Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل حقوقی گفت: قطعاً باید مسئولین مرتبط از جمله دستگاه قضائی، وزارت ارشاد و صداوسیما باید به دروغ‌پردازی دختر آبی ورود کرده و با عواملی و افرادی که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می اندازند، برخورد جدی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی شاهوار کارشناس مسائل حقوقی در گفتگو با دیار آفتاب، با اشاره به حادثه دلخراشی که برای یک دختر جوان در چند روز گذشته رخ داد، گفت: خودسوزی صورت گرفته توسط این دختر در حالی انجام شد که هنوز حکمی از سوی دادگاه برای او داده نشده بود، ولی مطمئنا حداکثر حکمی که می توانست برای او صادر شود، حکمی تعلیقی بود که البته با توجه به روی کار آمدن ریاست جدید قوه قضائیه و سیاست حبس زدایی که دنبال می شود، قطعا حداکثر حکمی که برای او صادر می شد مجازات جایگزین حبس بود تا فرد خاطی تأدیب شود و به زندگی عادی خود بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حقوقی افزود: نتیجه دور شدن از خداگرایی و توحید می تواند انسان ها را به ورطه های مهلکی بکشاند و در مورد قضیه اخیر نیز عدم آگاهی از حقوق شهروندی و غلبه احساسات در وجود این دختر جوان عامل اصلی شکل گیری این فاجعه دردناک و خودسوزی بوده است.

موج سواری رسانه های دروغ پرداز دردناک تر از خودسوزی بود

وی موج سواری رسانه های دروغ پرداز را دردناک تر از اصل فاجعه خودسوزی دانست و تصریح کرد: متاسفانه شاهد آن بودیم که یکی از رسانه هایی که از قضا به یکی از مسئولین ارشد نظام هم نزدیک است با بهره برداری از تاکتیک های عملیات روانی و ملقب کردن این فرد به دخترآبی و ایجاد پروژه کشته سازی همانند پروژه ندا آقاسلطان در سال ۸۸، در نهایت با بهره برداری جنسیتی از این قضیه و الحاق آن به پروژه ورود بانوان به ورزشگاه، به نتیجه دلخواه خود رسید.

ایجاد زیرساخت های مناسب شرط ورود بانوان به ورزشگاه

شاهوار با بیان اینکه نفس ورود بانوان به ورزشگاه ها و تماشای فوتبال مشکل شرعی و عرفی ندارد، تاکید کرد: ولی باید دید آیا زیرساخت های آن(از تفکیک ورودی و خروجی ورزشگاه گرفته تا سرویس های بهداشتی و سایر امکانات) در ورزشگاه های ما ایجاد شده است؟ پس اولین مجوز برای ورود بانوان به ورزشگاه ها ایجاد زیرساخت های مناسب برای آن ها است.

این کارشناس مسائل حقوقی ادامه داد: اینکه احزاب و گروه های سیاسی با موج سواری بر روی خبری دروغ بخواهند برای جذب آراء خاکستری تلاش کرده و با رسانه های معاند (که در این پروژه به صورت کاملا محسوس به ایفای نقش می پردازند) همراهی کنند، کاری ناعادلانه و غیرمنصفانه است که متاسفانه در روزهای اخیر شاهد آن بودیم.

لزوم برخورد دستگاه قضائی با عوامل برهم زننده امنیت روانی جامعه

وی با اشاره به موج سواری سلبریتی ها بر روی این خبر دروغ، گفت: قطعا باید مسئولین مرتبط از جمله دستگاه قضائی، وزارت ارشاد و صدا و سیما در این قضیه ورود کرده و با عواملی و افرادی که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می اندازند، برخورد جدی کنند.

شاهوار با بیان اینکه خانواده باید به وظایف خود در تربیت نسل جدید به خوبی عمل کند تا دیگر شاهد حوادثی این چنین نباشیم، تاکید کرد: امیدواریم بانوان جامعه انرژی خود را در راستای پرورش خلاقیت های خود در عرصه های مختلف ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و ... خرج کرده و به مدارج عالی برسند. البته قطعا نقش دولت در تمرکز زدایی امکانات مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری و ... از تهران و آوردن آن به سایر استان های کشور نیز می تواند در شکوفا شدن استعدادهای جوانان ما خصوصا بانوان بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان

سرهنگ مرتضی امیرسبتکی گفت: در راستای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با محوریت برخورد با دارندگان موتورسنگین‌های غیرمجاز در شهرستان یک دستگاه موتورسیکلت دیگر توقیف شد. 

وی افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی در بازرسی از منزلی که در آن اقدام به نگهداری موتورسیکلت سنگین غیر مجاز می‌شد یک دستگاه موتورسیکلت سنگین غیرمجاز فاقد مدرک را کشف کردند.

سرهنگ امیرسبتکی با تأکید بر اجرای طرح برخورد با دارندگان موتورسیکلت‌های غیر مجاز بطور مستمر در طول سال از شهروندان خواست تردد اینگونه وسایل نقلیه را به پلیس گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خبر جدید از پیرمرد هتاک سپاهانی؛ او بازداشت نشده و پیغام ویدیویی داده! +فیلم
  • پیام پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی بعد از توهین به هواداران زن پرسپولیسی
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • شش مصدوم در برخورد رخ به رخ پژو ۴۰۵ با ساینا در محور چلیچه به جونقان
  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد