزایش یافتگفتگو| 70خوان تولید زائیده فکر لیبرال‌هاست/ قانون رفع موانع تولید 4 سال معطل برجام شد

استاندار سمنان تأکید کرد: تسهیل شرایط تولید و رونق آن جزو مهم‌ترین رویکرد مجموعه استانداری و مدیران سایر دستگاه‌هایی است و لازم است از اعمال قوانین سخت‌گیرانه در این حوزه جلوگیری شود.

آشناگر با تأکید بر عدم اعمال قوانین سخت‌گیرانه از سوی بانک‌ها گفت: بدون شک اعمال این‌گونه قوانین به نفع تولید و توسعه استان نیست.

وی افزود: علی‌رغم اینکه برخی واحد‌های تولیدی به بانک‌ها بدهکار هستند، اما این مسئله نباید سبب توقیف خط تولید این واحد‌های فعال در استان شود.

استاندار سمنان با اشاره به تبعات زیان‌بار بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن در جامعه بیان داشت: بانک‌ها می‌توانند برای وصول مطالبات خود از تملک املاک مازاد این واحد‌های تولیدی استفاده کنند.

آشناگر با تأکید بر حمایت از تولید، صنعت‌گران و تولیدکنندگان در استان سمنان گفت: این مهم منجر به رونق تولید و توسعه همه‌ جانبه استان می‌شود.

وی پیشنهاد داد: برخی خدمات استان به مراکز صنعتی که مالیات خود را در محل کارخانه و تولید محصول پرداخت نمی‌کنند، محدود شود تا زمینه پرداخت مالیات در مبدأ حاصل شود.

انتهای پیام/ح

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل پتروشیمی گچساران گفت: محصول تولیدی این مجتمع بزرگ صنعتی، اتیلن است که برای تامین نیاز صنایع جانبی وارد لوله اتیلین غرب کشور شد.
مصدقی فر افزود: سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن برش پروپان در این مجتمع تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی گچساران با سرمایه گذاری بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد یورو ساخته شده است اضافه کرد: مراحل طراحی و ساخت این صنعت به دست متخصصان داخلی اجرا شده است.
 مدیرعامل پتروشیمی گچساران با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از تجهیزات بکار رفته در این مجتمع ساخت داخل است گفت:۷۰ شرکت دانش بنیان داخلی در ساخت این مجتمع نقش داشته اند.
مصدقی فر افزود: بومی سازی مجتمع پتروشمی گچساران دست کم ۲۶۹ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته است.
وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۵۰۰ تن در قسمت‌های مختلف این مجتمع مشغول بکار هستند اضافه کرد: میزان اشتغال غیر مستقیم آن نیز ۴ هزار نفر برآورد شده است.
دو صنعت جانبی پتروشیمی در استان در حال ساخت است که با بهره برداری از آنها زنجیر تولید فراورد‌های گازی استان تکمیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال